Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2006, 23:21   #1
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard De Palestijnse Verkiezingen

Citaat:
Polls predict slim victory for Fatah

Exit polls released late Wednesday indicated that Fatah had won a slim victory in the Palestinian parliamentary elections, and that the ruling party could form the next government with the help of small leftist factions.

A leading Palestinian pollster said Wednesday that no party is likely to win a majority of seats in the new Palestinian parliament, making it theoretically possible that Hamas could form the next government.

But it was viewed as unlikely that Hamas could summon enough support from smaller parties and independents to be able to forge a majority in parliament or form the cabinet.

Khalil Shikaki of the Palestinian Center for Policy and Survey Research said on the basis of exit polls that Hamas looked set to get 53 seats and Fatah 58 seats in the 132-member Palestinian parliament.

A Bir Zeit University exit poll released earlier on Wednesday also showed Fatah holding a slim lead over Hamas, with Fatah projected to win 63 seats, and Hamas taking 58.

According to the same poll, a total of seven seats are to go leftist parties, which are expected to join an Abbas-led coalition, thereby keeping Hamas out of the government and in the coalition.

Three of these seats are expected to go to the Popular Front for the Liberation of Palestine; two to Mustafa Barghouti's Independent Palestine; and two to Badil, which is made up of the former Communist Party, Fidah and the Democratic Front.

The Third Way party, under the leadership of former PA finance minister Salem Fiad, is expected to take an additional two seats. The final two seats are expected to go to two independent candidates.

The actual results of the elections were not expected to be released before Thursday, and official results could come only on Friday.

Hundreds of Fatah supporters took to the streets in celebration Wednesday night after one exit poll showed their party ahead in the first Palestinian elections in a decade.

Fatah loyalists fired rifles out of car windows, sounded their horns and waved the yellow flag of their movement as they drove around Gaza City streets, in the wake of a survey showing the party with 46.4 percent of the vote, with the rival Hamas trailing with 39.5 percent.

"Even though this is not the official result we have to celebrate," said 22-year-old Omar Abdel Al Raouf, waving an assault rifle from his car window. "The winner is the Palestinian people."

Pollsters had cautioned that there would be a large margin of error in their projections, particularly because of the complicated Palestinian election system, under which some seats are chosen from party lists and some on a district basis.

Voter turnout in election was 77.7 percent, the Central Election Commission said. In the West Bank, 74 percent of 1.3 million eligible voters cast ballots, and in the Gaza Strip, 82 percent participated in the vote.

The turnout figure could climb, however, since the vote was extended by two hours in East Jerusalem. Voting in the city, permissible in post office branches only, will end at 9 P.M., but analysts do not expect official results before Friday.

The high turnout in Gaza, which tends to support Hamas, was apparently balanced by a substantial turnout in the West Bank, which has a much higher total vote and stronger backing for Fatah.

Polling stations in the Gaza Strip and the West Bank closed their doors at 7 P.M., but voters who were inside continued to cast ballots.

Voting in Ramallah, Palestinian Authority Chairman Mahmoud Abbas said he is ready to resume peace talks with Israel, even if Hamas joins his government after the legislative vote.

"We are ready to negotiate," Abbas told Israeli reporters who were in the West Bank city to cover the election.

"We are partners with the Israelis. They don't have the right to choose their partner. But if they are seeking a Palestinian partner, this partner exists," he said.

Hamas was expected to make a strong showing Wednesday, raising the possibility of it joining Abbas' Cabinet. Israel refuses to deal with the group until it disarms, something it rules out.

Earlier, Abbas praised his people for overcoming great obstacles to carry out the vote. "We are so happy with this election festival," Abbas said after voting Ramallah. "So far, it's going very well and we hope it will keep going well until the end without any troubles."

Palestinian Prime Minister Ahmed Qureia said Wednesday that the ruling Fatah party is ready to "stand behind" Hamas if the militant organization wins the parliamentary vote.

"I hope that the minority will accept the decisions of the majority," Qureia said after voting in the Jerusalem suburb of Abu Dis. "If Hamas wins, they will win and we will stand behind them. This is democracy and we accept the results of the elections."

Thousands of PA police keep order
Polls opened at 7 A.M. Wednesday in the West Bank, Gaza Strip and East Jerusalem, with 1.3 million Palestinians eligible to vote in the first parliamentary elections in a decade.

Some 13,000 police officers deployed at 1,008 polling stations, taking up positions on rooftops and at entrances to enforce a weapons ban.

