Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2005, 11:34   #1
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard Hongersnood dreigt in Azerbeidzjan

Citaat:
UN food aid for 130,000 Azerbaijanis faces shut down due to funding shortfall

Without immediate help from international donors, food assistance to 130,000 Azerbaijanis displaced by the Nagorno-Karabakh conflict with Armenia could come to a complete halt in just three weeks time, the United Nations World Food Programme (WFP) warned today.
“For this to happen just before the onset of the harsh winter and during the holy month of Ramadan would be a severe blow to the displaced population, who are predominantly Muslim. In fact, it would be disastrous,” WFP’s Regional Director for the Middle East, Central Asia and Eastern Europe, Amir Abdulla, said of the $4 million – or 16 per cent – funding shortfall.
“Unless we can get enough resources right now, we will have no choice but to stop food assistance schemes at the beginning on November,” he added.
Mr. Abdulla expressed hope that the international community would step in with funding for what he described as “desperately needed relief food aid” and added that further assistance from the Azerbaijan Government would be most welcome.
Since 1994, WFP has been pivotal in helping hundreds of thousands of Azerbaijanis displaced by the armed conflict over Nagorno-Karabakh. More than 600,000 Azerbaijanis fled the region to other parts of Azerbaijan and are now spread across western, central and eastern parts of the country with extremely limited opportunities for employment.
“Seventy per cent of WFP’s beneficiaries are women and children and they are extremely food insecure,” WFP Country Director Rahman Chowdhury said. “Any discontinuation of food assistance will seriously affect their health and nutritional well being.”
If the situation fails to improve, WFP’s school feeding programme, which covers 5,300 primary schoolchildren, will also come to a halt. Children regularly attending school receive a basket of take-home commodities.
“School enrolment and attendance has registered a marked improvement since the launch of the programme. The nutrition of these children has improved considerably in recent months. But all that could be lost if we do not continue this programme,” Mr. Chowdhury said.

bron
De VN heeft blijkbaar niet genoeg geld om te zorgen voor de Azeri vluchtelingen. Als ze geen geld hebben, kunnen ze moeilijk helpen.

De Azeris zijn gevlucht uit Karabag na de Armeense gruweldaden. Het gebied was eeuwen bewoond door Azeris. Pas ten tijde van Stalin werden er Armeniërs gedeporteerd naar Karabakh. Na het uiteenvallen van de Sovjets, hebben de Armeniërs op een ‘beschaafde’ manier korte metten gemaakt van de Azeris. Gevolg was duizenden doden, honderd duizenden vluchtelingen …

Ik stel mij volgende vragen: Heeft Turkije afgelopen tien jaar geen miljarden $ (geld afkomstig van de arme bevolking) gestoken in defensie? Waartoe is het ozo machtige Turkse leger in staat? Ze kunnen hard optreden tegen de Koerdische rebellen, gelovige moslims, minderheden, …
Turkije moet investeren in defensie, ahja Griekenland, Iran, Syrië, Armenië, … kunnen Turkije altijd aanvallen, of de Turken het goed hebben kan onze generaals niet schelen.
Het Turkse leger(huidige generaal en zijn opvolger maken deel uit van het racistische estabilishment) is niet te vertrouwen.

Ik heb ook geen vertrouwen in de EU. De Europeanen willen dat Turkije de Armeense genocide erkent, maar zwijgen over de daden van de Armeniërs 90jaar geleden en 15 geleden! Dezelfde mensen hebben de Bosniërs laten afslachten; erkennen nog steeds de genocide niet op Algerijnen,zwarten, …
Ik ga is iets voorstellen. Turkije moet de Armeense genocide nu erkennen, Turkije moet ook de genocide op de Grieken, Assyriërs en Koerden erkennen. De Turken moeten alle genocides die hebben plaatsgevonden op hun rekening nemen. Maar de Turken moeten Azerbeidzjan anexeren!
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 11:52   #2
JusticeLover
Banneling

Standaard

Dat er hongersnood is in Azerbeidzjan boeit blijkbaar niet iedereen,ok.

