![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() on-topic blijven: Hamas is nort schent tweede grootste partij geworden ![]() Laatst gewijzigd door JusticeLover : 25 januari 2006 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat Haaretz een linkse krant was...
PS je wilt natuurlijk dat Hamas de grootste wordt ![]() Durven de topmannen van Hamas nog naar buiten te komen btw ? ![]() ![]() ![]() Israel is een mooie reminder hoe nietig en zwak de arabische wereld is ![]() Juist daarom ben ik een supporter van Israel. Ze laten jullie zien wie de baas is en hoe nederig dat jullie zijn ![]() bende schapen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Israëlische helikopters een Palestijns gezin aan flarden schieten, dan voelen ze zich groot. Als Sadam Hoessein wat scuds laat neerkomen op Israël, dan staan ze te bleiten als de eerste de beste Bert Anciaux, dat het niet eerlijk is, en dat die Irakezen niet fair spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Banneling
|
![]() De verkiezingen vond plaats in Palestina en niet in Israël. Daarom zou het gepaster geweest zijn als ik een Arabische bron had gebruikt. De Haaretz is niet ultra-zionistisch, maar je moet de reacties lezen
![]() Het moreel van de bevolking is belangrijk. We weten nog hoe corrupt Arafats Fatah was ... Citaat:
(Ben ik anti-joods? Ik heb het tot nu toe altijd ontkend, maar ... ![]() Ik geloof niet in vrede. Het kan best zijn dat er in Israël veel mensen zijn die oorlog beu zijn. De linkse partijen hebben de nederzettignen gebouwd. De rechtse partijen hebben racistische wetten ingevoerd. Ook al wil 99,99 van de joden vrede , interesseert mij niet veel,hoor. Degene die de macht hebben, zijn allemaal rechts. Israël krijgt jaarlijks tientallen miljard als GIFT! Niet moeilijk dat ze superieur zijn. De buurlanden van Israël zijn allemaal bedreigd door Israël. Wie verzekert de moslimlanden dat een joodse terrorist geen bom zal gooien op de Arabische bodem? De joodse terroristen hebben goede reputatie. Stel dat Israël op een dag elk Islamitisch land nuket. Ze hebben genoeg materiaal gestolen van Amerika en GB. Stel, op een dag worden de joodse generaals terreur,.. beu. Ze willen de moslims van de kaart vegen. Wat de nazis met hen deden, kunnen ze met de moslims ook doen? Citaat:
![]() Juist, er zijn Arabieren die helemaal niet anti-Israël zijn. Landen als VAE,Egypte, .. hebben hun ziel verkocht voor geld. Ik bedoel de regering natuurlijk 8) Citaat:
![]() Nice, ik besef het tenminste. Ik vind het ook ongehoord dat er nog Europese landen zijn die Israël te veel steunen. Terwijl dat er in die landen veel moslims wonen. Ze moeten hoe dan ook er iets aan doen. Het liefst zie ik het zonder geweld. Desnoods moeten we geweld gebruiken. Moeten de joden dood? Ze mogen kiezen: ofwel staan ze aan de kant van de Amerikanen, of aan de kant van de moslimwereld. Ofwel kiezen ze voor geld, ofwel voor veiligheid .. De Amerikanen doen olie op het vuur door Israël overal en altijd te verdedigen. Als de moslims geld zouden inzamelen voor Djihad in Palestina(niet in Europa,Amerika,Australië, ofzo éh), dan zou ik het zelfs steunen. Als ik weet dat ik nuttig zal zijn (geen zeflmoordterroristje,eh), wil ik zelfs meevechten. Waarom moesten de Joden Palestina verlaten van de Romeinen? Waarom hebben de Christenen de Joden mishandeld? Waarom heeft Hitler Europa niet kunnen veroveren? Hij had Al Amin beloofd om Palestina te 'zuiveren'? Dan waren de joden allemaal in de hemel. Waarom hebben ze niet naar Einstein geluisterd? Waarom zijn er zoveel joden naar Palestina gevlucht en niet naar Ethiopië,Argentinië, .. ?) Btw, de moslims hebben ook slechte dinges gedaan. Kan best zijn dat er mensen zijn die het zo willen. Een sterke staat dat de Amerikaanse belangen moet dienen in het Midden-Oosten. Weet je wat de aanleiding van de Tweede Wereldoorlog was(officieel)? Moord op een prins. -) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dankzij de steun van Frankrijk, dat Israël kernwapens heeft, en niet dankzij de VS of GB. Ondanks dat ik het graag de VS zou aanwrijven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