"We do not expect violence but we have been instructed to use force against anyone who tries to disrupt the election process," Palestinian policeman Ibrahim Mahmoud said in the West Bank city of Ramallah.

Pollsters had predicted a turnout of at least 75 percent, with the mild weather boding well for Fatah. Rain had been forecast for Wednesday, but it failed to materialize. Poor weather could have given Hamas, with its ideologically more committed electorate, an edge.

Shortly after polls opened, Palestinian security forces confiscated candidate lists given to voters outside polling stations in a Gaza Strip refugee camp.

The lists were distributed by both Fatah and Hamas to tell voters which candidates to choose. Authorities confiscated the lists as people entered the voting stations, and gave them back after people cast ballots.

The lists were considered a violation of a ban on campaigning that went into effect Tuesday.

Eleven party lists, representing all Palestinian factions except the Islamic Jihad, appeared on local ballots in the first parliamentary elections since 1996. About 900 foreign observers, led by former U.S. president Jimmy Carter, were deployed to monitor the process.

Bron
(ik wil me nu al verontschuldigen, heb joodse Haaretz als informatiebron gebruikt en geen Arabische. Ik ben een vaste lezer van Haaretz , de reacties op nieuwsberichten vind ik toch altijd interessant om te lezen)

on-topic blijven:

Hamas is nort schent tweede grootste partij geworden

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 25 januari 2006 om 23:26.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 23:58   #2
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat Haaretz een linkse krant was...

PS je wilt natuurlijk dat Hamas de grootste wordt

Durven de topmannen van Hamas nog naar buiten te komen btw ?

Israel is een mooie reminder hoe nietig en zwak de arabische wereld is

Juist daarom ben ik een supporter van Israel. Ze laten jullie zien wie de baas is en hoe nederig dat jullie zijn

bende schapen
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 00:45   #3
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
Juist daarom ben ik een supporter van Israel. Ze laten jullie zien wie de baas is en hoe nederig dat jullie zijn

bende schapen
Ach ja...
Als Israëlische helikopters een Palestijns gezin aan flarden schieten, dan voelen ze zich groot.
Als Sadam Hoessein wat scuds laat neerkomen op Israël, dan staan ze te bleiten als de eerste de beste Bert Anciaux, dat het niet eerlijk is, en dat die Irakezen niet fair spelen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:00   #4
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat Haaretz een linkse krant was...
De verkiezingen vond plaats in Palestina en niet in Israël. Daarom zou het gepaster geweest zijn als ik een Arabische bron had gebruikt. De Haaretz is niet ultra-zionistisch, maar je moet de reacties lezen
Citaat:
PS je wilt natuurlijk dat Hamas de grootste wordt
Het moreel van de bevolking is belangrijk. We weten nog hoe corrupt Arafats Fatah was ...
Citaat:
Durven de topmannen van Hamas nog naar buiten te komen btw ?
De Israëliërs hebben de Palestijnse leiders vermoord(Omdat de Hamasleden regelmatig raketten afvuurden). Daarbij kwamen er ook veel burgerslachtoffers om. Zoek de gelijkenis: de nazi's maakten ook levensruimte vrij. Israël heeft Libanon binnengevallen. Ze lieten de Christenen duizenden mensen vermoorden. De Bosniërs mogsten van de ss'ers ook Slaven afslachten. De Israëliërs hebben Libanon binnengevallen, houden Palestina, bezet, dreigen Iran, ze hebben kerncentrales in Irak aangevallen, ze werken op de zenuwen van de Turkse nationalisten .. Hoeveel moslims heeft Israël ondertussen vermoord? Hebben die martelaars geen kinderen? Wat gaan die over Israël denken? De moslims zijn van nature zwak, in de zin van: barmhartig,solidair,geloven in adem eva,mozes, rechtvaardig zijn, bidden, ..islam is goed als je gelukkig wil leven, anderszijds is het ook een drugs ... Mij hebben ze kapot gekregen. Als er bij een bomaanslag onschuldige joden omkomen, zou ik niet rouwen. Dat ze maar afbollen!
(Ben ik anti-joods? Ik heb het tot nu toe altijd ontkend, maar ... )
Ik geloof niet in vrede. Het kan best zijn dat er in Israël veel mensen zijn die oorlog beu zijn. De linkse partijen hebben de nederzettignen gebouwd. De rechtse partijen hebben racistische wetten ingevoerd. Ook al wil 99,99 van de joden vrede , interesseert mij niet veel,hoor. Degene die de macht hebben, zijn allemaal rechts.
Israël krijgt jaarlijks tientallen miljard als GIFT! Niet moeilijk dat ze superieur zijn. De buurlanden van Israël zijn allemaal bedreigd door Israël. Wie verzekert de moslimlanden dat een joodse terrorist geen bom zal gooien op de Arabische bodem? De joodse terroristen hebben goede reputatie. Stel dat Israël op een dag elk Islamitisch land nuket. Ze hebben genoeg materiaal gestolen van Amerika en GB. Stel, op een dag worden de joodse generaals terreur,.. beu. Ze willen de moslims van de kaart vegen. Wat de nazis met hen deden, kunnen ze met de moslims ook doen?
Citaat:
Israel is een mooie reminder hoe nietig en zwak de arabische wereld is
Zeg maar de Islamitische.
Juist, er zijn Arabieren die helemaal niet anti-Israël zijn. Landen als VAE,Egypte, .. hebben hun ziel verkocht voor geld. Ik bedoel de regering natuurlijk 8)
Citaat:
Bedankt. Eindelijk iemand de Israëliërs steunt wegens hun agressie tegen de zwakke Palestijnen. En niet omdat ze ooit onderdrukt,uitgemoord, .. zijn geweest (ik meen het)
Citaat:
bende schapen
Nice, ik besef het tenminste. Ik vind het ook ongehoord dat er nog Europese landen zijn die Israël te veel steunen. Terwijl dat er in die landen veel moslims wonen. Ze moeten hoe dan ook er iets aan doen. Het liefst zie ik het zonder geweld. Desnoods moeten we geweld gebruiken.