Ik heb dan een ander nieuws. Meneer Soros en zijn vereniging overwegen een staatsgreep te plegen. Er is enorme druk op Azerbeidzjaanse regering. De regeringsleider Aliyev heeft nu al kabinetswijzigingen aangekondigd.

Dat meneer geld geeft aan de arme Azeri bevolking ...
Oud 23 oktober 2005, 12:12   #3
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Azerbeidzjan heeft een enorme olievoorraad. Probleem is waarschijnlijk dat welvaard veel te onevenwichtig verdeeld wordt..

mij kan het natuurlijk niet schelen dat er hongersnood is daar.

waarom rekenen ze op UN en krijgen ze geen hulp van hun broeders = turken ?
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 12:13   #4
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Zwijg toch El Turco of ik zal u eens een genocide op uw neus geven.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 12:14   #5
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Dat er hongersnood is in Azerbeidzjan boeit blijkbaar niet iedereen,ok.

Ik heb dan een ander nieuws. Meneer Soros en zijn vereniging overwegen een staatsgreep te plegen. Er is enorme druk op Azerbeidzjaanse regering. De regeringsleider Aliyev heeft nu al kabinetswijzigingen aangekondigd.

Dat meneer geld geeft aan de arme Azeri bevolking ...

Trouwens, Aliyev werd niet democratisch verkozen, hij volgde zijn vader gewoon op. Leden van oppositie worden regelmatig opgepakt, imho gaat Azerbajdjan richting Turkmenistan op, met een soort Aliyev-bashi
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 12:20   #6
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Azerbeidzjan heeft een enorme olievoorraad. Probleem is waarschijnlijk dat welvaard veel te onevenwichtig verdeeld wordt..

mij kan het natuurlijk niet schelen dat er hongersnood is daar.

De sovjets waren communistisch, ... Ze boden wel degelijk onderwijs aan. Gevolg is dat Azerbeidzjan grote muzikanten, schakers, kunstenaars, .. heeft uitgebracht.

Maar de communisten hebben demografie van Karabag gewijzigd. Ze hebben de Azeris afgemaakt omdat ze Turks-Amerikaanse zijde hebben gekozen.

Gevolg is dat er nu honderd duizenden vluchtelingen zijn, niet te vergeten dat er nog duizenden levend verbrand zijn geweest.

Er is natuurlijk oligarchie ginder, het aantal van heilige mensen daar is niet weinig. Er heerst echt ARMOEDE ginder. Met paar dollar centjes moeten ze omkomen.

Er is een hadieth

"als je buur honger ljidt, en je doet er niets aan, dan ben jij niet van ons"

Wat verwacht je van de Turkse regering? Ze kunnen de Turkmenen in Noord-Irak niet redden. Ze worden WILLEKEURIG vermoord in een 'democratisch' land ...

Ze hebben wel Pakistan goed geholpen. Kunnen altijd meer helpen ..

Azerbeidjzan wordt verwaarloosd. Ilham Aliyev is niet zoals zijn vader; hij doet niet veel voor de bevolking. Zijn banden met Turkije is niet altijd goed. Een staatsgreep is dus een beetje te rechtvaardigen.

Maar door wie worden die staatsgrepen gepleegd?
Oud 23 oktober 2005, 12:21   #7
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
geef!
Oud 23 oktober 2005, 12:22   #8
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, Aliyev werd niet democratisch verkozen, hij volgde zijn vader gewoon op. Leden van oppositie worden regelmatig opgepakt, imho gaat Azerbajdjan richting Turkmenistan op, met een soort Aliyev-bashi
Aliyev maakt moeilijke tijden mee, hij zal moeten aftreden denk ik. Al die revoluties in Centraal-Azië zijn gesponsord door de Amerikanen.
Oud 23 oktober 2005, 12:28   #9
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, waarom tonen de Turken geen solidariteit met hun Azeri "broeders"?

