![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liedekerke beboet Vlamingen
![]() Bij de inhuldiging van dat kartel werd plechtig beloofd dat men “een bijzondere aandacht voor het Vlaams karakter van Liedekerke” zou hebben. Maar de haan had nog geen drie keer gekraaid, er ging nog geen week voorbij, of die belofte werd al ingeslikt. Het gemeentebestuur, geleid door een CD&V-burgemeester, eist dat het bord met het opschrift “Liedekerke, waar Vlamingen thuis zijn”, weggehaald wordt. De eigenares van het perceel waarop dat bord staat, wordt bedreigd met een boete van 150 euro. Ja, het gemeentebestuur heeft echt “bijzondere aandacht” voor het Vlaamse karakter van Liederkerke. De burgemeester ontkent het bericht dat de eigenares een boete moest betalen. “Omdat het de eerste overtreding was, kreeg ze alleen een verwittiging”. Dat is natuurlijk een uitvlucht om de kern van de zaak te ontwijken. Die eigenares heeft dan misschien nog geen boete gekregen, ze wordt er in alle geval wel mee bedreigd. Als ze het bord na die “verwittiging” niet weghaalt, zal ze dus inderdaad beboet worden. De gemeente verschuilt zich achter het politiereglement op publiciteitsborden, hoewel er op het gewraakte bord helemaal geen publiciteit staat, niet voor een commercieel product en zelfs niet voor een politieke partij. Men beweert ook dat er voor zo’n bord een toelating van het Vlaams Gewest vereist is. Waarom niet ineens van de Europese Unie, de Veiligheidsraad of de Congregatie voor de Geloofsleer? Dit gaat natuurlijk maar om een bord. Dit is natuurlijk maar een symbooldossier. Dit zal niet dezelfde verstrekkende gevolgen hebben als het migrantenstemrecht of de faciliteiten. Maar is wel heel symbolisch voor de mentaliteit van het kartel. Voor de onbetrouwbaarheid en de holheid van al hun “Vlaamse” beloften. Hoe kunnen oude trouwe Vlaams-nationalisten – en die moeten er bij de N-VA toch nog zijn – een kartel vormen met zo’n ruggengraatloze ‘tsjeven’? Met een partij die Vlaanderen altijd heeft verloochend, verkocht en verraden? bron vb Ook hier zo ik toch wel eens meer uitleg krijgen van onze niveanen. Laatst gewijzigd door jan hyoens : 27 januari 2006 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() De N-VA in Turnhout, waar ik woon, heeft een kartel met de CDenV afgezworen, omdat ze met de burgemeester in de clinch liggen.
N-VA - Turnhout Vooruit heeft zeerds aangegeven met het Vlaams Belang te willen regeren |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Laat ons dan hopen dat het in schoten wel eens wilt lukken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Jamaar... hoe zit het nu?
Moet er voor zo'n bord een vergunning aangevraagd worden of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Hoe reageert de plaatselijke NVA afdeling op deze zaak?
Iemand uit de buurt die hierop iets kan zeggen??
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() inderdaad, de cdenv is duidelijk de schuldige, nogmaals cdenv en n-va zijn 2 verschillende partijen he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() idd een slechte zet van de CD&V in Liedekerke.
Maar of dit te maken heeft met de opschrift van dat bord, heb ik mijn zeerste twijfel. Als ik gelijk welk bord zonder vergunning in mijn hof plaats, heb ik ook een boete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve in verkiezingstijd....
![]() |
#10 |
|
![]() Aandoenlijk hoe snel jij de verdediging opneemt van je tsjeefse kartelpartner.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij kunt bewijzen dat borden in je eigen tuin plaatsen verboden is eet ik mijn hond op.
Ik had er (ooit) in mijn tuin staan in verkiezingstijd. Mijn huis werd verkocht via een bord in mijn tuin. Aan mijn vensters hangen elke jaar een paar leeuwenvlaggen rond 11 juli. Waar zit hem het verschil met een leeuwenbord in je tuin? Jouw 'Vlaamsgezindheid' is echter eens te meer opvallend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afkeuring over de houding van de CD&V- burgemeester van Liederkerke over dit (al te sprekende?) bord kon er anders ook niet af. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Een gemeente is gehouden aan de regelgeving van ruimtelijke ordening.
Voor alle borden is een soort bouwverhunning nodig. Dat het te maken heeft met de opschrift is grote onzin! Maar ik vind het wel een verkeerde zet vinden van de plaatselijke CD&V in Liedekerke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Plaats een pord met reclame bvan de plaatselijke bazaar in uw voortuin zonder verhunning. We zullen eens zien hoelang het duurd vooraleer je een PV toegestuurd krijgt! Tijdens verkiezingstijd is dat een uitzondering. Hier wordt een gedogenbeleid gevoerd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je geeft dus al toe dat er een 'gedogenbeleid' is voor politieke reclameborden. Toch zolang de politici er zélf voordeel van hebben.
Ik zeg je dat er zonder toelating reclameborden van firma's worden geplaatst die als doel hebben huizen te verkopen. Nog een uitzondering op je regel dus. In Liedekerke kon er echter geen uitzondering gemaakt worden, en we weten waarom. TE VLAAMS. Maar veroordeelt 'Vlaams' Giserke dit? Neen hoor! Hij verdedigt liever een totaal willekeurige wet. Nog liever vergelijk je dat bord met een reclame van de plaatselijke bazaar. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 januari 2006 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb in die buurt nog wat contacten. T schijnt dat het bord niet reglementair stond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2 Welke willikeurige wet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat een algemeen gangbaar N-Va-standpunt of is dat slechts een dégoutant autocratisch hersenkronkeltje van uw eigen persoontje?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gij anti democraat! |
|
![]() |
![]() |