![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hou je adem maar in, want er komt een fijne stof wolk onze richting uit. Fijn stof is erg kankerverwakkend, je wordt er vermoeid van, irritaties aan je neus en keel, en uiteraard, uw longen worden vervuild en dat goedje verkort uw leven dramatisch. ("normale" concentraties worden geschat ons allemaal 10 jaar te kosten). Nu worden de concentraties dus nog veel hoger.
Het Oosten en centrum van ons land is reeds in de wolk terechtgekomen. Oost en West-Vlaanderen zal vannacht volgen. De wolk is voornamelijk afkomstig van het Rurhgebied, en de combinatie van onze eigen vervuiling (hoeft niet onder te doen) + de ijskoude temperaturen, doen het aantal partikels fameus de hoogte in gaan. De wolk blijft hier minstens nog 2 weken te gast. Wees maar zeker dat deze "wolk" hier kankers zal zaaien. Voor degene die in buurt woonden van de brandende cokes torens van Marie, it's happening again ![]() ![]()
![]() |
#2 |
|
![]() no joke: Wie kan, bol het af uit België voor de komende 2 weken, en ga naar Zwitersland ofzo
Laatst gewijzigd door Raven : 28 januari 2006 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() eerst wérken en dan de rest, raven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We mogen al blij zijn als we het weer een beetje accuraat 3 dagen ver voorspeld krijgen. Maar ja, onze "welvaart" heeft een heel hoge prijs ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb je nog maar zojuist ergens de les gelezen over hersenspoelen, moet ik nu serieus je nog een les geven over fijn stof en de verspreiding ? Zoek eens iets op knuppeltje voor je verder kwettert.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Komt niet alleen uit dat gebied,ook Rusland.Maar ondertussen zijn we zelfs die parasieten gewoon.Als je opstaat bij donker heb je zelfs geen lamp meer nodig,je straalt zelf...
Nog een heel klein beetje en in Iran hetzelfde Laatst gewijzigd door Gargamel : 28 januari 2006 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In Italie worden telkens steden verkeersvrij gemaakt. Hier moeten de zieken, ouderen en kinderen maar binnen stillekes op een stoel blijven zitten.
![]() |
#9 |
|
![]() Is die wolk al sinds gisteren in Antwerpen? Want ik heb toevallig sinds vandaag een beke koppijn en vnl. zwaar gevoel op de longen en snotterigheid.
Of @PelgrimForever: Is daar iets van aan? Ik ken er nl. de balle van. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 januari 2006 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
De bulk van de petrochemische industrie, een belangrijke producent van fijn stof, ligt in Antwerpen. En aangezien eergisteren-nacht we weer records hebben liggen breken met in temperatuur-dieptepunten, lijkt een bijzonder hoge concentratie sowieso al voor de hand, ongeacht of de wolk al gearriveerd is. Kzou echter vrezen van wel, omdat we die wolk niet "zien", maar dat het gemeten moet worden. Dus tegen dat we het weten, is em al hier.
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een kaartje van België met de fijne-stof concentraties kan je raadplegen op de website van Irceline:
http://deus.irceline.be/~celinair/pm/pm10.php?lan=nl Ziet er (op het moment van schrijven) even slecht uit voor gans 't land... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Het triestige is dat de technologie bestaat en de werkkrachten aanwezig zijn om het grootste deel van dat stof te vermijden, door milieu-vriendelijkere en gezondere alternatieven. Alleen, dat brengt niet genoeg op op korte termijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
T'is zondag, een simpele (verplichte) ophokplicht van de wagen voor niet-werk gebruik zou al veel verschil maken.
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet wel iets van fysica af, o.a. hoe gemakkelijk het genaamde fijn stof zich verspreid, maar als je in de media aandachtig luisterd weet je meer dan genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Daar ben ik ook voorstander van om dit eens uit te proberen maar dan moet het openbaar vervoer er wel naar aan gepast en voldoende zijn, niet gratis maar aan de helft van de prijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik naar dezelfde plaats met het openbaar vervoer wil, ben ik voor dezelfde afstand 3u49 kwijt volgens de site van Delijn. Dus bijna 8 uur onderweg (heen-terug) voor een familiefeestje? Niet iedereen woont vlakbij zijn familie!
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 29 januari 2006 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
treinverkeer ligt, is het inderdaad sukkelen, ik kan bevestigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij is het niet de bedoeling dat het alle zondagen autoloze zondagen zouden moeten zijn, maar wanneer er zoals nu een grote luchtvervuiling is, kan men dat toch wel overwegen om eens de auto thuis of op stal te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Klein stof kan uw lichaam fameus irriteren, ook op korte termijn. hoofdpijn, hoesten, een schorre keel, en zelfs zwaar allergische reacties uitlokken. Iedereen die gevoelig is op de luchtwegen, zal het merken de komende dagen.
![]() |