![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Volgens notoire VS-bashers (Special Inspector for Iraq Reconstruction) is er van de 120 miljoen dollar voorzien voor de heropbouw van de door de VS vernielde Irakese infrastructuur 97 miljoen verdwenen.
De audit vond voor slechts 8 miljoen dollar verantwoordingsstukken terug. De rest van het geld werd in de Filipijnen vergokt door soldaten, verdween in corrupte Amerikaanse handen, gestolen en opgefeest. Het geld was afkomstig van de verkoop van Iraakse olie en diende voor de heropbouw van scholen en hospitalen, waterzuiveringsinstallaties, bruggen en wegen. De diefstal van het geld leidt rechtstreeks tot ziekte en dood van talloze Iraakse burgers. http://www.sigir.mil/audit_reports.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is nu 120 miljoen dollar? Dat is een zakcentje voor de Belgische politici. -Dat is Chippie's opmerking- In dezelfde stijl, elk jaar opnieuw 11 miljard € naar onze zuiderlijk gelegen landgenoten, en die blijven ook maar ter plekke trappelen.
Ik zie niet in hoe 120 miljoen dollar een bruikbaar fonds zou zijn om een bronstijdperk land naar moderne tijden te brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Irak bevond zich bepaald niet in het 'bronstijdperk' tot de VS het land pat bomarbeerde. Het tegendeel is waar: het stond op het hoogste niveau wat betreft gezondheidszorg, onderwijs, universitaire gediplomeerden, de positie van de vrouw en zelfs de impact van de Koerden in het Parlement. Waar haalt u uw info, of zit u zomaar wat in uw broek te krabben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kaatd, enkele gebieden in Irak, dankzij oliedollars en kontlikkers van Saddam waren "op westers" niveau, maar voor de rest, daar staan ze nu, net als voor Saddams tijdperk, met moeite ijzer te smeden en geiten te hoeden.
Ik hoef voor deze informatie niet in mijn broek te krabben. Dit is gewoon parate kennis van een technieker die al verdomt veel gezien heeft. Of denkt U dat een een ervaren pomptechnicus niks te doen heeft met olie? En, eigenlijk, totaal overbodig, maar wel leuk om nu te vertellen. Mijn tere delen kriebelden na een nacht hard werken, en die zijn nu grondig gekrabt. |
![]() |
![]() |