Daarentegen hebben Amerikanen en Europeanen de moslims in Bosnië en Kosovo wel gesteund...
Islamitisch terrorisme wel , maar solidariteit?

Laatst gewijzigd door stab : 23 oktober 2005 om 12:29.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 12:33   #10
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Tja, waarom tonen de Turken geen solidariteit met hun Azeri "broeders"?

Daarentegen hebben Amerikanen en Europeanen de moslims in Bosnië en Kosovo wel gesteund...
Islamitisch terrorisme wel , maar solidariteit?
Turkije helpt Azerbeidjzan en Armenië wel, ze geven jaarlijks tonnen graan weg. Maar ik noem dat niet helpen,hoor.

Verwar de Bosniërs niet met de Kosovaren. De Europeanen hebben hen afgemaakt.
Oud 23 oktober 2005, 12:43   #11
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkije helpt Azerbeidjzan en Armenië wel, ze geven jaarlijks tonnen graan weg. Maar ik noem dat niet helpen,hoor.

Zonder Amerikaanse en Europese steun zou Bosnie en Kosovo stevig in de handen van de Serven gebleven/geweest zijn.
Met jouw opmerking over Europeanen die betr populaties afgemaakt hebben, mag ik terecht stellen dat jij in de handen bijt van wie je voedt, Turk.
Oud 23 oktober 2005, 12:48   #12
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder Amerikaanse en Europese steun zou Bosnie en Kosovo stevig in de handen van de Serven gebleven/geweest zijn.
Met jouw opmerking over Europeanen die betr populaties afgemaakt hebben, mag ik terecht stellen dat jij in de handen bijt van wie je voedt, Turk.
Dan had Turkije zelf ingegrepen.

Turkije bood Amerika logistieke steun. Zeg mij wat de Nederlanders hebben gedaan voor de Bosnërs in Srebrenitsa. Of de steun van de Duitsers aan Servische milities. Of Griekse vrijwillgers die de executies hebben opgenomen op video ..

De Bosniërs,Armeniërs,.. hebben natuurlijk de pech dat ze niet-joods zijn.
Oud 23 oktober 2005, 15:39   #13
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Ik wacht nog steeds op een genocide
Oud 23 oktober 2005, 16:56   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hopelijk heeft de hongerende Azeiri-bevolking hun onbekwame leiders en hun maffieuze "ondernemers" inmiddels opgegeten.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 17:48   #15
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard stop

Citaat:

De europeanen maken niemand af.De europeanen doen niets als helpen en geven.En als dank worden ze beledigt.Het moet maar eens ophouden.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 11:02   #16
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog steeds op een genocide
EL TURCO, hoe zou Turkije hierin een rol durven spelen? Eén van de grootste vooroorlogse genociden aller tijden was diegene van het Turkse leger op de Armeniërs. Vandaag de dag zijn er nog altijd elementen binnen de EU die Turkije buiten de EU willen houden zolang het land niet in het reine wil komen met dat verleden. Erdokan zal zich dus écht wel haasten om er nog een schepje bovenop te doen. Hij kan niks doen. Ik weet te weinig over de geschiedenis van Ngorno-Karabach om een oordeel over schuld of onschuld te hebben, maar één ding weet ik wel zeker, de Turkse kijk op de zaken zou ook wel eens flink gekleurd kunnen zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 11:10   #17
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet helemaal waar. Europa heeft de lafheid gehad om tientallen vredestrojka's naar Joegoslavië te zenden die keer op keer door de Serven aan het lijntje werden gehouden. De slachtingen gingen ondertussen onverminderd voort. Terwijl de beelden van de concentratiekampen op Europese bodem na 50 jaar opnieuw de huiskamers werden ingestuurd, bestond Europa het nog steeds om een diplomatieke oplossing voor te staan. De Amerikanen en Britten hebben toen besloten om te bombarderen. De Turken hebben toen inderdaad hun luchtruim hiervoor open gesteld. Europa steigerde als gek. Maar feit is dat na de bombardementen de Servische agressie in Bosnië en Kosovo voorbij was. Europa wou persé zelf het zaakje in hun achtertuin oplossen, maar zoals steeds bleken ze te laf, en te ontoereikend, en een beëindiging van het conflict op "the American Way", dat gunden ze die yanks niet.

