![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat gaan jullie, flaminganten, doen als er eentalig Franse ministers in de Federale Regering zitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ze afknallen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() En als er eentalige vlaamse ministers in de federale regering zitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doen, ik wil meer Eentalig fransebrabbelende ministers. Die alles doen ten voordele van hun eigen streek.
Dan heeft het Vlaams Blok de volgende keer weer meer stemmen. 't is in alle geval een echte BUB vraag, die frankofielen(verliefd op Generaal/dictator Franko?)
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad filosoof,of mogen wij weer een stunt verwachten
![]() ![]()
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn vraag was, of er (uiteraard volledig terecht) protest zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Zal ik Cool uitnodigen om wat fotootjes te maken? Ik wete dat hij dat toch zo graag doet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eentalig Nederlandssprekenden zouden zeker afgeschoten worden.
Indien het andersom is zullen ze zeker blijven zitten en ze zullen gerust gelaten worden. The show must go on at last. Je gaat ons toch niet wijs maken dat jij problemen zou hebben met een Nederlandsonkundig minister, Patriot? Ik heb jou alleszins niet horen klagen over de aanstelling van Ducarme in Brussel. Integendeel! Je hebt zijn aanstelling fel verdedigd met het aloude belgicistische excuus van: 'hij/zij zal/zullen het vanaf nu gaan leren'. Doe dus maar niet alsof je niet 'tres content' bent met Franstalige ministers wiens Nederlands nog niet 'up to date' is. Of ben je niet dol van vreugde dat Onckelincx, ondanks haar mager Nederlands minister van Justitie wordt? Nu zullen er immers zeker eentalig, franstalige rechters bijkomen in Brussel. Tip jij trouwens ook al op Di Rupo als Verhofstadt naar Europa vertrekt? Hij lijkt er zich in alle geval stevig op voor te bereiden. Deze regering lijkt hoe dan ook geen lang leven beschoren te zijn. Doordat Di Rupo premier zou worden krijgen we evenmin een meer stabiele regering, integendeel zou ik zeggen! Het is nog niet zo lang geleden dat Franstalige ministers het nergens voor nodig vonden dat ze Nederlands kenden. Flahaut bijvoorbeeld, vindt het nog altijd niet echt nodig en toch dacht ik dat hij er deze keer opnieuw zal bij zijn. Van 'l Armée Belge' zijn we dan ook al heel lang gewend dat het 'pour les flamands la même chose' is.
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis waren jullie volgens het eigen verkiezingsdrukwerk allemaal werklozen... Wel dit is je kans om een centje bij te verdienen, kan je voor juni 2004 nog eens een stapeltje affiches laten drukken met dat geld. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
maar zij ons niet.......... zij gaan dus de "con" zijn...... ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (Zoiets is trouwens alleen maar in het belgische bananenkoninkrijkje mogelijk, maar soit...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Die zitten er hoedanook al in! De enige perfect tweetalige Waal is Dikke Louis, de rest spreekt geen jota nederlands, tenzij je dat gebrabbel van Elio 'het rode strikje' di Rupo of dat van Reynders als Nederlands beschouwd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, het is wel een persoonlijke mening ,dat antwoord Philosoap.
Niet noodzakelijk een feit of waarheid.Dom? Da's een heel andere zaak(althans in mijn opinie)
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ze kunnen een "taalbad" gaan nemen in SPA onder de leiding van tante Paola, die heeft haar Nederlands ook op die manier geleerd, vroeger kon zij niks, op een korte termijn van 40 jaar spreekt zij perfect Nederlands,
..............dat probeert men ons toch wijs te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Alle ministers moeten tweetalig zijn.
point finale.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie verplicht echter eentalig franssprekende minister, rechters, ambtenaren om eveneens Nederlandstalig te zijn waar de wet dit gebiedt? Heeft de CD&Vlaamse Chabert tégen de aanstelling van de eentalig franssprekende Ducarme gestemd? Nochtans zit de CD&v zelfs in de oppositie!
![]() |