![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Belgische asielbeleid kan ik het best illustreren met de volgende Georgische metafoor die ik dit weekeinde uit het Georgisch moest vertalen voor een Georgische vluchteling die eerder deze week werd uitgeprocedeerd.
Ps: is er dan geen rechtvaardigheid meer voor gewone mensen?
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi verhaal. Inderdaad zeer gepast, want in alle bestaande gevallen is de Vlaming de pineut die wordt onthoofd. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() En Piano wanneer ben jij je hoofd kwijt geraakt? Zo rond de jaren 1977- 78.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Neen,onze piano zit met zijn hoofd reeds in Georgië
![]() ![]() ![]() ![]()
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ps: en't is nog lang tot aan m'n pensioen 8)
![]() |
![]() |
#10 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Piano, u vertelt steeds hoe hoog opgeleid uw Georgische vrienden wel zijn, waarom stellen die hun kennis niet ten dienste van hun land om het er economisch weer bovenop te helpen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
|
![]() Citaat:
Maar je kan altijd m'n website raadplegen ivm dit onderdeel: "Sjevardnadze... President over een armenhuis": http://users.pandora.be/amarcord/shevar01.html en vooral dit: ![]() GEORGIA: http://www.hridc.org/
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou liever wat objectieve info krijgen over de situatie in Georgië, daar dat u betrokken partij bent kan ik u niet als een betrouwbare bron beschouwen, piano.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() Minderheden Georgië nog steeds niet veilig(9 mei,2003)
Tbilisi - Nog geen twee maanden nadat de Georgische president Eduard Shewardnadze plechtig had beloofd dat degenen die godsdienstige minderheden lastigvallen, worden gestraft, blijkt dat dergelijke misdadigers nog altijd bescherming genieten van overheidswege. Op 4 mei, afgelopen zondag, verhinderde een bende in Ortasheni, bij Gori, Jehovah's getuigen een congres te houden. Meer dan honderd personen blokkeerden alle toegangswegen tot het dorp. Zo'n 700 Jehovah's getuigen hadden zich voor de bijeenkomst opgegeven. Tegenover de Noorse nieuwsdienst Forum 18 verklaarde Genadi Gudadze, leider van de Jehovah's getuigen in Georgië, dat de burgemeester van Gori en de politiechef hen hadden gewaarschuwd het congres niet door te laten gaan. „Het is dus niet een of andere bandiet die actie tegen ons onderneemt, maar de staat zelf", aldus Gudadze. „Dus waar zouden wij ons beklag nog kunnen doen?" Ondertussen zit ook in het proces tegen de gewelddadige ex-priester Basil Mkalavishvili maar weinig schot, meldt Forum 18. En het onderzoek naar degenen die op 28 maart de zender van een rooms-katholiek radiostation in de stad Kutaisi uit de lucht haalden heeft al evenmin geresulteerd in strafmaatregelen. Georgië wordt de laatste jaren geplaagd door geweld tegen religieuze minderheden, waaronder baptisten, pinkstergroeperingen, Jehovah's Getuigen en leden van de Ware Orthodoxe Kerk. Daarbij worden mensen verwond, gebouwen beschadigd of vernield en wordt godsdienstige lectuur verbrand. Op 14 maart beloofde president Shewardnadze in een oecumenische dienst in de Centrale Baptistenkerk in Tbilisi dat „de agressors worden gestraft." Dat gebeurde nadat ook die kerk doelwit was geworden van een aanslag door Mkalavishvili. „Sindsdien is er van vooruitgang weinig te bespeuren", zegt Levan Ramishvili, directeur van het Vrijheidsinstituut in Tbilisi. Volgens hem blijven ambtenaren informatie over de activiteiten van religieuze minderheden lekken richting extremistische groepen. „Wellicht bespeuren de grootste minderheden -baptisten, rooms-katholieken en lutheranen- enige verbetering, maar voor de andere is er nog niets veranderd." VN-waarnemers ontvoerd in Georgie(6 juni 2003) Tbilisi - In Georgie zijn donderdag drie militaire waarnemers van de Verenigde Naties ontvoerd. De twee Duitsers en een Deen werden samen met hun Georgische tolk en enkele Russische militairen van de vredesmacht door onbekenden meegenomen. De militairen waren aan het patrouilleren in de bufferzone tussen Georgie en de opstandige regio Abchazie. De Berlijnse regering vermoedt dat Abchaziers achter de ontvoering zitten. Een woordvoerder van de Georgische overheid vertelde dat de kidnappers de Russische militairen na enige tijd vrijlieten en dat zij toen alarm hebben geslagen. De VN-waarnemersmissie bewaakt de wapenstilstand tussen Georgie en Abchazie. Eerdere ontvoerde VN-waarnemers kwamen steeds na onderhandelingen vrij.
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Toch vreemd dat bijna 99% van de Georgische vluchtelingen teruggestuurd worden naar hun land van herkomst. Zo de berichtgeving klopt en de vluchtelingen effectief deel uitmaken van een vervolgde (religeuze) minderheid blijft de Belgische staat in gebreke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Als ik het bericht van Schaduwgemeenteraadslid voor juist mag aannemen dan lijkt die kleine Georgische gemeenschap van amper 5 miljoen inwoners toch wel het toonbeeld van intollerantie en religieus fanatisme, niet?
Overigens zijn het de regeringspartijen die het asielbeleid samen goedkeuren. Indien u niet akkoord bent met de huidige gang van zaken dan moet je net die partijen daarover aanspreken.
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Overigens is de provincie Abchazië nog altijd bezet gebied en zijn Georgiërs daar vogelvrij en ook in de provincie Zuid-Ossetië, waar veel vluchtelingen van het buurland Tsjetsjenië zitten, is belegerd gebied. Waarom gaan ze daar vluchten denk je?
![]() |
![]() |
#18 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||