Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de Marokkanen het land uitgeschopt worden?
Ja 35 43,75%
Nee 45 56,25%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2006, 17:00   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Moeten de Marokkanen het land uitgeschopt worden?

Eens zien hoe de gemiddelde forumdeelnemer hierover denkt

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 27 januari 2006 om 17:01.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 17:33   #2
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

ik heb nee gestemt. dit omdat de peiling bijzonder kortzichtig is!

een marokaan die onze taal spreekt, onze wetten naleeft, werk heeft of moeite doet werk te zoeken: kortom, die onze samenleving erop vooruit helpt. die zal ik met alle plezier zien blijven in ons land.

een marokaan die niet voldoet aan de bovenstaande kenmerken doet er echter wel best aan zich gewillig terug te laten voeren naar eigen land. indien dit niet gewillig kan dan maar zoals je het zo mooi verwoorde: het land uitschoppen!

ik denk dus dat ik niet akkoord ga met je algemene peilingsvraag: 'marokkanen het land uit'.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 17:40   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Als VBer zeg ik zeker NEE
Oud 27 januari 2006, 18:10   #4
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Zoals reeds opgemerkt is dit een erg eenzijdig peiling:
-Wat is een Marokaan? Iemand met een verblijfvergunning en een Marokkaans pasport/of iemand met de dubbele nationaliteit(Wettelijk gezien een Belg)?
De Belgische nationaliteit afnemen kan alleen in uitzonderlijke gevallen(bv. nationaliteit bedriegelijk verkregen, terrorisme). Men kan wel de nationaliteitsverwervingswet verstrengen(wat geen slechte zaak zou zijn) maar dan alleen voor nieuwe naturalisaties, wetten met terugwerkende kracht creëeren teveel rechtsonzekerheid en kunnen alleen in uitzonderlijke situaties gemaakt worden.
-Mensen zonder de Belg. nationaliteit? Via toeristenvisa, studentenvisa, permanente verblijfsvergunningen, huwelijk,... kan men zich legaal in Belgie vestigen. Hieraan zijn echter ook een aantal voorwaarden gekoppeld. Deze mensen hebben dus niet dezelfde rechten en plichten als iemand met de Belg. nationaliteit. Indien deze niet nageleefd worden moet men dan ook anders optreden dan tegen iemand met de Belg. Nationaliteit. Bij criminele feiten zou men naast een gevangenisstraf ook de verblijfsvergunning moeten intrekken.
(Bovenstaande mening geldt trouwens voor alle allochtonen, of het nu Marokkanen, Finnen, Amerikanen,... zijn)
Oud 27 januari 2006, 18:19   #5
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Dit kan je toch bezwaarlijk een peiling noemen.

Zo ken ik er nog een paar, als U wil.............
Oud 27 januari 2006, 18:25   #6
PAJOT
Banneling

Standaard

alle maroeffen in een kartonnen doos op een C130 en terug naar de zandbak !
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 19:16   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Deze peilig is discriminatoir.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 19:25   #8
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Er moet veel strenger opgetreden worden tegen de kriminaliteit, de verkleedpartijen, de rituele slachtigen, het verkrachten van geiten en het moslim gemekker, maar alle Marokanen ( of andere vreemdelingen) buiten schoppen gaat toch echt veel te ver.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 20:29   #9
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Marokkaanse raddraaiers opsluiten op een eiland...

Zie eens wat de Amsterdamse lijsttrekker van D66 (waarmee Spirit zich graag vergelijkt) voorstelt...
Citaat:
[SIZE=4]Marokkaanse raddraaiers opsluiten op een eiland[/SIZE]

Ivar Manuel, lijsttrekker van D66 in Amsterdam, wil hardnekkige Marokkaanse overlastplegers twee jaar lang onder ‘militaire tucht’ plaatsen. Manuel, van beroep biologieleraar, sprak donderdagavond over ‘krijgsrecht’ en ‘opsluiten op een eiland’.

De andere partijen in Amsterdam voelen niets voor ‘zo’n Guantánamo Bay van D66’, zoals PvdA-lijsttrekker Asscher de mening van Manuels tegenstanders samenvatte. Dat er iets moet gebeuren en dat de spanning in Amsterdam snel toeneemt, werd door alle lijsttrekkers beaamd tijdens een spoeddebat naar aanleiding van de overlast in de Amsterdamse Diamantbuurt. Op initiatief van joodse, Marokkaanse en Turkse organisaties kregen de politici de kans te reageren op het wangedrag van Marokkaanse kinderen tegen vooral joden en homoseksuelen.

Ook aanwezig was Daphna Brekveld, lid van de deelraad in Oud-Zuid en woonachtig in de Diamantbuurt. Bij haar zijn deze week eveneens stenen door de ruiten gegooid. Brekveld zegt al jaren op straat geïntimideerd te zijn door groepen Marokkaanse jongeren.

Dat de daders steeds jonger zijn, bleek uit de arrestatie gisteren van veertien kinderen uit de Diamantbuurt. Tien worden ervan verdacht na de jaarwisseling tientallen autoruiten te hebben vernield. Vier kinderen van Marokkaanse origine, in de leeftijd van 10 tot 12 jaar, terroriseren volgens de politie al geruime tijd een homostel. Alle politieke partijen zijn het erover eens dat het wangedrag slechts kan worden aangepakt via de ouders van de kinderen.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1138255732214.html
Straffe praat...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 20:32   #10
Pietpeere
Vreemdeling

Standaard

ik kan precies niet stemmen
Pietpeere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 20:32   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Waar kan ik bronnen- en cijfermateriaal vinden i.v.m. 'geitenverkrachtingen'?