België is het beste 'communistisch' land ter wereld 8) Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk is er vrede mogelijk in het Midden-Oosten. Dat iedereen er zijn geschiedenisboekjes bij haalt : elke oorlog eindigt op Vrede, zelfs de 100jarige oorlog, de 80jarige oorlog enz.. Goe zal die vrede er uitzien ? Wie zal het zeggen ? Waarschijnlijk zal er op een of andere manier een Joodse Staat blijven bestaan, met een wat volkrijkere minderheid van Arabische Moslims en christenen binnen zijn staatsgrenzen. Mogelijk zal er een grote Arabische e buurstaat zijn met eveneens een wat groter dan je zou verwachten minderheid van Christenen en Joden binnen zijn staatsgrenzen. Die 2 (of meer?) staten zullen in alle geval gedoemd zijn om samen te werken al isd het maar in het interesse van hun respectieve minderheden. Je sluit namelijk geen volk op achter hoge muren en raketten afschieten in dichtbevolkte gebieden : dat maakt altijd burgerslachtoffers en dat is slechte PR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren '50 waren de VS en Israël nog niet de goede vriendjes die ze vandaag waren. De Suezoorlog van '56 was wat typerend. Egypte kreeg de steun van de VS en de USSR. Israël kreeg de steun van Frankrijk en GB. De VS en de USSR waren het over één ding eens: zij, en alleen zij twee, zouden de wereld controleren, en landen als Frankrijk, GB en Israël moeten onder de knoet gehouden worden. Het is in die jaren '50 dat Frankrijk en Israël samen aan een kernprogramma werkten. Na '56 hebben GB en Israël gensapt dat ze een tweederangsrol zouden moeten spelen, in de voetsporen van de VS (Frankrijk bleef hardnekkig zijn eigen koers bepalen). Het is dan ook zeer goed mogelijk dat GB en de VS in een later stadium het Israëlische kernprogramma gesteund hebben, maar de eerste stap was een Frans-Israëlische samenwerking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je laat je wel op je kleinste kant pakken hoor. Zwaai nog wat met je kalashnikov en emigreer dan aub. naar Palestina dat op jouw bewind zit te wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Fatah is corrupt, Hamas wilt als terroristische organisatie de vernietiging van Israel. Als Hamas zich niet gematigder opstelt dan hoop ik dat de VS de 500 miljoen dollar steun, waarvan 70 miljoen direkt naar de PA gaat, schrapt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou dan Israël hebben, en Palestina. Elk bevoegd voor zijn eigen economie, defensie, sociale zekerheid, politie, enz... Daarnaast heb je dan een joodse en een Arabische Gemeenschap. De joodse Gemeenschap is dan bevoegd voor onderwijs, cultuur, enz... voor alle joden in Israël en Palestina; en een Arabische Gemeenschap die bevoegd is voor alle Arabieren in Palestina en Israël. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen eergevoel meer, die arabieren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Palestijnen blijken uiteindelijk voor de terroristen van Hamas te hebben gekozen.
Voor Israel betekent dit een nieuwe uitdaging : een officiele terroristische Palestijnse natie. Ironisch als je bedenkt dat het net dankzij Israel is dat de Palestijnen de enige vrije democratische verkiezingen hebben in heel de moslim-wereld. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bush sr paaide de Israëlische regering met PATRIOT antiraketsystemen. Als het aan shamir lag was sadam toen reeds history. Het getuigt van weinig kennis ter zake om Israëlisch blijters te noemen ontopic : de keuze van de palestijnen is duidelijk. Ze kiezen voor geweld en terreur en draaien de rug naar vrede. Stoppen die steun .
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() De wereld (aan kop Bush) bleven roepen naar democratische verkiezingen in Palestina.
Bush heeft zijn verkiezing gekregen, maar oooeeei shit kanker klote fuck Hamas wint, wat nu? Het is nu aan de wereld om allereerst te ERKENNEN dat Hamas via DEMOCRATISCHE WEG is verkozen door het VOLK! De wereld kan Hamas niet negeren. Even ter herinning brengen dat Hamas een socio-politiek-culturele organisatie is en geen terroristische groepering. Zij houden zich bezig met gezondheidszorg (eigen ziekenhuizen met eigen dokters), onderwijs (eigen scholen en universiteiten met eigen studiebeurzen), renteloze leningen, sociale woningen (blokken gebouwd door Hamas en beheerd door hen), werkgelegenheid (hamas bezit veel olijfplantages, aardbeiplantages, sinaasappelvelden, en andere exotische vruchten) kunstscholen (alle vormen van kunst, zo heeft Hamas veel zangtalenten en acteurs opgeleid), ..... En daarom stemmen de Palestijnen voor Hamas, wat Hamas doet, doet Fatah niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu is het peasssssssssssssssssssssssssssttttttttttttt in plaats van peace,. be quite
![]() |
![]() |
![]() |