![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() [SIZE=5]
![]() ![]() NRC Handelsblad, van één van onze redacteuren. DEN HAAG, 26 JAN. Zwart werk in en om huis, zoals van werksters en tuinmannen, behoort binnenkort waarschijnlijk tot het verleden. De Raad voor Werk en Inkomen (RWI) presenteerde de Tweede Kamer vanmiddag een advies voor een fiscaal stelsel waarin de „markt voor persoonlijke dienstverlening" wordt ontdaan van zijn illegale karakter. In het voorstel van de RWI, een samenwerkingsorgaan van werkgevers, werknemers en gemeenten, mogen opdrachtgevers voortaan in overleg met personeel dat losse arbeid verricht de hoogte van de beloning en de financiële afwikkeling regelen. Tot een bedrag van 500 euro per maand hoeft daarover geen belasting te worden betaald. De RWI wil dit werk „zoveel mogelijk een plaats geven op de formele, legale arbeidsmarkt”, zo staat in het advies. De raad kwam ook met een fiscale variant, waarbij de opdrachtgever de premies kan aftrekken en de opdrachtnemer wel belasting en sociale premies betaalt. De RWI heeft zijn advies, Huis houden op de markt, vandaag aan de Vaste Kamercommissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid aangeboden. De Tweede Kamer had de RWI in september gevraagd met een alternatief te komen voor de ‘witte-werksterregeling’, omdat die in de praktijk nooit goed heeft gefunctioneerd. De Kamer moet nog goedkeuring verlenen aan het voorstel. Vooruitlopend daarop zegt een woordvoerder van de RWI „goede hoop” te hebben dat het advies wordt overgenomen, „want het wordt gedragen door alle partijen in de RWI”. Om fraude te voorkomen, stelt de RWI voor de opdrachtgever te verplichten één keer per jaar aan de fiscus op te geven welke beloning voor de persoonlijke dienstverlening is betaald. De RWI wil verder bijstandsgerechtigden de mogelijkheid bieden om met behoud van hun uitkering ‘persoonlijke diensten’ te verrichten. Echter, zolang ze ook een uitkering hebben, blijven ze verplicht om te solliciteren. 26 januari 2006 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou de kans niet aanwezig zijn dat een witte werkster zal gezwart worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Is eigenlijk ook een beetje mijn mening. Eigenlijk is het een verkapte manier om bijdrage van werkgeverszijde te ontduiken. Waarom zou men dan immers nog op een traditionele manier een werknemer inschrijven? [SIZE=1](maar ik ken er eigenlijk te weinig over om een gezonde mening te kunnen vertolken)[/SIZE]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaf gewoon die handel van dienstencheque's af en gun de mensen hun bijverdienstje!
Reeds 25000 mensen zijn verplicht in armoede gestort met dit veel te duur systeem. En uiteraard evenveel rijke luizen hebben een slavin in dienst genomen op onze kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien hoef je die mensen helemaal niet als "slaven" te beschouwen: zij oefenen een beroep uit net zoals vele anderen. Bovendien zijn de taken van iemand die onder het dienstencheque systeem werkt afgelijnd en op voorhand overeengekomen. Wat je van je zogenaamde "slaven" dikwijls niet kan zeggen. Eerst beter informeren en dan praten als je iemand wenst af te schieten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de echte rijken hebben tegenwoordig illegale dienstertjes in huis gehaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Soms vraag ik me af of al die maatregelen die worden genomen (met goede bedoelingen waarschijnlijk) wel iets uithalen.
Wat ik daarmee bedoel is dat men dikwijls middelen zoekt om een bepaalde groep aan werk te helpen maar dat men daardoor net een andere groep discrimineert. Ik had het al eens over de Miet Smet plannen die mensen die langdurig aan de dop staan moeten helpen om aan de slag te gaan. Rechtstreeks gevolg daarvan was dat iemand die niet aan de dop stond gewoon geen kans meer maakte indien hij wenste te veranderen van werk vermits de werkgever een soort premie kreeg indien hij een langdurige werkloze aannam. Goed bedoeld hoor maar discriminatie. Ooit deed ik een examen mee voor de functie van pwa-beambte (in de tijd dat ik wou veranderen van werk). Iedereen die een geslaagd werkstuk had binnen gegeven mocht meedoen aan het examen. Ze wilden wel bij voorkeur enkele personen van allochtone afkomst dus die hun diploma moesten niet zo hoog zijn als van de autochtonen. Op het examen waren ongeveer tweehonderd kandidaten voor vier postjes. Er deden vier allochtonen mee. Drie van hen waren geslaagd. Uiteindelijk moeten de dienstencheques toch ook zo'n discriminatie meebrengen veronderstel ik. En eigenlijk zijn ze bedoeld om mensen aan het werk te helpen maar dit wordt wel grotendeels betaald met overheidsgeld en is dus eigenlijk oneerlijke concurrentie tov onderhoudsfirma's. Eigenlijk betaald de overheid dus de kuisvrouw van individuen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk tot voor dat belachelijke systeem konden vrouwen..moeders..jonge mensen wat gaan bijverdienen. 250 �* 300 frank per uur was heel normaal. Zo in het handje. t' is zelfs legaal mits een kleine arbeidsongevallen verzekering van 3000 bfr/jaar moet je die niet inschrijven zelfs. Wat hebben ze nu? Hun bijverdienste kwijt ...dat alvast! In plaats daarvan een "vaste job" die hun bruto 7 of 8€ opbrengt, uitzonderlijk eens 10€ en de rest is voor de ander. De klant koopt zijn cheque aan voor 6.40€ en de staat (wij) betaald bij tot 21€ aan het bedrijf. Bovendien werken ze in bijna geen enkel geval ful time. Een uur hier en twee uur daar en de rest van de dag ben je wel over en weer op een drafje. Half time of zelfs al no time want ik krijg al berichtjes links en rechts van zwartwerkers en pakketjes die aangeboden worden (ik zal het u maar besparen hoe ze de boel al bedotten) Wees maar gerust dat die daar dus niet kunnen mee lachen...die kuisvrouwen. Misschien moeten ze uw job maar eens vervangen door een dienstencheque? Eens zien of jij nog kan lachen? Informeer u zelf maar eens beter. Collectief betalen wij waanzinnig veel geld voor dit absurde dienstensysteem, abnormaal veel...zo veel dat ze geld voor de stookolie moeten gaan lenen en de psychiatrische patienten van het gesticht naar de gevangenis moeten doen omdat ze het niet meer kunnen betalen zelfs. Wacht nog een paar jaar als er nog 10'000 bij zijn en het systeem onhoudbaar blijkt. Waanzinnig veel zwartwerk komt dan in de plaats...de regering heeft de klanten gewezen! En eens zien hoeveel er rsz zullen betaald hebben ..die firma'tjes! Beetje wachten...het gaat binnenkort gaan beginnen...de rechtszaken...en de gevlogen vogels. Weeral geld...de advocaten, de rechtbanken, de deurwaarders en doe zo maar verder. Allemaal zijdelingse gevolgen...van uw fantastische moneymakers.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 januari 2006 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |