![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik weet niet of vBulletin dit ondersteunt , maar het zou interessant zijn om moderatie in te voeren in de stijl van www.slashdot.org.
Posts daar worden door moderators gemarkeerd als bv. Interessant , Grappig , Schelden, enz en krijgen dan een score van 0 - 5. Gebruikers kunnen dan in hun Control Panel hun 'treshold' of drempel instellen. Ik wil bv. enkel interessante berichten zien met score 4 , dan worden alle posts in een topic die niet voldoet aan die score genegeerd. Zo kunnen mensen die problemen hebben met bepaalde soorten posts die mooi negeren. Zo kan ik een hele topic van 1000 posts doorlezen en niet na 4 pagina's afhaken na de zoveelste debiele post of scheldpartij. Op topic niveau kan je dan ook bv. een totale score hebben. Je zou een aantal evenwichtige gebruikers als moderator aan kunnen stellen , een forumverkiezing kunnen houden , ofwel iedereen de mogelijkheid geven om te modereren. Ik denk ook aan een soort eBay rating systeem voor de gebruikers hier. Dan kan ik bv posts ignoren van mensen die door iedereen erkend worden als idioten. Het zou voor een aangenamere forumervaring zorgen. Het werkt fantastisch op slashdot.org Laatst gewijzigd door Max : 15 januari 2006 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heeft veel potentieel, in de positieve en in de negatieve zin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Coördinator
|
![]() Dat systeem is al eens intern overwogen geweest voor zover ik kan zien.
De enige reserves die ik er tegen heb is dat ik toch enigszins vrees voor misbruik, in tegenstelling tot sites zoals slashdot is het hier een forum waarbij het voornamelijk om, vaak heel uiteenlopende, meningen gaat. Ik zou in elk geval sowieso pleiten voor een systeem waarbij iedereen kan beoordelen met daarnaast een aantal mensen die het oordeel kunnen rechttrekken mocht er sprake zijn van 'misbruik'. Ik zal het in ieder geval intern voorleggen en als er intern consensus voor is kan het misschien gedurende een proefperiode worden uitgeprobeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik houd er eerlijk gezegd niet van dat andere mensen voor mij gaan bepalen wat interessant is en wat niet of wat grappig is en wat niet... Ik doe dat zelf wel. En als ik iets zie wat me niet interesseert, dan scroll ik gewoon een eindje door naar de volgende post. Da's helemaal niet zo moeilijk hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Het is in ieder geval een van de redenen geweest waarom ik hier een jaar niet meer ben geweest. Ik denk dat tomB en de rest om diezelfde redenen weg zijn. Soms ben je bepaalde mensen , soorten posts en wijzen van debatteren gewoon kotsbeu. Kon daar simpelweg geen tijd meer voor opbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Administrator
|
![]() Op zich geen slecht idee, maar het is natuurlijk wel een beetje subjectief. Een groep van tien ambetanterikken kunnen een stomme discussie veel punten gaan geven omdat ze er zelf leute in hebben en dan komt iemand anders die louter op de score afgaat heel bedrogen uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() En toevallig zitten hier wel enkele groepen ambetanteriken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof er niet in...
Een topic kan interessant zijn voor 1% van het forum, en totaal oninteressant voor anderen. Ik denk dat een topic over "Georgische oliepijplijnen", of over "Leopold II's visie op openbaar vervoer" snel een label "oninteressant" zullen krijgen. De ietwat ongewonere topics zullen het dan moelijker krijgen, en mainstream-topics zullen nog dominanter worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
voordelen: -het kan nu reeds(zonder wijzigingen aan het forum) -je bepaalt zelf wat je zever vindt
Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 19 januari 2006 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |