Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2006, 03:00   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard De nieuwst VRT grap !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
VRT kan niet gratis blijven

FRANS Ieven en Mark Coenen, de aftredende en de nieuwe baas van de VRT-radio, maken komaf met het ,,gratis-verhaal'' van de openbare omroep. ,,Als de Vlaamse regering contractueel vastlegt dat alle mediadiensten van de VRT gratis moeten zijn, dan rijdt de openbare omroep zich binnen de kortste keren helemaal vast'', waarschuwen zij in een interview met De Standaard .

De politici hebben volgens Ieven en Coenen destijds een geweldig en heel visionair omroepdecreet geschreven, dat in heel Europa nog altijd model staat. ,,Als de nieuwe beheersovereenkomst met dezelfde spirit wordt gemaakt, dan zal de openbare omroep zijn opdracht kunnen blijven vervullen'', stelt het duo. Maar dan zullen zij er ook rekening mee moeten houden dat er ,,op een of andere manier'' betaald zal moeten worden voor de nieuwe mediadiensten.

,,Als je met een klassieke radio uitzendt voor één luisteraar of één miljoen mensen, dan blijft de kostprijs dezelfde'', zegt Ieven. ,,Maar dat is niet zo voor de one to one -media, die nu in volle ontwikkeling zijn. Voor een website moeten wij voor elke individuele connectie betalen. De providers willen nu eenmaal ook geld verdienen. Hoe meer bezoekers, hoe meer geld het kost. Zo dreigen we letterlijk het slachtoffer te worden van ons succes. Bovendien is het ook niet eerlijk tegenover private initiatieven, zoals De Standaard Online.''

Volgens Coenen en Ieven is de evolutie is al volop bezig. ,,Wil je gratis de algemene radio- en tv-zenders ontvangen: geen enkel probleem. Maar voor radio en tv on demand of het raadplegen van het archief zal betaald moeten worden. Als de Vlaamse overheid dat niet toelaat, dan zal Europa ons daartoe verplichten, omdat er anders sprake is van concurrentievervalsing.''

De nieuwe beheersovereenkomst mag volgens Coenen en Ieven alleen de contouren vastleggen waarbinnen de openbare omroep moet opereren, maar niet de finaliteit van waar hij naartoe moet. ,,Alles evolueert zo snel, dat we niet kunnen voorspelen wat er ons tussen 2007 en 2011 allemaal te wachten staat.''

Voor de VRT-bonzen is de privatisering van Donna onbespreekbaar, want dit zou betekenen dat de openbare radio bijna de helft van de samenleving niet meer kan bereiken. Ook pleiten ze voor het behoud van een gemengde financiering van de omroep, met enerzijds een overheidsdotatie en anderzijds commerciële inkomsten. ,,Door de mediagebruikers en de economische partners wordt de omroep met goede plugs vastgezet in de maatschappij. Zij vormen onze reality-check om te vermijden dat we ooit nog in een ivoren toren terechtkomen.''

De openbare omroep wil zich blijven kwijten van zijn publieke taak maar dan wel tegen betaling zodat ze een contract van 36 miljoen euro voor wat voetbal van VTM kunnen blijven afsnoepen (en geef toe... welk voordeel heeft het dat de openbare omroep een voetbalmatch uitzendt tov van de commerciële ?) Ze moet ook op betaling gaan werken om 8 digitale thema kanalen te kunnen oprichten om zich te kwijten van hun opdracht om ALLE mensen wat nieuws, duiding en cultuur bij te brengen ?

Het is grappig dat het einde van het artikel het heeft over de ivoren toren. Ik beschouw dit voorstel van de VRT enkel als een paniekerig gedoe... de politieke postjes aldaar voelen dat het minder gaat worden en dat de overheid enkel nog nieuws en wat goede reeksen van hen wil tezamen met Canvas. We hebben geen nood aan een voetbalcontract waarvoor VTM betaald zou hebben om het evenzeer uit te zenden met ongeveer dezelfde debiele commentatoren.

De VRT is de laatste 5 jaren erg aan het pleiten geweest om hen op te heffen, lijkt me.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 januari 2006 om 03:02.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 09:08   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik moet die openbare omroep ook niet, jazeker
als ik de zoveelste stomme historische documentaire of andere linkse troep zie op canvas, dan denk ik ook wel eens: waarom kunnen die niet gewoon een goeie realitysoap maken, zoals temptation island?
hun manier van denken is totaal niet marktconform.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 28 januari 2006 om 09:09.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 13:31   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Naast de kwestie. Ik heb me al genoeg uitgesproken voor de nood aan een openbare omroep. Het zijn dit soort fratsen die me niet zinnen. Of ben jij er wel voorstander van dat ze een steenduur voetbalcontract kopen, 8 digitale kanalen willen en dan opeens betaling van de kijkers gaan vragen ? Dan is het geen openbare omroep meer.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 13:40   #4
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
als ik de zoveelste stomme historische documentaire of andere linkse troep zie op canvas, dan denk ik ook wel eens: waarom kunnen die niet gewoon een goeie realitysoap maken, zoals temptation island?
Ik moet die commerciële omroepen ook niet.
Als ik de zoveelste stomme reality-soap of andere stomme troep zie op [VTM/VT4], dan denk ik ook wel eens: waarom kunnen die niet gewoon een origineel programma maken?

Komaan zeg, niet marktconform. Moest de VRT er niet meer zijn, dan was er nog meer 'eenheidsworst', en zagen we in 't geheel niet anders meer dan reality-TV.

En ik ben er zeker van dat ik niet de enigste ben die die brol beu is.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 14:18   #5
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Als ik de zoveelste stomme reality-soap of andere stomme troep zie op [VTM/VT4], dan denk ik ook wel eens: waarom kunnen die niet gewoon een origineel programma maken?