Op dat punt heeft EL TURCO zonder meer gelijk. Ik ben geboren en autochtoon Belg, maar de lafheid van Europa is ongemeen groot geweest in dit conflict. Hadden ze Frankrijk en Duitsland laten begaan, dan konden ze vredesmissies sturen tot er geen Bosniër of Kosovaar meer over was. Dan hield Milosevic ook wel op met vechten en kon de EU zichzelf op de borst kloppen "Joepie, we hebben het weer eens opgelost zie!"

Joegoslavië is een schande voor de EU die ons terecht zal blijven achtervolgen tot het einde der tijden!!!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 11:22   #18
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De Azeris zijn gevlucht uit Karabag na de Armeense gruweldaden. Het gebied was eeuwen bewoond door Azeris. Pas ten tijde van Stalin werden er Armeniërs gedeporteerd naar Karabakh. Na het uiteenvallen van de Sovjets, hebben de Armeniërs op een ‘beschaafde’ manier korte metten gemaakt van de Azeris. Gevolg was duizenden doden, honderd duizenden vluchtelingen …
er waren sowieso al een meerderheid Armenen in Nagorno Karabach op het ogenblik dat de autonome regio Karabach in 1923 bij Azerbeidzjan werd gevoegd. Dat was op dat ogenblik al niet de meest logische beslissing.

Beide zijden hebben trouwens meer dan hun steentje bijgedragen aan de etnische zuiveringen. Je kan niet enkel de Armenen de mantel uitvegen, de Azeri's deden het namelijk niet veel beter (Sumgait?)
Oud 24 oktober 2005, 16:01   #19
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
EL TURCO, hoe zou Turkije hierin een rol durven spelen? Eén van de grootste vooroorlogse genociden aller tijden was diegene van het Turkse leger op de Armeniërs. Vandaag de dag zijn er nog altijd elementen binnen de EU die Turkije buiten de EU willen houden zolang het land niet in het reine wil komen met dat verleden. Erdokan zal zich dus écht wel haasten om er nog een schepje bovenop te doen. Hij kan niks doen. Ik weet te weinig over de geschiedenis van Ngorno-Karabach om een oordeel over schuld of onschuld te hebben, maar één ding weet ik wel zeker, de Turkse kijk op de zaken zou ook wel eens flink gekleurd kunnen zijn.
In Turkije weten ze nog steeds niet of het genocide was of een deportatie ... Erdogan heeft al heel wat veranderd aan de situatie. Vroeger was het een taboe in Turkije. Nu houden ze nog conferenties over de gebeurtenis. Dat is natuurlijk niet genoeg ...

Ik wil dat de Armeense en westerse wetenschappers het samen 'onderzoeken' met de Turken. Ze moeten de Turkse historici overtuigen. De regeringen moeten zich daarmee niet moeien. De Turken hebben het recht de waarheid te kennen.

Reden waarom Orhan Pamuk zoveel prijzen heeft gewonnen, is omdat hij tegen de Turkse standpunt was! Wie kende hem vroeger? Hebben ze hem zoveel prijzen gegeven omdat hij een fantast is? Wat willen ze nu zeggen ...
Oud 24 oktober 2005, 16:04   #20
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
er waren sowieso al een meerderheid Armenen in Nagorno Karabach op het ogenblik dat de autonome regio Karabach in 1923 bij Azerbeidzjan werd gevoegd. Dat was op dat ogenblik al niet de meest logische beslissing.

Beide zijden hebben trouwens meer dan hun steentje bijgedragen aan de etnische zuiveringen. Je kan niet enkel de Armenen de mantel uitvegen, de Azeri's deden het namelijk niet veel beter (Sumgait?)
Feit is dat er nu honderd duizenden mensen gevlucht zijn uit Karabag. Ze hebben het nu nog steeds héél moeilijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be