Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat Laura Lynn te weinig aan bod komt op de VRT-radionetten ?
ja 12 37,50%
neen 20 62,50%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2006, 22:41   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Vindt u dat Laura Lynn te weinig aan bod komt op de VRT-radionetten ?

Op de VRT-radionetten komt het Vlaamse (en ook het Duitse) levenslied veel te weinig aan bod. Volksvreemde 'muziek' (afrikaanse
neger(innen)gejengel, arabisch getint kattengejank, enz.) krijgt veel te veel aandacht. Ook Angelsaksische muziek komt ruimschoots aan bod. Germaanse muziek, waaronder het Vlaamse levenslied, daarentegen wordt stiefmoederlijk behandeld. Van het succes van onze Vlaamse, blonde, blauwogige Laura Lynn valt op de verschillende VRT-radionetten omzeggens niets te merken. Een ware schande !!!!!!!!!!!!!!! De VRT is duidelijk zijn V niet waardig !!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door Cynicus : 11 januari 2006 om 22:46.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 22:47   #2
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

ik vind in ieder geval dat negers en arabieren a la Brahim veel te veel aan bod komen op tv en op radio... om ziek van te worden. Onze kinderen worden door MTV etc volledig gebrainwashed door negers en hun barbaarse kultuur en minderwaardige rap muziek.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 22:59   #3
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
ik vind in ieder geval dat negers en arabieren a la Brahim veel te veel aan bod komen op tv en op radio... om ziek van te worden. Onze kinderen worden door MTV etc volledig gebrainwashed door negers en hun barbaarse kultuur en minderwaardige rap muziek.
En met dat op arabische tonen gekweelde bastaardliedje "Freya" van Bart Peeters en nog een andere onnozelaar wiens naam mij ontsnapt (en wiens naam mij ook niet interesseert), pijnigt o.m. radio 1 tegenwoordig ook elke dag meermaals onze oren. En dat allemaal met onze belastinggelden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waarom moet radio 1 zo nodig voormeld nummer continu promoten ???????????????????????
Oud 11 januari 2006, 23:03   #4
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midian
Het ging gisteren op Recht Van Antwoord ook over de teleurgang van onze Vlaamse identiteit. Het simpelst zou zijn om een radiostation op te richten met enkel Vlaamse muziek. Zoals de overheid volgens Jean Blaute nu toch met subsidies aan het smijten is zou dat geen probleem mogen zijn. Persoonlijk koop ik een cd als ik graag een nummer wil horen. Op de radio komt vooral reclame en gezeik van presentatoren aanbod.
Oud 11 januari 2006, 23:05   #5
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Geen Laura Lynn maar wel meer Samson en Gert!

Ik luister nu naar 'Samen op de motor' en het valt me op hoe briljant het is.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 11 januari 2006 om 23:05.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 23:47   #6
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
En met dat op arabische tonen gekweelde bastaardliedje "Freya" van Bart Peeters en nog een andere onnozelaar wiens naam mij ontsnapt (en wiens naam mij ook niet interesseert), pijnigt o.m. radio 1 tegenwoordig ook elke dag meermaals onze oren. En dat allemaal met onze belastinggelden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waarom moet radio 1 zo nodig voormeld nummer continu promoten ???????????????????????
Ben je zo dom dat je niet van post kan veranderen? Op Q-radio bvb daar draaien ze de hele dag vlaamse liedjes (sic) ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 00:05   #7
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Ikzelf ben een fan van Rammstein. In mijn auto staat bijna niets anders op. Maar om nu maar te gaan wenen dat er te weinig Duitse muziek op de radio gedraaid wordt... Smaken verschillen nu eenmaal, en van mijn part mag die Laura gewoon compleet afgevoerd worden, er lopen al genoeg andere Dana Winners rond die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden.

Wil je dat mormel meer horen: koop de cd.
Niet akkoord met wat op de radio te horen is? Verzet hem, of spreek gelijkgezinden aan en onderneem actie.

Ja, u betaald belastingen, ja ik ook, maar de meerderheid heeft meer oor naar de Engelstalige muziek, en voor enkele "levenslied"-liefhebbers, of in mijn geval "rammstein-liefhebbers" zullen ze echt niet de boel omgooien...

