Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2006, 19:10   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard Cdenv pleit voor regularisatie...

CD&V pleitte gisteren voor een warmer asielbeleid. "We moeten mensen die andere mensen die illegaal in ons land verblijven helpen, zeker en vast niet criminaliseren." Voorzitter Jo Vandeurzen wil de binnenlandminister de bevoegdheid geven om ambtshalve na drie jaar te regulariseren.

bron De morgen
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:28   #2
giserke
Banneling

Standaard

Je zegt er wel niet bij, dat de snel-belgwet moet worden afgeschaft.
Dat hij een verplichte integratiecircus wil.
Dat het afhandelen van de asielaanvraag procedure wil beperken, zodat mensen geen 3 jaar moeten wachten op de uitslag.

Beetje correct blijven hé!

Laatst gewijzigd door giserke : 31 januari 2006 om 19:28.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:33   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat het afhandelen van de asielaanvraag procedure wil beperken, zodat mensen geen 3 jaar moeten wachten op de uitslag.

Maar ondertussen moeten er toch maar weeral een 100000 geregulariseerd worden, die op hun beurt allemaal hun familie kunnen laten overkomen, familie die op hun beurt kan huwen met een buitenlander. Het lijkt wel een dominospel. Nu, het zal niet lang meer duren. Het geld is gewoonweg op.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:34   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dit is de tweede draad waarin jij leugens vertelt over de tsjeven.

Ik ben zelf anti-tsjeef, maar ik ben nog veel meer anti-leugenaar.

Ik vind dat jij op die manier de Vlaamse zaak meer slecht aandoet dan goed.

Foei !!
Ik verklaar jou hiermee Vlaming-onwaardig !! Je kan wel onschuldig pleiten als je van je psychiater een briefje binnenbrengt dat je een dwangneurose hebt, dat je een dwang-leugenaar zijt.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:37   #5
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gezien de resem bijkomende voorwaarden die de heer Van Deurzen in de kantlijn krabbelt om in aanmerking te komen voor een regularisatie, moet mij toch van het hart dat wat betreft de correcte beleving van het adjectief 'warm' er zo te zien nog éen en ander schort bij diezelfde heer Van Deurzen. De arctische warmte die van een lavabo uitgaat, zullen we maar denken. Houwe zo, Jo!

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:39   #6
giserke
Banneling

Standaard

Als ik me goed herinner willen ze de gezinshereniging procedure grondig hervormen.
Dat die 100.000 zullen moeten worden geregulariseerd, betwijfel ik. Want er zitten daar zeker mensen tussen die niet in aanmerking komen voor asiel.

Ik vind het wel normaal, dat als hier mensen al jaren zitten die ondertussen hier kinderen hebben school lopen, die gaan werken in aanmerking komen voor asiel. Het is immers de Belgische staat die verantwoordelijk is, dat die mensen hier nog zijn. We kunnen enkel toekomstige misbruiken verhinderen, en de misbruiken van nu zoveel mogelijk uitdunnen.
Oud 31 januari 2006, 19:47   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik me goed herinner willen ze de gezinshereniging procedure grondig hervormen.
Dat die 100.000 zullen moeten worden geregulariseerd, betwijfel ik. Want er zitten daar zeker mensen tussen die niet in aanmerking komen voor asiel.

Ik vind het wel normaal, dat als hier mensen al jaren zitten die ondertussen hier kinderen hebben school lopen, die gaan werken in aanmerking komen voor asiel. Het is immers de Belgische staat die verantwoordelijk is, dat die mensen hier nog zijn. We kunnen enkel toekomstige misbruiken verhinderen, en de misbruiken van nu zoveel mogelijk uitdunnen.
Er zijn wel 180000 illegalen in ons land.
Oud 31 januari 2006, 19:57   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dat klinkt al beter. Maar ik vertrouw de CD&V er toch niet mee hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 20:02   #9
ilfalco
Minister-President

Standaard

@ giserke; de cdenv heeft de snel-belgwet mee helpen uitvoeren want ze heeft in de commissie maar liefst 250.000 nieuwe belgen mee goedgekeurd.

De nationaliteitswetgveing was trouwens onder de CDenV al helemaal uitgehold.
Oud 31 januari 2006, 20:07   #10
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
CD&V pleitte gisteren voor een warmer asielbeleid. "We moeten mensen die andere mensen die illegaal in ons land verblijven helpen, zeker en vast niet criminaliseren." Voorzitter Jo Vandeurzen wil de binnenlandminister de bevoegdheid geven om ambtshalve na drie jaar te regulariseren.

bron De morgen
En daarjuist speelde de cd&v nochtans de harde tante over het regulariseren van vreemelingen!!

