![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mooie film, die de redelijkheid, inschikkelijkheid en absurditeit oproept die in Antwerpen heerst.
Een zeer mooie les voor zij die of Vlaams Belang of tegen Vlaams Belang stemmen.
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Totaal onrealistisch.
Een die hard VB'er die plots verliefd geraakt op iemand met een hoofddoek en omgekeerd ![]() Deze film is overduidelijk anti VB gericht. Het is politiek getint. Men spreekt over Zwarte Zondag en men toont een paar skinheads en dat moet dan volgens de film (die indruk geven ze je toch) de doorsnee kiezer van het VB uitmaken. De vader van de jongen die verliefd werd is een neo nazi, ook hier probeert men een schandalige link te leggen. Zo vlak voor de verkiezingen verbaast het me niets vanwege de VRT ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() er zitten wel een paar hilarische momenten in
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik wil niets zeggen, maar de film was ook niet echt mals voor de allochtonen - dan had je beter moeten zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kreeg het op mijn heupen van de stereotypering en zoals reeds gezegd een duidelijke sneer naar VB; ik vraag me af of zoiets met andere politieke partijen ook zou gesubsidieerd worden.
Heb het afgezet toen het "marokkaanse" broer en zus in de keuken in het Nederlands plaatsvond. Beetje realistischer had wel gemogen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo gaat dat: interculturaliteit heeft zijn tijd nodig, maar komt er automatisch. Het is het verhaal van Vlaanderen: velen kwamen hier op bezoek, en van elk van hen blijft er een verhaal van spanningen, een verhaal van conflict en ook een verhaal van verzoening en wederzijdse beïnvloeding hangen. Het gaat er niet anders aantoe in het huidige Vlaanderen, zelf in Antwerpen. En degenen die denken dat ze dit kunnen stoppen zijn naïef: het zijn zelf geen echte Vlamingen. Hilarisch waren de ondertitels, waar een creatieveling verscheidene pogingen heeft gedaan om een abn versie van "makak" te vinden. Prijs van de humor. Laatst gewijzigd door ericferemans : 18 januari 2006 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 18 januari 2006 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Over de film: Hij schetst een cliche beeld(en het Romeo/julia verhaal is ook al zo oud als de straat). Zowel van het allochtoon krapuul als van de Vlaamse "White Trash"gemeenschap. Anderzijds is het een van de weinige projecten(omtrent allochtonen, immigratie,...) die niet vervalt in politiek correcte clichés. Alleen al daarom (en misschien zelfs alleen daarom) heeft de film zijn waarde.
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Inderdaad het begin van een beschadigingscampagne in aanloop van de verkiezingen. Wees er maar zeker van dat dit niet het laatste zal zijn. Ik verwacht een hele batterij van mediathieke indoctrinaties en sappige verhaaltjes die maar één reden hebben,....een verdere toestroom van VB electoraat vermijden. Ik vrees dat er bij het ' establishment ' in de donkere schuiven al een serie van persoonlijke ranzige verhaaltjes van VB politici klaarliggen , om toevallig net voor de verkiezingen het daglicht te zien. We kennen het scenario nietwaar,....been there, seen that. Leuk evenwel , dat dit op de bevolking nu net een omgekeerd effect lijkt te hebben. Wat zei Abraham Lincoln nu ook alweer ? " [SIZE=5]You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.[/SIZE] " Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
En dan komen de Amerikanen die de concentratiekampen laten zien aan de bevolking. Mooie documentaire gisteren over de bevrijding van Duitsland door de Amerikanen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 18 januari 2006 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ik vind die vader zeer goed gespeeld. een erg geloofwaardige en typische VB-er.
de makers van de film hebben de gemiddelde VB-er goed bestudeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ze hebben lang gezocht tot ze een acteur vonden met die stupiede blik en die op Dewinter trok !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk is het ongelooflijk hoe velen de meest bochtige bochten moeten nemen om Kassablanca toch op de een of andere manier voor hun kar te spannen. "Het is een anti-VB film" (dixit het partijslaafje). "Het is een belediging voor de islam" (dixit het geloofsslaafje). "Het is een ode aan de interculturaliteit" (dixit iemand die duidelijk van zwarte humor houdt). Alleen daarom al is het een verdienstelijke film.
Voor de rest: veel filmclichés, weinig structuur, niet echt overdonderend regisseerwerk. Oer-Vlaams dus... 8)
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 18 januari 2006 om 09:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Vlaanderen is de smeltkroes van Europa. Laat ons niet vergeten dat wij het product zijn van een bewogen geschiedenis waarbij onze voorouders overspoeld werden en zich daarna vermengden met welhaast alle landen van Europa en Noord-Afrika, en dat we dit overleefden en het zelfs moeten beschouwen als de motor van onze bloeiende handel en een zeer verscheiden cultuur.
Zij die de traditie voortzetten van zucht naar verbroedering, niet alleen van verdraagzaamheid, maar van vredelievendheid, nieuwsgierigheid en leergierigheid zijn de correcte Vlamingen, de Echte Vlamingen. Die anderen zijn dat niet: Zij kunnen niet terug naar eigen streek: zij hebben geen Vaderland. Het Vlaanderen dat zij willen terugvinden heeft immers nooit bestaan. Niemand weet waar het ligt en niemand wil er naar toegaan. lees meer... De gedegenereerde VLaming, die de verdraagzaamheid, de vredelievendheid en de hang naar verscheidenheid niet kent hoort niet thuis op de IJzerbedevaart, heeft als monument niet het vredesmonument van de IJzertoren maar hoort thuis in Allochtonië, het zelf verzonnen land der ontheemden en heeft als symbool het zagemanntje. Laatst gewijzigd door ericferemans : 18 januari 2006 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben met een Spaans meisje geweest, en wij werden buitengezet OMDAT ze er Marokkaans uitzag. Spreek me dus niet van
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... vooroordelen, en die server is hier mega aan het flippen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() PS: een iets extremer getinte forummer zou de argumentatie van ericferemans evengoed kunnen gebruiken om een geheel ander punt duidelijk te maken: Wij zijn in het verleden voortdurend overspoeld geweest, en we zetten blijkbaar de traditie voort... Sommigen wensen dat interculturaliteit te noemen. Nog een geluk dat ik niet zo extreem ben...
![]() |