Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2009, 15:38   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Weer een "Belg"....

HAARLEM - De 38-jarige Brusselaar Aziz A. riskeert in Nederland een gevangenisstraf van vier jaar omdat hij betrokken was bij een overval op een geldtransport nabij Haarlem, in 2002.
A. pleegde de overval met enkele kompanen, maar kon als enige geïdentificeerd worden op basis van een bloedspoor. De uitspraak valt op 30 april. Aziz A. werd in België ook al veroordeeld voor zwaar banditisme.
enz
uit DSonline vandaag

... ik krijg toch telkens de kriebels als ik in de pers moet lezen dat een "verrijker" de media ingestuurd wordt als "Belg" en daarmee eigenlijk de "echte Belgen" in een zoveelste slecht daglicht stelt! Sommige mensen beperken zich tot het lezen van de titel... en stellen vast dat het weer een "Belg" was die kuren heeft verkocht!
Zo moeilijk om een koe een koe te noemen???
En het commentaar van onze multicullers ken ik, laat maar zitten.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 15:41   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

als hij de Belgische nationaliteit heeft, wat moet men dan zeggen??
Oud 17 april 2009, 15:56   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als hij de Belgische nationaliteit heeft, wat moet men dan zeggen??
Toch simpel? Noem het een bvb Marokkaanse Belg, een Tunesische Belg, whatever! Iedereen is al doordrongen van de multiculverrijking, ze zullen het wel begrijpen en tenminste korrekt ingelicht zijn!
Er is natuurlijk ook die kliek die meent dat de "afkomst enz er niet toe doet"!
Als dat niet gemakkelijk is... Om een probleem aan te pakken moet men er eerst een naam op plakken ipv als een struisvogel met z'n kop in het zand te zitten en het zogezegd niet "willen weten".
En voor de x-keer: het gaat hier over negatieve elementen en niet over iedereen! Die elementen zouden beter moeten aangepakt en zelfs eventueel verwijderd worden uit onze maatschappijen! Moeten wij daar gans ons leven belastingen voor betalen, om dat zootje onhandelbare en ondankbare gasten hier voor de rest van hun dagen verder te kweken...
Het heerschap was weeral "gekend voor meerdere feiten..." en heeft nog een mooie criminele toekomst voor zich, dank zij ons gerecht en halfzachte politiekers.
Oud 17 april 2009, 15:58   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik snap echt niet waarom je dat zou moeten doen hoor. wat als die persoon hier al heel zijn leven woont, net zoals zijn ouders? hoe moet je die dan noemen??
Oud 17 april 2009, 16:09   #5
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik snap echt niet waarom je dat zou moeten doen hoor. wat als die persoon hier al heel zijn leven woont, net zoals zijn ouders? hoe moet je die dan noemen??
Islamitische Belg ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 16:10   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat noem ik toch een beetje rond de pot blijven draaien...
Als die persoon hier al heel zijn leven woont, net zoals zijn ouders enz en vaste klant is van het gerecht enz, waarom moeten daar nog doekjes rondgedraaid worden??? Nu zijn ze al aan "minder dan 3 jaar krijgen" en ze moeten niet eens de gevangenis meer is. Straks minder dan twee moorden?
Iemand gans zijn leven als crimineel laten rondlopen, neen dank u. Je word geen crimineel nadat je hier al jaaaren bent, uitzondering niet te na gesproken. Wie hier nog maar een paar jaar vertoeft maar al "Belg" is gemaakt om te kunnen stemmen voor een bepaalde politieke kliek moet dat maar weer ontnomen worden en buiten ermee...
En ik weet het... wishfull thinking.
Beter verder doen zoals we bezig zijn en onze maatschappij verder naar de bliksem zien gaan. Laten we nog een paar tienduizenden kanslozen invoeren met meer criminaliteit als dank erbij, laten we wachten tot onze sociale zekerheid helemaal geplunderd is, laten we...
Laten we eventjes stellen dat het omgekeerde zich zou voordoen: groepen Europeanen die in de islamlanden hetzelfde doen als zij hier... ze zouden dat rap oplossen, denk je niet?

Laatst gewijzigd door andev : 17 april 2009 om 16:13.
Oud 17 april 2009, 16:16   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat noem ik toch een beetje rond de pot blijven draaien...
Als die persoon hier al heel zijn leven woont, net zoals zijn ouders enz en vaste klant is van het gerecht enz, waarom moeten daar nog doekjes rondgedraaid worden??? Nu zijn ze al aan "minder dan 3 jaar krijgen" en ze moeten niet eens de gevangenis meer is. Straks minder dan twee moorden?
Iemand gans zijn leven als crimineel laten rondlopen, neen dank u. Je word geen crimineel nadat je hier al jaaaren bent, uitzondering niet te na gesproken. Wie hier nog maar een paar jaar vertoeft maar al "Belg" is gemaakt om te kunnen stemmen voor een bepaalde politieke kliek moet dat maar weer ontnomen worden en buiten ermee...
En ik weet het... wishfull thinking.
Beter verder doen zoals we bezig zijn en onze maatschappij verder naar de blijksem zien gaan. Laten we nog een paar tienduizenden kanslozen invoeren met meer criminaliteit als dank erbij, laten we wachten tot onze sociale zekerheid helemaal geplunderd is, laten we...
Als ze 10 procent van de bevolking zullen uitmaken zal de overlast die ze veroorzaken dermate groot geworden zijn dat het aantal Vb kiezers vanzelf exponentieel zal toenemen. Nog even geduld de zaak zal worden opgekuist.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 16:48   #8
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat als die persoon hier al heel zijn leven woont, net zoals zijn ouders? hoe moet je die dan noemen??
Verrijker.
Oud 17 april 2009, 17:03   #9
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
HAARLEM - De 38-jarige Brusselaar Aziz A. riskeert in Nederland een gevangenisstraf van vier jaar omdat hij betrokken was bij een overval op een geldtransport nabij Haarlem, in 2002.
A. pleegde de overval met enkele kompanen, maar kon als enige geïdentificeerd worden op basis van een bloedspoor. De uitspraak valt op 30 april. Aziz A. werd in België ook al veroordeeld voor zwaar banditisme.
enz
uit DSonline vandaag

... ik krijg toch telkens de kriebels als ik in de pers moet lezen dat een "verrijker" de media ingestuurd wordt als "Belg" en daarmee eigenlijk de "echte Belgen" in een zoveelste slecht daglicht stelt! Sommige mensen beperken zich tot het lezen van de titel... en stellen vast dat het weer een "Belg" was die kuren heeft verkocht!
Zo moeilijk om een koe een koe te noemen???
En het commentaar van onze multicullers ken ik, laat maar zitten.
Welke kuren? De titel "weer een Belg" zegt an sich helemaal niets en kan vanalles betekenen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be