Moeten de joden dood? Ze mogen kiezen: ofwel staan ze aan de kant van de Amerikanen, of aan de kant van de moslimwereld. Ofwel kiezen ze voor geld, ofwel voor veiligheid ..

De Amerikanen doen olie op het vuur door Israël overal en altijd te verdedigen.
Als de moslims geld zouden inzamelen voor Djihad in Palestina(niet in Europa,Amerika,Australië, ofzo éh), dan zou ik het zelfs steunen. Als ik weet dat ik nuttig zal zijn (geen zeflmoordterroristje,eh), wil ik zelfs meevechten.
Waarom moesten de Joden Palestina verlaten van de Romeinen? Waarom hebben de Christenen de Joden mishandeld? Waarom heeft Hitler Europa niet kunnen veroveren? Hij had Al Amin beloofd om Palestina te 'zuiveren'? Dan waren de joden allemaal in de hemel. Waarom hebben ze niet naar Einstein geluisterd? Waarom zijn er zoveel joden naar Palestina gevlucht en niet naar Ethiopië,Argentinië, .. ?) Btw, de moslims hebben ook slechte dinges gedaan.

Kan best zijn dat er mensen zijn die het zo willen. Een sterke staat dat de Amerikaanse belangen moet dienen in het Midden-Oosten. Weet je wat de aanleiding van de Tweede Wereldoorlog was(officieel)? Moord op een prins. -)
Oud 26 januari 2006, 01:22   #5
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
De linkse partijen hebben de nederzettignen gebouwd.
Ten tijde van David Ben Goerion misschien, ja. Die kibutsen waren toen nog communistische gemeenschappen. Maar intussen is het toch Likud en Shas die de nederzettingen wil uitbreiden tot een netwerk dat de Palestijnse staat onlevensvatbaar moet maken.

Citaat:
Stel dat Israël op een dag elk Islamitisch land nuket. Ze hebben genoeg materiaal gestolen van Amerika en GB.
Het is dankzij de steun van Frankrijk, dat Israël kernwapens heeft, en niet dankzij de VS of GB. Ondanks dat ik het graag de VS zou aanwrijven...
Oud 26 januari 2006, 01:27   #6
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ten tijde van David Ben Goerion misschien, ja. Die kibutsen waren toen nog communistische gemeenschappen. Maar intussen is het toch Likud en Shas die de nederzettingen wil uitbreiden tot een netwerk dat de Palestijnse staat onlevensvatbaar moet maken.
Alles wat communistisch is, is goed? Ik vind het idee achter het communisme oké. Stalin,Mao,Castro .. Ik weet het niet ..