Bestaan daar papers over?
Vergelijkende studies per land/per religie?
Statistieken?
Correlatie-theorieën?
Tabellen die evoluties weergeven?

Ter verduidelijking : ik heb wel een vermoeden van het HOE van zo'n geitenverkrachting, dus daarover gaat mijn vraag hier NIET !!

Ik zou alleen willen weten waarop degenen die met die verhalen afkomen zich baseren. Doen ze het zelf misschien, of projecteren ze hun geheimste verlangens ?? Of is het een familietraditie waarvoor ze zich schamen en die ze dan maar op een ander proberen af te schuiven ??
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 20:36   #12
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waar kan ik bronnen- en cijfermateriaal vinden i.v.m. 'geitenverkrachtingen'?

Bestaan daar papers over?
Vergelijkende studies per land/per religie?
Statistieken?
Correlatie-theorieën?
Tabellen die evoluties weergeven?

Ter verduidelijking : ik heb wel een vermoeden van het HOE van zo'n geitenverkrachting, dus daarover gaat mijn vraag hier NIET !!

Ik zou alleen willen weten waarop degenen die met die verhalen afkomen zich baseren. Doen ze het zelf misschien, of projecteren ze hun geheimste verlangens ?? Of is het een familietraditie waarvoor ze zich schamen en die ze dan maar op een ander proberen af te schuiven ??
Misschien eens informeren bij de politie hoeveel geiten er aangifte komen doen van verkrachting of hoeveel abortussen de veearts moet uitvoeren op die beestjes.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 20:47   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Misschien eens informeren bij de politie hoeveel geiten er aangifte komen doen van verkrachting of hoeveel abortussen de veearts moet uitvoeren op die beestjes.
Heb ik al gedaan. Het antwoord was :

0 en 0.

djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:48   #14
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
alle maroeffen in een kartonnen doos op een C130 en terug naar de zandbak !
Waarom eerst in een kartonnen doos? Heb jij soms "vrienden" die een kartonfabriek runnen? Of heb je zelf aandelen? Dat zijn truuken �* la Flahaut....

Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:59   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietpeere Bekijk bericht
ik kan precies niet stemmen
100 posts, één maand lid. Dat is om wan-accounts tegen te gaan
Oud 28 januari 2006, 14:48   #16
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

neen, er mogen er voor mijn part gerust nog wat bijkomen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 14:51   #17
duncan
Banneling

Standaard

Moeten is dwang moh men mag wel eens gon snoeien overal ook bij de modale belg vindt ik .

Dwangmatigheden vindt ik niet leuk maar illegalen en dergelijke mogen er wel uit eingelijk .

Laatst gewijzigd door duncan : 28 januari 2006 om 14:53.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 14:59   #18
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De vraagstelling is dus totaal fout.
Goede vragen zijn :
Wie is er Marokkaan en hoe kan men het worden?
Kan men in ons land groepen definieëren die absoluut het land uitgeschopt moeten worden ?

Om slechts één voorbeeld te noemen : stel dat men als regel zou willen nemen : "Vrouwen die een boerka dragen" - wat moet men dan doen met
vrouwen van Belgische Nationaliteit, die deze nationaliteit niet verwierven door naturalisatie (simpelweg : vrouwen die als belg gevoren zijn..)
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 15:23   #19
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
De vraagstelling is dus totaal fout.
Goede vragen zijn :
Wie is er Marokkaan en hoe kan men het worden?
Kan men in ons land groepen definieëren die absoluut het land uitgeschopt moeten worden ?

Om slechts één voorbeeld te noemen : stel dat men als regel zou willen nemen : "Vrouwen die een boerka dragen" - wat moet men dan doen met
vrouwen van Belgische Nationaliteit, die deze nationaliteit niet verwierven door naturalisatie (simpelweg : vrouwen die als belg gevoren zijn..)

Jep i like youre style ( datge gelijk hebt )

Nog andere vraagstelling bvb mag het verplicht worden om marokanen het land uit te zetten ? ofzo iet.... .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 15:23   #20
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat je alle Marokkanen over 1 en dezelfde kam mag scheren.

Het is niet omdat er een duidelijk probleem is met verscheidene marokkaanse jongeren in probleemgebeiden dat daarom iedere marokkaan per defenitie een crimineel is.

Dat je deze problematiek hard moet aanpakken is een feit maar men moet ook de oorzaak van deze problematiek aanpakken want anders is het dweilen met de kraan open.

Dus je moet langs de ene kant respect afdwingen door kordaat op te treden tegen overtreders en dergelijk gespuis maar anderzijds moet je ook investeren in diezelfde bevolking en niet door middel van een blanco cheque te geven maar door deze probleem buurten terug toonbaar te maken en leuk om te leven en niet zoals nu van die troosteloze ghetto's met tal van krotten.
En natuurlijk moet men de georganiseerde misdaad keihard durven aanpakken en dan moeten de kleine visjes onderaan aan de ladder ook volgen.

En dit probleem is niet enkel bij marokkaanse buurten maar ook bij alle andere volkeren die in ons land wonen inclusief zogenaamde echte belgen.

En wie zich niet wilt aanpassen aan onze wetten,vrijheden en waarden die mag van mij inderdaad het land uitgeschopt worden.
ook diegene die haat prediken via hun geloof ten opzichte van de gastlanden waarin ze wonen moeten onheroepelijk buiten gegooid worden of toch tenminste worden op gepakt
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be