En waarom dat wicht? Dan liever wat Katastroof ofzo
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 00:17   #8
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Men gaat de zogenaamde Vlaamse identiteit, dat wonderlijke monster van Loch Ness, niet 'redden' door Laura Lynn vaker door de speakers te jagen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 04:06   #9
Katrientje
Banneling

Standaard

Weer zo typisch , de VB aanhangers en Laura Lynn fans , net die retards van het VB die steeds op de dijk van Tien om te Zien stonden te zwaaien.
Arm Vlaanderen

Laatst gewijzigd door Katrientje : 12 januari 2006 om 04:33.
Katrientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 04:17   #10
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk bericht
Weer zo typisch , de VB aanhanhers en Laura Lynn fans , net die retards van het VB die steeds op de dijk van Tien om te Zien stonden te zwaaien.
Arm Vlaanderen
Misschien praktijktests doen tijdens haar volgend optreden, arm Katrientje.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 07:46   #11
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Laura Lynn heeft belange geen stem zoals die negerinnen dat hebben.
Die trut die zemelt maar wat en is nog lelijk ook.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 10:02   #12
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat Laura Lynn een gemeenschapsdienst zou moeten doen en haar stembanden moet laten verwijderen. Ook haar armen amputeren zodoende dat dat mens niet meer kan molenwieken alsof ze een plaag sprinkhanen wegslaat....
Oud 12 januari 2006, 11:04   #13
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Ikzelf ben geen fan van het Vlaamse levenslied in het algemeen en LL in het bijzonder, maar als blijk dat men te weinig levensliederen draait tov het aantal liefhebbers, dan is het de taak van een openbare omroep om op z'n minst via één van haar radiostations daaraan te voldoen. Persoonlijk denk ik dat Radio 2 daar het geschikst voor is. Commerciële radiostations een quota opleggen daarentegen kan niet.
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 11:06   #14
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk bericht
Weer zo typisch , de VB aanhangers en Laura Lynn fans , net die retards van het VB die steeds op de dijk van Tien om te Zien stonden te zwaaien.
Arm Vlaanderen
Jaja, LL fans = VB aanhangers, net zoals Get Ready fans = Holebi's ...
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 11:19   #15
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Geef mij maar Luk Lotto, die zit al twintig jaar in de schlager-business en is veel beter.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 11:38   #16
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Het is en blijft toch verwonderlijk hoeveel sommigen hun eigen kwaliteitsnormen willen opleggen aan de rest. Straks moet ik inderdaad nog geloven dat de dikte van de nek daar voor iets tussen zit...

Laura Lynn heeft van haar CD al 65000 exemplaren verkocht in België. Dat is bij mijn weten meer dan de laatste CD van dEUS (zowat het populairste product in alternatieve middens). Een beetje respect mag dan ook wel.
Oud 12 januari 2006, 11:41   #17
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Er is meer dan genoeg vlaamse muziek op de radio:
- donna zit vol met de ovecommerciële en gehypete dingen (van die idooldingen)
- stubru heeft tegenwoordig ook een heel aantal vlaamse groepjes om uit te kiezen (kijk maar in de afrekening), en draait die ook vaak
- Klara heeft vaak stukken uitgevoerd door 'Vlaamse Groepen'
- Radio 2 ken ik nu niet zo goed (muziek steekt me te snel tegen), maar ik vermoed dat dat wel de plaats is voor Laura Lyne (en gelieve ze ook daar te houden )
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 11:43   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moesten de vlaamse zangers eens wat anders dan kinderliedjes of kleinkunst maken, het zou al een pak schelen.
Zo melken jongens...K3, spring...eikes!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 11:44   #19
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat Kabouter Plop meer op de radio moet komen?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 12:11   #20
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
Er is meer dan genoeg vlaamse muziek op de radio:
- donna zit vol met de ovecommerciële en gehypete dingen (van die idooldingen)
- stubru heeft tegenwoordig ook een heel aantal vlaamse groepjes om uit te kiezen (kijk maar in de afrekening), en draait die ook vaak
- Klara heeft vaak stukken uitgevoerd door 'Vlaamse Groepen'
- Radio 2 ken ik nu niet zo goed (muziek steekt me te snel tegen), maar ik vermoed dat dat wel de plaats is voor Laura Lyne (en gelieve ze ook daar te houden )
Elke radiozender van de VRT heeft zijn doelgroep te bereiken. Niemand verwacht heavy-metal op klara aan te treffen. Zo vind ik het ook dwaas om te verwachten dat een derde rangs-slager op elke radiozender van de vrt zou gedraaid moeten worden.
Iedere vrt-zender speelt die vlaamse liederen die het best bij hun doelpubliek aansluit. Zo zal je op stubru eerder het hof van commerce, gorki, monza en anderen aantreffen, daar waar donna zich concentreert op de idool-gevallen en weet ik wat nog allemaal. En wat ll betreft? ze werd voldoende gedraaid op radio2 en donna...

ik vind het gewoon jammer dat ze dergelijk walgelijke one-hit-wonder aangrijpen om aandacht te vragen voor het vlaamse levenslied. Dat is alsof de Duitse minister van cultuur, "schnappi" zou gaan promoten als de meest hoogstaande culturele manifestering van hun maatschappij.
En dit terwijl het duidelijk is dat er enorm veel nederlandstalige groepen goed boeren in Vlaanderen (als je ziet hoe miniscuul hun markt wel niet is)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be