België is het beste 'communistisch' land ter wereld 8)

Citaat:
Het is dankzij de steun van Frankrijk, dat Israël kernwapens heeft, en niet dankzij de VS of GB. Ondanks dat ik het graag de VS zou aanwrijven...
Ook GB en de VS.
Oud 26 januari 2006, 01:45   #7
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk is er vrede mogelijk in het Midden-Oosten. Dat iedereen er zijn geschiedenisboekjes bij haalt : elke oorlog eindigt op Vrede, zelfs de 100jarige oorlog, de 80jarige oorlog enz.. Goe zal die vrede er uitzien ? Wie zal het zeggen ? Waarschijnlijk zal er op een of andere manier een Joodse Staat blijven bestaan, met een wat volkrijkere minderheid van Arabische Moslims en christenen binnen zijn staatsgrenzen. Mogelijk zal er een grote Arabische e buurstaat zijn met eveneens een wat groter dan je zou verwachten minderheid van Christenen en Joden binnen zijn staatsgrenzen. Die 2 (of meer?) staten zullen in alle geval gedoemd zijn om samen te werken al isd het maar in het interesse van hun respectieve minderheden. Je sluit namelijk geen volk op achter hoge muren en raketten afschieten in dichtbevolkte gebieden : dat maakt altijd burgerslachtoffers en dat is slechte PR.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:48   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles wat communistisch is, is goed? Ik vind het idee achter het communisme oké. Stalin,Mao,Castro .. Ik weet het niet ..

België is het beste 'communistisch' land ter wereld 8)
Die discussie zou ons te ver leiden... Iets voor een ander subforum, lijkt me.

Citaat:
Ook GB en de VS.
In de jaren '50 waren de VS en Israël nog niet de goede vriendjes die ze vandaag waren.
De Suezoorlog van '56 was wat typerend. Egypte kreeg de steun van de VS en de USSR. Israël kreeg de steun van Frankrijk en GB. De VS en de USSR waren het over één ding eens: zij, en alleen zij twee, zouden de wereld controleren, en landen als Frankrijk, GB en Israël moeten onder de knoet gehouden worden. Het is in die jaren '50 dat Frankrijk en Israël samen aan een kernprogramma werkten.

Na '56 hebben GB en Israël gensapt dat ze een tweederangsrol zouden moeten spelen, in de voetsporen van de VS (Frankrijk bleef hardnekkig zijn eigen koers bepalen).
Het is dan ook zeer goed mogelijk dat GB en de VS in een later stadium het Israëlische kernprogramma gesteund hebben, maar de eerste stap was een Frans-Israëlische samenwerking.
Oud 26 januari 2006, 01:53   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Hamas is nort schent tweede grootste partij geworden
Ik zal vast geen propaganda maken voor Fatah, dat ik als zwak en corrupt beschouw, maar Hamas is een terroristennetwerk dat wel aan verkiezingen deelneemt maar dat zegt dat het de wapens behoudt en de oorlog met Israel als ze in een regering gaan. Hun bewering is dat een parlement en wapens goed samengaan.

Je laat je wel op je kleinste kant pakken hoor. Zwaai nog wat met je kalashnikov en emigreer dan aub. naar Palestina dat op jouw bewind zit te wachten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:54   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bende schapen
Impliceert dat dat het kannibalen zijn ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 januari 2006, 01:54   #11
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Fatah is corrupt, Hamas wilt als terroristische organisatie de vernietiging van Israel. Als Hamas zich niet gematigder opstelt dan hoop ik dat de VS de 500 miljoen dollar steun, waarvan 70 miljoen direkt naar de PA gaat, schrapt.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:55   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Waarschijnlijk zal er op een of andere manier een Joodse Staat blijven bestaan, met een wat volkrijkere minderheid van Arabische Moslims en christenen binnen zijn staatsgrenzen. Mogelijk zal er een grote Arabische e buurstaat zijn met eveneens een wat groter dan je zou verwachten minderheid van Christenen en Joden binnen zijn staatsgrenzen. Die 2 (of meer?) staten zullen in alle geval gedoemd zijn om samen te werken al isd het maar in het interesse van hun respectieve minderheden.
Dat ik niet al te hoog oploop met België, weten de meeste waarschijnlijk wel. Maar ik denk wel dat een Belgisch idee daar een oplossing kan zijn. Een soort Belgisch federalisme, maar zonder federaal niveau.
Je zou dan Israël hebben, en Palestina. Elk bevoegd voor zijn eigen economie, defensie, sociale zekerheid, politie, enz...
Daarnaast heb je dan een joodse en een Arabische Gemeenschap. De joodse Gemeenschap is dan bevoegd voor onderwijs, cultuur, enz... voor alle joden in Israël en Palestina; en een Arabische Gemeenschap die bevoegd is voor alle Arabieren in Palestina en Israël.
Oud 26 januari 2006, 02:02   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ja...
Als Israëlische helikopters een Palestijns gezin aan flarden schieten, dan voelen ze zich groot.
Ze voelen zich dan even Allah Akbar als die helden die zichzelf opblazen in een bus met burgers.

