![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vooral wanneer men de commentaren van de Vlaams-nationalisten bekijkt, mogen de Belgen relatief tevreden zijn met hun nieuwe regering. Er komt niet direct een afschaffing van de gewesten en een verbod op Vlaamse vlaggen in de Tour (
![]() Spijtig dat men de wapenleveringen defederaliseert. De B.U.B. is een duidelijke voorstander van de terugkeer van buitenlandse handel naar het nationale niveau. Laten we hopen dat het communautaire babbelforum wordt dichtgevroren op - 40° C. Het gaat goed met de Belgische eenheid ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Verafstoot 2 is een regelrechte ramp voor de kleine Vlaamse man en vrouw.
Het zal weer èènzijdige transfers regenen, richting big michel loulou en papa di pupo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() en ik wacht al af hoe ons worstehuis op 21 juli het knechtje zal zijn van paars en zo de vlamingen kleineert en een democratisch verkozen partij uit zal maken voor onverdraagzamen
![]()
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() mja, tis nogal spijtig da we onze eigen fouten niet kunnen inzien. Ik hoop dat ze toch iets of wat hun beleid gaan aanpassen. Ik ben misschien niet volledig tevreden met hun handelingen, maar blijf toch liberaal in hart en nieren en kan dus niets anders dan Verhofstadt toejuichen.
![]()
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Guy een goede zaak? Hij heeft de vorige regeerperiode niets anders gedaan dan gelogen en bedrogen. De verkiezingen moesten vervroegd worden omdat hij de leugens dat de begroting in evenwicht was niet meer kon volhouden, de leugens dat de criminaliteit daalde, manipuleerde de pers of dreigde met sancties tegen journalisten die negatief durfden schrijven, en die pinocio zou dan voor vrije meninguiting zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Juist Elleke de slaafse Verafstoot volgelinge. ![]() Hoe waren de examens Elle? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Onder zijn bewind hebben we Amerika meerdere keren tegen de schenen gestampt tot zij er mee dreigden de NAVO te verhuizen en er hier duizenden jobs en inkomsten konden verloren gaan. Onder zijn leiding mochten we van hypocriete kwal Michelleke niet naar Oostenrijk in verlof gaan, maar hij ging wel ons geld wegbrengen naar landen waar de mensenrechten elke dag geschonden werd, hij ging wel de hand schudden van Yerodia, een volksmoordenaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Lap, eerste maatregel die ik hoor deze morgen...
Taksen op brandstoffen worden verhoogd onder het mom van Kyoto... Erg "sociale" maatregel moet ik zeggen..... Deze verhoging maakt immers geen onderscheid tussen arm en rijk en het verwarmen van een woning is en blijft toch wel een basisbehoefte.. Mobiliteit trouwens ook... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
nope ik wil die juist weg ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Bij de aanvang van de blauw-rode coalitiebesprekingen was werkgelegenheid de eerste prioriteit. Aan het eind van de rit een fata morgana.
Paars 1 zal de komende legislatuur 200.000 nieuwe arbeidsplaatsen creëren. Dit is voluntaristisch noch ambitieus want om tegemoet te komen aan de Europese norm van Lissabon, nl. tegen 2010 een tewerkstellingsgraad van 70% halen, moet ook België jaarlijks netto 100.000 bijkomende banen scheppen. Paars 1 behoort dus, enkel om aan de Europese norm te voldoen, de komende 4 jaar netto 400.000 nieuwe jobs te creëren. Niet alleen de ambities van Paars 1 zijn schimmig en ondermaats, maar ook de engagementen. Er zijn immers geen tien oplossingen om het moeras te dempen waarin onze economie verzinkt. Er is er slechts één: de belastingen op arbeid moeten dringend en drastisch verminderen, zelfs afgeschaft. Uitsluitend op deze manier zullen er voldoende nieuwe arbeidsplaatsen bijkomen op alle tewerkstellingsniveaus (laaggeschoolden èn hooggeschoolden). Wanneer zal de bevolking geen genoegen meer nemen met paarse fata morgana’s? Tekst van Nele Lijnen (Vivant) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik zal nog is in Ankes café passeren, dan zal ik een up date geven. Tis da ze mij de laatste keer der nogal in mijn gat gebeten hebben....dus ben ik gene vaste klant meer... ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ohoo mijn beste Hans1, het verbieden van Vlaamse vlaggen is geen fantasie maar werkelijkheid, dat feit is al gebeurd, wel in het buitenland maar wel onder druk van het belgisch establissement.
Het afschaffen van de gewesten ? daar is men mee bezig, zij het achter de schermen, af en toe is er een gewestelijke bevoegdheid die naar de federale werd overgeheveld, ik geef toe het zijn kleine dingen maar dat zij er mee bezig zijn staat als een paal boven water, bij gebrek aan verzet door Vlaams nationalisten zouden al veel meer bevoegdheden van het gewestelijk naar de federale overheid zijn overgegaan. Belgie is nu eenmaal een macht en die macht krijgen zij door over lijken te gaan (ook geen fanatsie maar werkelijkheid), daarom is het wenselijk en nodig dat Vlaams nationalisten van welke partij ook, in het verzet blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Herinnert iemand zich hier nog: Verhofstadt, de hofnar uit de politiek van de jaren '70-'80?
![]() |
#15 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ha ons Elleke houd van SM ? ![]() Wie heeft er in je gat gebeten ? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @ Ambetanterik:
Yeahhhhh, you know what a girl wants huh! ![]() ![]() Ja, ze hebben daar in mijn gat gebeten ![]() ![]()
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als belgicist had u om die reden ontevreden moeten zijn, en een evenwichtige verdeling bepleiten. Dat heeft u niet gedaan, waarmee eens te meer blijkt dat België eigenlijk Groot-Wallonië is. Of bent u verblind door uw haat tegen de flaminganten? Dat kan ook natuurlijk...
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Laat ze maar doen, binnen een paar jaar hebben ze volledig afgedaan en zullen we een zeer Vlaamse regering hebben als ze zo blijven doordoen, misschien zijn dan wel de regeringspartijen NVA en het Vlaams Blok, laat ons hopen...
|
![]() |
![]() |