Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2006, 22:15   #1
leontina
Vreemdeling

Standaard Operatie Adonis: eerste Antwerpse hoerenloper voorgeleid

[FONT=Arial]Het Antwerps schepencollege besliste vorige week dat wie met een prostituee betrapt wordt, een boete van 250 euro riskeert. Voor een keer bleef het niet bij woorden, want bij een spectaculaire actie van de Antwerpse politie, in samenwerking met Payoke en een veertigtal overlastambtenaren, werd een eerste misdadiger opgepakt. Het betreft de 68-jarige Ludovicus S uit Merksem. Hij is getrouwd met Angela V en laat vier kinderen en zes kleinkinderen achter. Na de actie kwam het even tot rellen op de Antwerpse Leien.[/FONT]
[FONT=Arial]Het volledig verslag van Operatie Adonis: www.defrut.be[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
leontina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 22:24   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leontina Bekijk bericht
[FONT=Arial]Het Antwerps schepencollege besliste vorige week dat wie met een prostituee betrapt wordt, een boete van 250 euro riskeert. Voor een keer bleef het niet bij woorden, want bij een spectaculaire actie van de Antwerpse politie, in samenwerking met Payoke en een veertigtal overlastambtenaren, werd een eerste misdadiger opgepakt. Het betreft de 68-jarige Ludovicus S uit Merksem. Hij is getrouwd met Angela V en laat vier kinderen en zes kleinkinderen achter. Na de actie kwam het even tot rellen op de Antwerpse Leien.[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 22:28   #3
Vrijheid
Schepen

Vrijheid's schermafbeelding

Standaard

Een dergelijke maatregel doet mijn haren ten berde rijzen. Overigens, een prostitutieklant als misdadiger betitelen vind ik een ware schande. In plaats van maatregelen te nemen om seks beter beschikbaar en meer betaalbaar te maken voor iedereen. Het gaat hier verdorie om een basisbehoefte!
Vrijheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 22:30   #4
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Akkoord, zolang het gereguleerd wordt is het voor mij geen probleem. (ja ik weet dat de beginpost 'humoristisch' was, maar ik ga er toch even verder op in)

Ik heb de zaak niet echt gevolgd, waarom beslist men in Antwerpen nu om hoerenlopers harder aan te pakken?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 22:46   #5
skaldis
Banneling

Standaard

Het gaat enkel om de goedkope tippelaarsters denk ik, de beter controleerbare raamprostitutie heeft geen clanditie meer vandaar ....
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 23:30   #6
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

'Sollicitators' kom je overdag niet meer veel tegen ...
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 23:35   #7
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat hoerelopen in Belgie niet strafbaar was...Arme Ludovicus, 68 jaar, wilt eens een jong 'keun' pakken en zit nu met de patatten.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 23:51   #8
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Het gaat enkel om de goedkope tippelaarsters denk ik, de beter controleerbare raamprostitutie heeft geen clanditie meer vandaar ....
neen , tippelaarsters kunnen ze niet belasten das het proleem, raampjes worden schandalig hoog belast , net als privehuizen en thuis werkende prostituees. Eigenlijk is de stad Antwerpen de grootste pooier . Nochtans is het wettelijk verboden als derde partij inkomsten te halen uit prostitutie.
Waarschijnlijk staat de stad boven de wet met haar SPa burgemeester op kop

http;//www.gerardweytjens.be

ps : voor de gegadigden een bezoek aan een prostituee is in Belgie niet strafbaar.
saintamour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 00:39   #9
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
neen , tippelaarsters kunnen ze niet belasten das het proleem, raampjes worden schandalig hoog belast , net als privehuizen en thuis werkende prostituees. Eigenlijk is de stad Antwerpen de grootste pooier . Nochtans is het wettelijk verboden als derde partij inkomsten te halen uit prostitutie.
Waarschijnlijk staat de stad boven de wet met haar SPa burgemeester op kop

http;//www.gerardweytjens.be

ps : voor de gegadigden een bezoek aan een prostituee is in Belgie niet strafbaar.
stad en staat zijn reeds jaar en dag pooiers.Boetes krijgen hoeren geregeld, dat is gewoon een soort indirekte belasting.De klant van een straathoer beboeten is enkel om hem aan te sporen de volgende keer naar een hoerenkot te gaan, waar ze vele belastingen op heffen.En daar is het minder zichtbaar, daar is het hen ook om te doen.Als het wat verstopt is, is het niet erg.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 08:37   #10
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Hoerenlopers oppakken zal wss moediger en maatschappelijk nuttiger zijn dan illegalen opsporen [SIZE=1](in ons land schijnen dat er minstens 180.000 te zijn).[/SIZE]..

[SIZE=1]Tot nader order worden zandlopers nog niet vervolgd...[/SIZE]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 09:13   #11
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik dacht dat hoerelopen in Belgie niet strafbaar was...Arme Ludovicus, 68 jaar, wilt eens een jong 'keun' pakken en zit nu met de patatten.
Is niet strafbaar, maar je mag het gewoon niet overal doen(is nochtans uitgebreid in het nieuws geweest).
Oud 30 januari 2006, 10:30   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[FONT=Arial][/FONT]
Allé ze hebben een straffe actie uitgevoerd, zeg, Ludovicus S met zijn broek op zijn schoenen van een hoer gehaald en hem in de cachot gestoken.

Ludovicus S zijn huwelijksleven om zeep enz... enz... (ja hij had maar niet naast de pot moeten piesen ... )

Dat er ondertussen X auto's gepiekt zijn X brommers gejat, een paar cafégevechten, een aantal oudjes beroofd, enz... enz... dat is slechts kleine criminaliteit natuurlijk.

Een groot applaus voor de Antwaarpse politie voor dit wel zeer schitterend en straf wapenfeit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 10:31   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En de dure hoeren waar mijnheer de schepen, de bestuurder van havenbedrijf X , en een of andere politiecommisaris mee ligen te boemsen, zitten wel ergens op hotel...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 10:46   #14
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Tja, aan pooiers willen ontsnappen is natuurlijk riskant!
't Stad toont zich als pooier al even hardnekkig.

Ik kan anderzijds wel begrijpen dat de vitrines en rendez-vous koterie niet overal gewenst zijn. Maar hier heeft 't Stad duidelijk zakelijke belangen.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 12:17   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Jongejonge waar zijn die mee bezig?

Binnenkort wordt dat hier een repressief regime...
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 13:27   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik heb de zaak niet echt gevolgd, waarom beslist men in Antwerpen nu om hoerenlopers harder aan te pakken?
Dat zal dan wel dezelfde reden hebben als waarom men degenen die hun auto niet op slot doen aanpakt...
Waarschijnlijk heeft men niet de minste impact op de hoeren zelf (wat kan het hun schelen als ze opgepakt worden, ze worden toch aanstonds terug vrijgelaten...).
Dus probeert men het bij degenen waarvan men denkt dat het nog enige invloed kan hebben (eventueel met een zo duidelijk omschrijving in de gesubsidieerde media, dat iedereen weet over wie het gaat).

Laatst gewijzigd door Bob : 30 januari 2006 om 13:31.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 13:34   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...vandaar de actieve medewerking van payoke...
Wanneer een mars op Brussel tegen de globalisering van den hoerenstiel, naar analogie met de havenarbeiders.
Oud 30 januari 2006, 13:34   #18
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jongejonge waar zijn die mee bezig?

Binnenkort wordt dat hier een repressief regime...
Het IS reeds een repressief regime. Ik mag immers niet doen waar ik zin in heb. Maar dit geheel terzijde.

Ik dacht dat het hier ging om raamprostitutie en tippelaarsters in de directe omgeving van een school. Ik weet ook wel dat we de kinderen van vandaag niets meer moeten wijsmaken maar ik confronteer mijn kinderen van 6 jaar ook liever niet met halfnaakte vrouwen in een etalage die een knipoogje naar papa maken. Maar dat zal wel aan mij liggen zeker?
Oud 30 januari 2006, 13:37   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
Is niet strafbaar, maar je mag het gewoon niet overal doen(is nochtans uitgebreid in het nieuws geweest).
Zal dan wel naar het verkeerde nieuws kijken
Maar het schijnt mij toch de wereld op zijn kop te zijn.
Oud 30 januari 2006, 14:16   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
[FONT=Arial]Hij is getrouwd met Angela V en laat vier kinderen en zes kleinkinderen achter.
dat 'laat achter' klinkt alsof hij erin is gebleven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be