![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Herinner U de advertentie van de VRT en de keffers van Kifkif, waarover we het hier een tijd geleden hadden. Die advertentie riep allochtone jongeren op om een betaalde stage te volgen bij de VRT. Autochtonen waren niet welkom.
Volgens onze linkiewinkies hier was dat helemaaaaaal niet racistisch, want antiblank racisme, dat bestaat toch niet zeker. Herinner U ook dat er werd klacht ingediend bij het centrum voor racismebestrijding. Blijkt nu dat de advertentie toch niet helemaal kosjer was, en dat de VRT dat blijkbaar heeft moeten toegeven. Ziehier nl het antwoord van het Centrum: Geachte heer, Wij hebben uw klacht onderzocht in het kader van de antidiscriminatiewetgeving. De formulering op de website van de VRT zou inderdaad aanleiding kunnen geven tot een vermoeden van discriminatie. Daarom hebben wij, vanuit onze methodologie om eerst te proberen te bemiddelen alvorens juridische stappen te ondernemen, hierover contact opgenomen met de cel diversiteit van de VRT. Deze dienst heeft na onze tussenkomst beslist om deze advertentie aan te passen, zodanig dat enig vermoeden van discriminatie wordt opgeheven Wij kregen volgend antwoord: "Even kort meegeven dat wij de oproep voor ons stageproject op jouw advies dus hebben aangepast. Je kan deze o.a. terugvinden op de VRT-site, meer bepaald op http://www.vrt.be/vrt_master/over/vrt_overvrt_diversiteit_acties/index.shtml', alsook op http://www.kifkif.be/. Deze wijziging hebben we tevens doorgegeven aan de mensen van JobKanaal en van Trefmedia, die de oproep hebben verspreid en/of op hun website geplaatst Wij beschouwen daarom deze klacht dan ook als afgehandeld, en danken u voor het vertrouwen dat u in ons heeft gesteld Met vriendelijke groeten Marco Van Haegenborgh Diensthoofd Racisme Laatst gewijzigd door De Knut : 26 januari 2006 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VRT veroordeeld voor racisme
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Desondanks, autochtonen gaan nog altijd niet welkom zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 26 januari 2006 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zou dat ook op zijn visitekaartjes staan ? Gekke samenleving die instellingen creëert met 'diensthoofden racisme'.
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wanneer het VB bijgevolg nu nog eens fulmineert dat het CGKR een anti-VB instrument is, kan het dit op haar brood terugkrijgen. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 26 januari 2006 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat echt consequent zou zijn, is de VRT en Kifkif haar subsidies en dotaties afpakken. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had hierover naar het CGKr gebeld, en met iemand gesproken ginder die mij begon uit te schijten en te beledigen, en die zei datdit niet racisme of discriminatie was. Nu blijkt dat het wel zo is. Misschien was die persoon waarmee ik sprak zo opgefokt en anti-vlamingen dat em het gewoon nie kon verdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Ge hebt het principe nog niet begrepen: kefkeffers mogen racisten zijn omdat ze allochtonen zijn, Vlamingen mogen dat niet omdat dat regelrechte discriminatie is.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 26 januari 2006 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ik kwam gisteren zowat per ongeluk op de volgende site uit....
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=601.15 http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=587.0 En wat ik daar tegen kwam is toch wel straf; ongeneerd liggen n-afrikanen daar onderscheid te maken op basis van huidskleur en genetische afkomst en maken ze elkaar omwille van bepaalde schakeringen in de huidskleur uit. En als wij omwille van een overduidelijke oververtregenwoordiging in de criminaliteit van bepaalde groepen een harde aanpak vragen is dat racisme; maar zij schijten elkaar al uit gewoon omwille van een schakering in de huidskleur. Dit was toch wel ontluisterend voor mij. En ik heb nogeens nie gezocht naar straffe uitspraken op dat forum de eerste topic waarin ik via google per ongeluk op uit kwam en het was al raak. Ookhet feit dat ze bij quasi elk vraagstuk terug grijpen naar de islam is angstaanjagend. De islam wast blijkbaar ook witter dan wit....Zo zegt er iemand. Jij hebt jodenbloed in jou... En dan gaf die dat toe maar zei;" ze hebben zich bekeerd tot de Islam dus is dat niet erg meer." Laatst gewijzigd door ilfalco : 26 januari 2006 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. Of wanneer het VB nu nog eens fulmineert dat het CGKR inconsequent is...
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Proficiat in het napapegaaien van Zijne Heerlijkheid.
Laat me me dan ook beperken in het antwoord dat ik ook aan hem gaf: Als het centrum tegen het VB ageert is het nooit "een vermoeden van racisme", en komt er ook niet eerst de vriendelijke vraag om aub de teksten aan te passen. Wat echt consequent zou zijn, is de VRT en Kifkif haar subsidies en dotaties afpakken. Denk je dat je het na twee keer wel snapt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is evident dat hier de spreekwoordelijke mier door het voltallige VB gegangbangt wordt. Neen, dit is niet meer mierenneuken maar een rabiate groepsverkrachting.
Sluit het zogenaamde discriminerende initiatief van Kif Kif en de VRT autochtonen uit van een stage bij de VRT? Neen! Het is enkel een aansporing voor allochtonen. Wat betreft het onderscheid van aanpak tussen het VB enerzijds en de VRT en Kif Kif anderzijds door het Centrum is vrij eenvoudig. Het verschil zit hem in het systematische. Kif Kif en de VRT hebben een ongelukkige formulering(ik vind van niet) gemaakt waar extreme muggenzifters zonder dralen hun 88 mm kannonnen op gericht hebben. De aandacht die het VB van het Centrum krijgt is er vanwege de ontelbare herhalingen van discriminatie, racisme,... en dit al minstens 15 jaar. Volgens het schrijven van het Diensthoofd Racisme heeft men na de klacht de advertentie zonder morren aangepast. Het VB daarentegen blijft hardleers in haar xenofobe nijd. Een ander initiatief van Kif Kif, een literatuurwedstrijd, was open voor iedereen. De bekendmaking van de laureaten was deze maand. Let even op de namen van de winnaars. Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarbij zijn er meer allochtonen die via de reguliere weg een plaats bij de VRT proberen te krijgen dan met dit initatief.
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1. Laatst gewijzigd door Ke Nan : 26 januari 2006 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |