![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() CD&V pleitte gisteren voor een warmer asielbeleid. "We moeten mensen die andere mensen die illegaal in ons land verblijven helpen, zeker en vast niet criminaliseren." Voorzitter Jo Vandeurzen wil de binnenlandminister de bevoegdheid geven om ambtshalve na drie jaar te regulariseren.
bron De morgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Je zegt er wel niet bij, dat de snel-belgwet moet worden afgeschaft.
Dat hij een verplichte integratiecircus wil. Dat het afhandelen van de asielaanvraag procedure wil beperken, zodat mensen geen 3 jaar moeten wachten op de uitslag. Beetje correct blijven hé! Laatst gewijzigd door giserke : 31 januari 2006 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is de tweede draad waarin jij leugens vertelt over de tsjeven.
Ik ben zelf anti-tsjeef, maar ik ben nog veel meer anti-leugenaar. Ik vind dat jij op die manier de Vlaamse zaak meer slecht aandoet dan goed. Foei !! Ik verklaar jou hiermee Vlaming-onwaardig !! Je kan wel onschuldig pleiten als je van je psychiater een briefje binnenbrengt dat je een dwangneurose hebt, dat je een dwang-leugenaar zijt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Als ik me goed herinner willen ze de gezinshereniging procedure grondig hervormen.
Dat die 100.000 zullen moeten worden geregulariseerd, betwijfel ik. Want er zitten daar zeker mensen tussen die niet in aanmerking komen voor asiel. Ik vind het wel normaal, dat als hier mensen al jaren zitten die ondertussen hier kinderen hebben school lopen, die gaan werken in aanmerking komen voor asiel. Het is immers de Belgische staat die verantwoordelijk is, dat die mensen hier nog zijn. We kunnen enkel toekomstige misbruiken verhinderen, en de misbruiken van nu zoveel mogelijk uitdunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klinkt al beter. Maar ik vertrouw de CD&V er toch niet mee hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() @ giserke; de cdenv heeft de snel-belgwet mee helpen uitvoeren want ze heeft in de commissie maar liefst 250.000 nieuwe belgen mee goedgekeurd.
De nationaliteitswetgveing was trouwens onder de CDenV al helemaal uitgehold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er moet een externe onderzoekscommissie komen!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoogtijd dus om die 180.000 mensen te regulariseren. Wat een mallotig idee om 180.000 eenheden die allen bijdragen aan deze economie te willen repatrieëren.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() niet... hé, de snel belgwet heeft paarsgroen in 2000 voorgesteld.
Laatst gewijzigd door giserke : 31 januari 2006 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem, is juist, dat er weinig bijdrage aan onze economie van mag verwacht worden. Integendeel. Wat heeft de vorige regularisatiegolf aan onze economie opgeleverd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoor wat je zegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() ach de christen democraten waren vroeger ook voor het binnenhalen van gastarbeiders, samen met de andere regerende partijen allemaal uiteindelijk één pot nat want ze doen allemaal hetzelfde: allochtonen voortrekken
Er spoelen verdorie jaarlijks 100.000 illegalen toe in België en vermits die geen sociaal statuut hebben geraken ze ofwel verzeild in de criminaliteit of in het zwart werk. Dat ze vluchten van hun land is één zaak maar men moet hen duidelijk maken dat België NIET het beloofde land is en dat ze dan maar in een ander Europees land dienen te gaan. Beide nefast voor onze welvaart en economie, dus zeker geen knuffelbeleid voeren jegens allochtonen! Die vele transportkosten voor het terugsturen van illegalen is verspild geld. Beter voorkomen dan genezen. Er moeten meer controles op illegalen gebeuren. Dit kan door eenvoudigweg de papieren te vragen door een agent die ervoor bevoegd is. Controle aan de grenzen dient ook te gebeuren (in containers, schepen, onder vrachtwagens...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kan je niet lezen ofzo. Ik zeg dat de nationaliteitswetgeving onder rooms-rood al een lachertje was en geen enkele bereid tot integratie of whatever vereiste. De snel-belg wet ging nog een stapje verder. maar het is onbegrijpelijk dat cdenv al die jaren in de naturalisatiecommissie de snel-belg wet in uitvoering gebracht heeft SAMEN met paars. Kijk de verslagen van de commissie naturalisatie er maar eens op na. De enige partij die tegen stemde was het VB. Maar ja de cdenv is een partij waar men in de kamer fulmineert( schaamlapje decrem uiteraard) tegen de toetreding van turkije en de paarse steun en in het europees parlement terwijl doodleuk Ja stemt. Nu hetzelfde men past zelfs 5 jaar de snekl-belg wet toe en komt dan tot de (electorale)conclusie dat het een foute wet is en ze openstaat voor fraude. Nou smog , dat stond ze in 2002 ook al. Het is trouwens ook onder Cden vaag dat het centrum leman is opgericht en dat een groot deel van de inquisitiewetten gestemd zijn. Toen ik een jaar lid was van de n-va hoorde ik nog iets zeggen over afschaffen centrum leman, nooit met de sossen , doorbreken cordon etc. Nu hoor ik di rupo mag premier worden , de sossen zijn de geprefereerde partner, en je mag met iedereen een kartel vormen behalve met het VB.... Als je ze toen had gezegd dat ze in a'pen achter een B-plusser gingen staan en in brussel aan lijstverbinding gingen doen met BUB dan hadden ze je gek verklaard. nu lijkt het voor de n-va de normaalste zaak van de wereld. Hun enige breekpunt lijkt de machtsdeelname te zijn... |
|
![]() |
![]() |