Citaat:
Als Sadam Hoessein wat scuds laat neerkomen op Israël, dan staan ze te bleiten als de eerste de beste Bert Anciaux, dat het niet eerlijk is, en dat die Irakezen niet fair spelen.
Als het westen in oorlog is met Irak, en Irak wat scuds op je afvuurt, dan kan je maar beter profiteren van het platform dat je dan krijgt, niet ? Blijft me wel de vraag hoe onmetelijk dom men kon zijn geweest om toen nog scuds op Israel af te vuren. Ik neem aan dat ze toen probeerden te werven wat ze in de tweede Irak oorlog wel kregen : vele fanatieke buitenlandse strijders die verblind door Allah wel de 'bezetter' aan zouden vallen. Ze hebben er trouwens ook een mooie oorlog van gemaakt... soldaten verkleed als burgers die dan ineens wapens van onder de burqua of welke kleed ook tevoorschijn toverden. Genoeg om de GI's op den duur trigger-nervous te maken bij elke doortocht van burgers. En daarna maar janken dat een burgerkonvooi onder vuur werd genomen.

Geen eergevoel meer, die arabieren.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 januari 2006, 02:24   #14
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Geen eergevoel meer, die arabieren.
Maar wel zeer effectief.
Oud 26 januari 2006, 10:44   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De Palestijnen blijken uiteindelijk voor de terroristen van Hamas te hebben gekozen.

Voor Israel betekent dit een nieuwe uitdaging : een officiele terroristische Palestijnse natie.

Ironisch als je bedenkt dat het net dankzij Israel is dat de Palestijnen de enige vrije democratische verkiezingen hebben in heel de moslim-wereld.

.
Oud 26 januari 2006, 12:43   #16
Piet Hein
Minister

Standaard

De palestijnen hebben verzuurd gestemd. Ik denk dat als hamas de grootste gaat worden dat er dan een kruis kan gemaakt worden over het vrede's proces. Maar eigenlijk kan ik ze in zekere zin wel begrijpen een groot werklooshied daar is. Ik vond deze premier wel een aangenaam en respectabel man spijtig
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 13:19   #17
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Impliceert dat dat het kannibalen zijn ?
ja, zoals het eerder in de loop van januari al bleek
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 13:43   #18
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja...
Als het aan Israël lag was Bagdad toen een rokende puinhoop.
Bush sr paaide de Israëlische regering met PATRIOT antiraketsystemen.
Als het aan shamir lag was sadam toen reeds history.
Het getuigt van weinig kennis ter zake om Israëlisch blijters te noemen

ontopic : de keuze van de palestijnen is duidelijk. Ze kiezen voor geweld en terreur en draaien de rug naar vrede. Stoppen die steun .
Oud 26 januari 2006, 14:00   #19
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

De wereld (aan kop Bush) bleven roepen naar democratische verkiezingen in Palestina.
Bush heeft zijn verkiezing gekregen, maar oooeeei shit kanker klote fuck Hamas wint, wat nu?

Het is nu aan de wereld om allereerst te ERKENNEN dat Hamas via DEMOCRATISCHE WEG is verkozen door het VOLK!
De wereld kan Hamas niet negeren.

Even ter herinning brengen dat Hamas een socio-politiek-culturele organisatie is en geen terroristische groepering.

Zij houden zich bezig met gezondheidszorg (eigen ziekenhuizen met eigen dokters), onderwijs (eigen scholen en universiteiten met eigen studiebeurzen), renteloze leningen, sociale woningen (blokken gebouwd door Hamas en beheerd door hen), werkgelegenheid (hamas bezit veel olijfplantages, aardbeiplantages, sinaasappelvelden, en andere exotische vruchten) kunstscholen (alle vormen van kunst, zo heeft Hamas veel zangtalenten en acteurs opgeleid), .....

En daarom stemmen de Palestijnen voor Hamas, wat Hamas doet, doet Fatah niet.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 15:10   #20
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Nu is het peasssssssssssssssssssssssssssttttttttttttt in plaats van peace,. be quite
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be