![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ,,Als de economische wetten geen rekening houden met de mens, dan moeten die wetten veranderen.''
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=GMQOQKA0 Dit lijkt me de essentie van alle discussies waar we het over hebben. Dit is echter een element die door de vakbonden (en uiteraard door de burgerlijke partijen) op alle mogelijke manieren wordt doodgezwegen. Uiteraard is een opmerking die we volgens mij moeten maken dat met de wetten van het kapitalisme niet kan veranderen. De conclusie van de redenering is me dan ook duidelijk. Enfin die Bisschoppen kunnen uiteraard illusies hebben in een periode toen men nog wist wie de baas was. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk om te zien dat de kerkelijke instantie in België nog niet van de slechtste is. Na hun steun aan de optocht voor humane behandeling van asielzoekers, krijgen we nu deze fijne uitspraken van deze Waalse bisschoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() En hoe er efficiënt tegen het huidige systeem moet worden gevochten, komt er ook een goed antwoord uit onverwachte hoek:
Een eenheidsvakbond! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die verschillende federaties zijn in zekere mate onafhankelijk tegenover de nationale leiding, en vormen elk een appart geheel dat gewicht in de schaal kan leggen. Ik kan mij niet inbeelden dat die centrales hun onafhankelijkheid zullen willen afstaan tegenover nationaal (wat nodig is als je beide wil verenigen op de huidige manier), laat staan dat ze die onafhankelijkheid tegenover de andere vakbond ook nog eens zullen moeten opgeven... Lijkt mij niet voor morgen, die evolutie, zeker niet met de huidige structuur van het ABVV. Het ACV zou er nog het minst last mee hebben, en ze zouden bovendien het merendeel van de macht binnen zo'n geheel hebben; maar toch heeft cortebeek het al afgewezen.
![]() |