![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Vandaag is er op de site een artikel verschenen waarin de Burgemeester van Ronse Yves Leterme verzoekt de faciliteiten af te schaffen met zijn argumentatie:
http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...chrappen.dhtml Ik betwijfel dat dit zal gebeuren, maar zijn opmerkingen lijken me zeer evident. Ze kunnen inderdaad allesbehalve voordelig zijn voor deze gemeentes, misschien dat men toch maar eens werk moet maken van deze te beperken in duur...De opmerkingen spreken weer voor zichzelf, ik begrijp nooit waarom Franstaligen steeds Brussel willen vergelijken met de faciliteitsgemeentes, Brussel is nog steeds de hoofdstad van België. Laatst gewijzigd door Gwyndion : 24 juli 2008 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Mijn inziens :België splitsen en alle faciliteiten afschaffen in alle vlaamse gemeenten en de franstaligen zien maar wat zij doen in hun nieuw landje, doet ginder toch weinig uit voor de vlamingen, afgezien van Brussel zelf dan. Dat moet maar internationaal gebied worden, faciliteiten voor vlamingen en engelstaligen misschien?
Het gaat er om dat in vlaanderen geen franstalige olievlek meer voor komt, anders heeft een onafhankelijk vlaanderen weinig zin. Zit je anders na een tijd met een nieuw tweetalig land. |
![]() |
![]() |