Er moet een externe onderzoekscommissie komen!!
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 20:07   #11
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er zijn wel 180000 illegalen in ons land.
Hoogtijd dus om die 180.000 mensen te regulariseren. Wat een mallotig idee om 180.000 eenheden die allen bijdragen aan deze economie te willen repatrieëren.

Oud 31 januari 2006, 20:26   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
@ giserke; de cdenv heeft de snel-belgwet mee helpen uitvoeren want ze heeft in de commissie maar liefst 250.000 nieuwe belgen mee goedgekeurd.

De nationaliteitswetgveing was trouwens onder de CDenV al helemaal uitgehold.
niet... hé, de snel belgwet heeft paarsgroen in 2000 voorgesteld.

Laatst gewijzigd door giserke : 31 januari 2006 om 20:28.
Oud 31 januari 2006, 20:26   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Hoogtijd dus om die 180.000 mensen te regulariseren. Wat een mallotig idee om 180.000 eenheden die allen bijdragen aan deze economie te willen repatrieëren.
Het probleem, is juist, dat er weinig bijdrage aan onze economie van mag verwacht worden. Integendeel. Wat heeft de vorige regularisatiegolf aan onze economie opgeleverd ?
Oud 31 januari 2006, 20:27   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat klinkt al beter. Maar ik vertrouw de CD&V er toch niet mee hoor.
ik vertrouw niemand
Oud 31 januari 2006, 20:44   #15
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het probleem, is juist, dat er weinig bijdrage aan onze economie van mag verwacht worden. Integendeel.
Ik hoor wat je zegt.

Oud 1 februari 2006, 00:37   #16
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

ach de christen democraten waren vroeger ook voor het binnenhalen van gastarbeiders, samen met de andere regerende partijen allemaal uiteindelijk één pot nat want ze doen allemaal hetzelfde: allochtonen voortrekken
Er spoelen verdorie jaarlijks 100.000 illegalen toe in België en vermits die geen sociaal statuut hebben geraken ze ofwel verzeild in de criminaliteit of in het zwart werk. Dat ze vluchten van hun land is één zaak maar men moet hen duidelijk maken dat België NIET het beloofde land is en dat ze dan maar in een ander Europees land dienen te gaan.

Beide nefast voor onze welvaart en economie, dus zeker geen knuffelbeleid voeren jegens allochtonen!
Die vele transportkosten voor het terugsturen van illegalen is verspild geld. Beter voorkomen dan genezen.
Er moeten meer controles op illegalen gebeuren. Dit kan door eenvoudigweg de papieren te vragen door een agent die ervoor bevoegd is.
Controle aan de grenzen dient ook te gebeuren (in containers, schepen, onder vrachtwagens...)
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 00:41   #17
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

aah?! De asielaanvraag direkt negatief beantwoorden, weigeren?Ja, ok, dan is het goed.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 11:35   #18
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
niet... hé, de snel belgwet heeft paarsgroen in 2000 voorgesteld
.

Kan je niet lezen ofzo. Ik zeg dat de nationaliteitswetgeving onder rooms-rood al een lachertje was en geen enkele bereid tot integratie of whatever vereiste.

De snel-belg wet ging nog een stapje verder. maar het is onbegrijpelijk dat cdenv al die jaren in de naturalisatiecommissie de snel-belg wet in uitvoering gebracht heeft SAMEN met paars. Kijk de verslagen van de commissie naturalisatie er maar eens op na. De enige partij die tegen stemde was het VB. Maar ja de cdenv is een partij waar men in de kamer fulmineert( schaamlapje decrem uiteraard) tegen de toetreding van turkije en de paarse steun en in het europees parlement terwijl doodleuk Ja stemt.
Nu hetzelfde men past zelfs 5 jaar de snekl-belg wet toe en komt dan tot de (electorale)conclusie dat het een foute wet is en ze openstaat voor fraude. Nou smog , dat stond ze in 2002 ook al.

Het is trouwens ook onder Cden vaag dat het centrum leman is opgericht en dat een groot deel van de inquisitiewetten gestemd zijn. Toen ik een jaar lid was van de n-va hoorde ik nog iets zeggen over afschaffen centrum leman, nooit met de sossen , doorbreken cordon etc.

Nu hoor ik di rupo mag premier worden , de sossen zijn de geprefereerde partner, en je mag met iedereen een kartel vormen behalve met het VB....
Als je ze toen had gezegd dat ze in a'pen achter een B-plusser gingen staan en in brussel aan lijstverbinding gingen doen met BUB dan hadden ze je gek verklaard. nu lijkt het voor de n-va de normaalste zaak van de wereld.
Hun enige breekpunt lijkt de machtsdeelname te zijn...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be