![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De Azeris zijn gevlucht uit Karabag na de Armeense gruweldaden. Het gebied was eeuwen bewoond door Azeris. Pas ten tijde van Stalin werden er Armeniërs gedeporteerd naar Karabakh. Na het uiteenvallen van de Sovjets, hebben de Armeniërs op een ‘beschaafde’ manier korte metten gemaakt van de Azeris. Gevolg was duizenden doden, honderd duizenden vluchtelingen … Ik stel mij volgende vragen: Heeft Turkije afgelopen tien jaar geen miljarden $ (geld afkomstig van de arme bevolking) gestoken in defensie? Waartoe is het ozo machtige Turkse leger in staat? Ze kunnen hard optreden tegen de Koerdische rebellen, gelovige moslims, minderheden, … Turkije moet investeren in defensie, ahja Griekenland, Iran, Syrië, Armenië, … kunnen Turkije altijd aanvallen, of de Turken het goed hebben kan onze generaals niet schelen. Het Turkse leger(huidige generaal en zijn opvolger maken deel uit van het racistische estabilishment) is niet te vertrouwen. Ik heb ook geen vertrouwen in de EU. De Europeanen willen dat Turkije de Armeense genocide erkent, maar zwijgen over de daden van de Armeniërs 90jaar geleden en 15 geleden! Dezelfde mensen hebben de Bosniërs laten afslachten; erkennen nog steeds de genocide niet op Algerijnen,zwarten, … Ik ga is iets voorstellen. Turkije moet de Armeense genocide nu erkennen, Turkije moet ook de genocide op de Grieken, Assyriërs en Koerden erkennen. De Turken moeten alle genocides die hebben plaatsgevonden op hun rekening nemen. Maar de Turken moeten Azerbeidzjan anexeren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dat er hongersnood is in Azerbeidzjan boeit blijkbaar niet iedereen,ok.
Ik heb dan een ander nieuws. Meneer Soros en zijn vereniging overwegen een staatsgreep te plegen. Er is enorme druk op Azerbeidzjaanse regering. De regeringsleider Aliyev heeft nu al kabinetswijzigingen aangekondigd. Dat meneer geld geeft aan de arme Azeri bevolking ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Azerbeidzjan heeft een enorme olievoorraad. Probleem is waarschijnlijk dat welvaard veel te onevenwichtig verdeeld wordt..
mij kan het natuurlijk niet schelen dat er hongersnood is daar. waarom rekenen ze op UN en krijgen ze geen hulp van hun broeders = turken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Zwijg toch El Turco of ik zal u eens een genocide op uw neus geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, Aliyev werd niet democratisch verkozen, hij volgde zijn vader gewoon op. Leden van oppositie worden regelmatig opgepakt, imho gaat Azerbajdjan richting Turkmenistan op, met een soort Aliyev-bashi ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de communisten hebben demografie van Karabag gewijzigd. Ze hebben de Azeris afgemaakt omdat ze Turks-Amerikaanse zijde hebben gekozen. Gevolg is dat er nu honderd duizenden vluchtelingen zijn, niet te vergeten dat er nog duizenden levend verbrand zijn geweest. Er is natuurlijk oligarchie ginder, het aantal van heilige mensen daar is niet weinig. Er heerst echt ARMOEDE ginder. Met paar dollar centjes moeten ze omkomen. Er is een hadieth "als je buur honger ljidt, en je doet er niets aan, dan ben jij niet van ons" Wat verwacht je van de Turkse regering? Ze kunnen de Turkmenen in Noord-Irak niet redden. Ze worden WILLEKEURIG vermoord in een 'democratisch' land ... Ze hebben wel Pakistan goed geholpen. Kunnen altijd meer helpen .. Azerbeidjzan wordt verwaarloosd. Ilham Aliyev is niet zoals zijn vader; hij doet niet veel voor de bevolking. Zijn banden met Turkije is niet altijd goed. Een staatsgreep is dus een beetje te rechtvaardigen. Maar door wie worden die staatsgrepen gepleegd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarentegen hebben Amerikanen en Europeanen de moslims in Bosnië en Kosovo wel gesteund... Islamitisch terrorisme wel , maar solidariteit?
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 23 oktober 2005 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwar de Bosniërs niet met de Kosovaren. De Europeanen hebben hen afgemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met jouw opmerking over Europeanen die betr populaties afgemaakt hebben, mag ik terecht stellen dat jij in de handen bijt van wie je voedt, Turk.
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Turkije bood Amerika logistieke steun. Zeg mij wat de Nederlanders hebben gedaan voor de Bosnërs in Srebrenitsa. Of de steun van de Duitsers aan Servische milities. Of Griekse vrijwillgers die de executies hebben opgenomen op video .. De Bosniërs,Armeniërs,.. hebben natuurlijk de pech dat ze niet-joods zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk heeft de hongerende Azeiri-bevolking hun onbekwame leiders en hun maffieuze "ondernemers" inmiddels opgegeten.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op dat punt heeft EL TURCO zonder meer gelijk. Ik ben geboren en autochtoon Belg, maar de lafheid van Europa is ongemeen groot geweest in dit conflict. Hadden ze Frankrijk en Duitsland laten begaan, dan konden ze vredesmissies sturen tot er geen Bosniër of Kosovaar meer over was. Dan hield Milosevic ook wel op met vechten en kon de EU zichzelf op de borst kloppen "Joepie, we hebben het weer eens opgelost zie!" Joegoslavië is een schande voor de EU die ons terecht zal blijven achtervolgen tot het einde der tijden!!!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Beide zijden hebben trouwens meer dan hun steentje bijgedragen aan de etnische zuiveringen. Je kan niet enkel de Armenen de mantel uitvegen, de Azeri's deden het namelijk niet veel beter (Sumgait?)
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil dat de Armeense en westerse wetenschappers het samen 'onderzoeken' met de Turken. Ze moeten de Turkse historici overtuigen. De regeringen moeten zich daarmee niet moeien. De Turken hebben het recht de waarheid te kennen. Reden waarom Orhan Pamuk zoveel prijzen heeft gewonnen, is omdat hij tegen de Turkse standpunt was! Wie kende hem vroeger? Hebben ze hem zoveel prijzen gegeven omdat hij een fantast is? Wat willen ze nu zeggen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |