Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2006, 20:50   #1
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard Moderatie

Ik weet niet of vBulletin dit ondersteunt , maar het zou interessant zijn om moderatie in te voeren in de stijl van www.slashdot.org.
Posts daar worden door moderators gemarkeerd als bv. Interessant , Grappig , Schelden, enz en krijgen dan een score van 0 - 5.
Gebruikers kunnen dan in hun Control Panel hun 'treshold' of drempel instellen. Ik wil bv. enkel interessante berichten zien met score 4 , dan worden alle posts in een topic die niet voldoet aan die score genegeerd.

Zo kunnen mensen die problemen hebben met bepaalde soorten posts die mooi negeren.
Zo kan ik een hele topic van 1000 posts doorlezen en niet na 4 pagina's afhaken na de zoveelste debiele post of scheldpartij.

Op topic niveau kan je dan ook bv. een totale score hebben.

Je zou een aantal evenwichtige gebruikers als moderator aan kunnen stellen , een forumverkiezing kunnen houden , ofwel iedereen de mogelijkheid geven om te modereren.

Ik denk ook aan een soort eBay rating systeem voor de gebruikers hier. Dan kan ik bv posts ignoren van mensen die door iedereen erkend worden als idioten.

Het zou voor een aangenamere forumervaring zorgen. Het werkt fantastisch op slashdot.org

Laatst gewijzigd door Max : 15 januari 2006 om 20:58.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 20:55   #2
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Heeft veel potentieel, in de positieve en in de negatieve zin.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 21:36   #3
Pieter Vandoorne
Coördinator

Pieter Vandoorne's schermafbeelding

Standaard

Dat systeem is al eens intern overwogen geweest voor zover ik kan zien.
De enige reserves die ik er tegen heb is dat ik toch enigszins vrees voor misbruik, in tegenstelling tot sites zoals slashdot is het hier een forum waarbij het voornamelijk om, vaak heel uiteenlopende, meningen gaat. Ik zou in elk geval sowieso pleiten voor een systeem waarbij iedereen kan beoordelen met daarnaast een aantal mensen die het oordeel kunnen rechttrekken mocht er sprake zijn van 'misbruik'.

Ik zal het in ieder geval intern voorleggen en als er intern consensus voor is kan het misschien gedurende een proefperiode worden uitgeprobeerd.
Pieter Vandoorne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 21:44   #4
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Ik houd er eerlijk gezegd niet van dat andere mensen voor mij gaan bepalen wat interessant is en wat niet of wat grappig is en wat niet... Ik doe dat zelf wel. En als ik iets zie wat me niet interesseert, dan scroll ik gewoon een eindje door naar de volgende post. Da's helemaal niet zo moeilijk hoor...
Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 21:49   #5
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik houd er eerlijk gezegd niet van dat andere mensen voor mij gaan bepalen wat interessant is en wat niet of wat grappig is en wat niet... Ik doe dat zelf wel. En als ik iets zie wat me niet interesseert, dan scroll ik gewoon een eindje door naar de volgende post. Da's helemaal niet zo moeilijk hoor...
Manuel, dan stel je je treshold of drempel niet in en krijg je alle berichten te zien. Dit systeem censureert niets, het laat mensen toe zelf filtering in te voeren indien ze dat willen. En jawel het is wel vermoeiend om dikwijls pagina's lang te moeten door scrollen tot er weer rationeel geargumenteerd wordt.
Oud 15 januari 2006, 21:54   #6
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Het is in ieder geval een van de redenen geweest waarom ik hier een jaar niet meer ben geweest. Ik denk dat tomB en de rest om diezelfde redenen weg zijn. Soms ben je bepaalde mensen , soorten posts en wijzen van debatteren gewoon kotsbeu. Kon daar simpelweg geen tijd meer voor opbrengen.
Oud 15 januari 2006, 22:08   #7
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max Bekijk bericht
Het is in ieder geval een van de redenen geweest waarom ik hier een jaar niet meer ben geweest. Ik denk dat tomB en de rest om diezelfde redenen weg zijn. Soms ben je bepaalde mensen , soorten posts en wijzen van debatteren gewoon kotsbeu. Kon daar simpelweg geen tijd meer voor opbrengen.
Dat kan ik héél goed begrijpen...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 22:57   #8
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Manuel, dan stel je je treshold of drempel niet in en krijg je alle berichten te zien. Dit systeem censureert niets, het laat mensen toe zelf filtering in te voeren indien ze dat willen. En jawel het is wel vermoeiend om dikwijls pagina's lang te moeten door scrollen tot er weer rationeel geargumenteerd wordt.
Voor velen hier zou het interessanter zijn om enkel de "below-threshold" postings op hun scherm te laten verschijnen.
Oud 18 januari 2006, 23:10   #9
Kadee
Administrator

Kadee's schermafbeelding

Standaard

Op zich geen slecht idee, maar het is natuurlijk wel een beetje subjectief. Een groep van tien ambetanterikken kunnen een stomme discussie veel punten gaan geven omdat ze er zelf leute in hebben en dan komt iemand anders die louter op de score afgaat heel bedrogen uit.
Kadee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 00:41   #10
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

En toevallig zitten hier wel enkele groepen ambetanteriken...
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 17:27   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KDL Bekijk bericht
Op zich geen slecht idee, maar het is natuurlijk wel een beetje subjectief. Een groep van tien ambetanterikken kunnen een stomme discussie veel punten gaan geven omdat ze er zelf leute in hebben en dan komt iemand anders die louter op de score afgaat heel bedrogen uit.
Compleet akkoord... uiteindelijk wordt die score dus gewoon paginavulling... onbruikbare pseudo metadata.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 18:05   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof er niet in...
Een topic kan interessant zijn voor 1% van het forum, en totaal oninteressant voor anderen. Ik denk dat een topic over "Georgische oliepijplijnen", of over "Leopold II's visie op openbaar vervoer" snel een label "oninteressant" zullen krijgen. De ietwat ongewonere topics zullen het dan moelijker krijgen, en mainstream-topics zullen nog dominanter worden.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 18:07   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik geloof er niet in...
Een topic kan interessant zijn voor 1% van het forum, en totaal oninteressant voor anderen. Ik denk dat een topic over "Georgische oliepijplijnen", of over "Leopold II's visie op openbaar vervoer" snel een label "oninteressant" zullen krijgen. De ietwat ongewonere topics zullen het dan moelijker krijgen, en mainstream-topics zullen nog dominanter worden.
++

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 18:12   #14
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is toch zoiets als een negeerlijst. 99% van de posts die ik zever vind komen steeds van dezelfde groep personen(Crypto-nazi's en Bubbels, maar ik zal maar geen namen noemen om niet persoonlijk te worden). Als je eens een paar topics doorloopt krijg je al heel snel in de gaten welke personen interessante dingen te vertellen hebben en welke personen grotendeels zever verkopen. Vervolgens gooi je iedereen die een zeveraar is op jouw negeerlijst.
voordelen:
-het kan nu reeds(zonder wijzigingen aan het forum)
-je bepaalt zelf wat je zever vindt

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 19 januari 2006 om 18:23.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be