Komaan zeg, niet marktconform. Moest de VRT er niet meer zijn, dan was er nog meer 'eenheidsworst', en zagen we in 't geheel niet anders meer dan reality-TV.

Ik ben die commerciele rommel ook meer dan beu!
En idd, de VRT moet geen miljarden uitgeven aan voetbalcontracten.

Laatst gewijzigd door giserke : 28 januari 2006 om 14:18.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 14:45   #6
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht

vuile kommuniste!
Oud 28 januari 2006, 15:13   #7
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Kunnen ze de VRT gewoon nie schrappen?
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 15:15   #8
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
bedoel je zo doorstrepen met een stylo?
Oud 28 januari 2006, 15:58   #9
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

VRT-grappen worden die niet meestal pas na middernacht op een weekdag uitgezonden ?
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 17:23   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben niet van zins om met modder te gooien op de VRT.Ik zie een verschil tussen de mensen die effectief TV- en radio maken(de Nederlanders kunnen niet eens meer aan hun tenen ondertussen,wat een verschil met 25 jaar geleden) en de hoge piefen die zich met Staatgeld een onterechte plaats in de mediamarkt bijeengesabeld hebben....

Inderdaad,deze Staatsinstelling neemt wel erg veel hooi op de vork,en de vraag mag gesteld worden of deze instelling inderdaad moet bezig zijn met alles wat ze bezig is....

De jaarlijkse ballen-schop kontrakten zijn mooie voorbeelden.....
Doordat er een Staatszender met belastingsgeld mee biedt,moeten de privé-zenders,die hun geld van de straat moeten halen, mee omhoog en denken de ballen-schop-bonzen dat ze dat bedrag waard zijn.....

Zonder Staatsinmenging zal snel blijken wat bepaalde contracten echt waard zijn...
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 17:59   #11
Siegfried
Partijlid

Standaard

Citaat:
bedoel je zo doorstrepen met een stylo?

Ben jij wat ze noemen een "echte domme limburger"? Je doet alleszins flink je best om over te komen als een idioot!
Siegfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:07   #12
Mitgard
Banneling

Standaard

ik kan er toch ook niks aan doen dat ik intellectueel wat minder begaafd ben dan de rest hier?
ik heb daar dus wel complexen van hé.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 28 januari 2006 om 18:07.
Oud 28 januari 2006, 18:13   #13
Siegfried
Partijlid

Standaard

Volgens mij ben jij zo'n figuur dat op z'n 25 nog altijd op school zat/zit?
Siegfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:14   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar hetgeen ik mij dan weer afvraag is waarom de vrt absoluut dingen wil doen die de privé evengoed en waarschijnlijk voor minder geld, ook kan doen (Donna, sporza... en die achtentachtig ander zenders die ze in gedachten hebben, met de bedoeling van de ganse massa te kunnen blijven bereiken).
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:19   #15
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk bericht
Volgens mij ben jij zo'n figuur dat op z'n 25 nog altijd op school zat/zit?
ja, ik zit nu in het laatste jaar hout en bouw.
nog één keer mij uitlachen en ik meld het bij de moderatie, ok?
Oud 28 januari 2006, 18:21   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Of toch herleiden tot hetgeen, mijn inziens, zijn basistaak zou moeten zijn (brengen van kwaliteitsvolle producten, waar de privé geen geld voor over heeft). In plaats van zijn zenders op een berlusconisse manier te misbruiken, om zijn eigen grote gelijk te verkondigen.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:30   #17
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De openbare omroep wil zich blijven kwijten van zijn publieke taak maar dan wel tegen betaling zodat ze een contract van 36 miljoen euro voor wat voetbal van VTM kunnen blijven afsnoepen (en geef toe... welk voordeel heeft het dat de openbare omroep een voetbalmatch uitzendt tov van de commerciële ?) Ze moet ook op betaling gaan werken om 8 digitale thema kanalen te kunnen oprichten om zich te kwijten van hun opdracht om ALLE mensen wat nieuws, duiding en cultuur bij te brengen ?

Het is grappig dat het einde van het artikel het heeft over de ivoren toren. Ik beschouw dit voorstel van de VRT enkel als een paniekerig gedoe... de politieke postjes aldaar voelen dat het minder gaat worden en dat de overheid enkel nog nieuws en wat goede reeksen van hen wil tezamen met Canvas. We hebben geen nood aan een voetbalcontract waarvoor VTM betaald zou hebben om het evenzeer uit te zenden met ongeveer dezelfde debiele commentatoren.

De VRT is de laatste 5 jaren erg aan het pleiten geweest om hen op te heffen, lijkt me.
Ik lees nergens "paniekerig gedoe",
wel 2 mensen die een degelijke mening uiteenzetten.

Dat u er blijkbaar niet mee akkoord gaat, ok, en dan ...
Voor de rest kun je eigenlijk heel weinig opmaken van je tekst,
behalve dat je ergens in onvrede leeft met de vrt.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:31   #18
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
goede realitysoap zoals temptation island

Eeeumz, zijn de kijkcijfers van de vrt dan zo "onmarktconform" ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:32   #19
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk bericht
Ben jij wat ze noemen een "echte domme limburger"? Je doet alleszins flink je best om over te komen als een idioot!
Humor, soms toch een vreemd begrip voor de Vlaminken. Ik moest allezinds lachen bij Mitgard zijn reply.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:32   #20
Mitgard
Banneling

Standaard

jazeker heeft au fond niks tegen een openbare omroep, maar het moet dan wel een réchtse openbare omroep zijn.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 28 januari 2006 om 18:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be