![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() En ik die dacht dat ze allemaal in Brussel zitten
Congolezen hé ![]() Er zitten er toch veel in de Brusselse Regering,neen,zelfs zatte madammen die chocola zijn Laatst gewijzigd door Gargamel : 9 januari 2006 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Het duurt nu toch wel heel lang. Heeft Jozef ostyn zijn bibliotheek nog niet uitgespit, op zoek naar iets wat de VS vrijspreekt ivm. met de machtsovername van dictator Mobutu?
Ik ben niet van plan deze topic stillekes aan te laten verdwijnen, temeer omdat Jozef mijn wetenschap over de Amerikaanse betrokkenheid afdeed als een 'afwijking'. Hij had mijn 'afwijking' kunnen genezen als hij de beschuldigen aan het adres van Amerika kon weerleggen. Maar dat doet hij dus niet. Hij kiest ervoor dan maar deze topic links te laten liggen. Ofwel gaat Jozef zijn mening beargumenteren, ofwel gaat hij zich excuseren omdat hij mij een 'afwijking' toeschreef. Als hij niks doet, is hij in ieder geval de morele verliezer. De betrokkenheid van de VS in het vervallen van Congo in een dictatuur is goed gedocumenteerd. Wil Jozef de discussie aangaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mag ik dan trachten een antwoord op uw vraag te geven? Weet u hoeveel eurocentjes ons koningshuis uit Congo heeft gewonnen?! Weet u wie hoofdaandeelhouder van Union-Minière was (of is)? Dat de VS met zijn voet overal in de wereld tussen de deuren zit, dat weet iedereen, maar Mobutu was niet enkel het negertje dat de VS daar zette! Nee, ons koningshuis en de betreffende regering zaten daar voor evenveel tussen. Of zelfs voor meer. Hoeveel luxe-reisje zijn er den tijden van Motubu naar Congo geweest? Om de arme negertjes verder te helpen of om hun investering veilig te stellen?! Wat denk je nu zelf? (Motubu is zelfs op bezoek geweest in de fabrieken van Union-Minière in België, vergezeld met de koning) Want immers de hulp van Motubu konden ze dmv financiële middelen de Congo leegzuigen en hun aandelen de hoogte injagen. Maar sssssst... alles in deze wereld is enkel de schuld van de VS, net zoals alle problemen van België enkel de schuld zijn van het VB.
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat de VS nog steeds niet vrijspreekt, maar u heeft wel gelijk verder. Ondertussen is het Belgisch beleid wel veranderd maar wat er achter de schermen gebeurd, weten we ook niet altijd.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 13 januari 2006 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die dingen weten wordt door sommigen te snel afgedaan als een 'afwijking'. Te snel, als je het mij vraagt. Waarom? Natuurlijk hebben de Belgen veel mispeuterd. Zo mogen wij de moord op Lumumba gerust schrijven op het conto van België, en niet die van de CIA, ook al hadden zij hun moordplannen al klaar en moest het nog uitgevoerd worden. 'Wij' zijn rapper geweest. En het is die moord dat het begin van het einde inluidde... Wat met de Amerikanen? hebben zij er dan niks mee te maken? Tuurlijk wel. Mobutu was hun 'manneke'. Mobutu kreeg geld en wapens en zijn militie werd opgeleid. Hij mocht Lumumba verdrijven. Hij slaagde er ook in. Lumumba was in Mobutu's handen en de finale 'licence to kill' kwam van de Belgen... Mobutu luidde een tijdperk van marteling en onderdrukking in. Maar hij genoot de steun van de CIA, omdat hij zo een handige speeltje was tegen de Afrikaanse communisten. Pas wanneer de koude oorlog eindigde, had het westen Mobutu niet meer nodig en werd hij een gemakkelijke prooi voor de volgende dictator, kabila. Is de Amerikaanse betrokkenheid een flagrante leugen? Lijd ik aan een 'afwijking'? Mij een 'afwijking' toeschrijven en dan niet meer komen opdagen in deze topic om wel het 'juiste' te tonen, was zeer goedkoop van Jozef Ostyn. Ik wacht nog steeds op een argumentatie of op zijn minst een verontschuldiging. Of hij kan ook gewoon toegeven dat de VS schuld draagt en dat er fouten gemaakt zijn en meteen daar achter toevoegen dat de VS, ondanks hun compromiterende verleden, demoniseren overdreven is. Ook met zo'n antwoord zou ik tevreden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Wel? Jozef Ostyn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() schandelijk en kotsmisselijk, die ego van hem.
Het duurt al dagen en nog steeds niks. Als uw ego uw belet om u te verontschuldigen...sorry maar, je mag dan wel een ge-educeerde historicus zijn, maar als mens ben jij mislukt. En ik twijfel zelfs over die ge-educeerde historicus. Het kan ook niet anders, als je de betrokkenheid van de VS in de machtsovername van Mobutu straal ontkent... Laatst gewijzigd door styllo_ben : 14 januari 2006 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jozef zit ondertussen al lang op een ander topic iemand anders te beledigen met dat neerbuigende toontje van hem. Tot hij daar op een blunder betrapt wordt.... than its time to move on to the next topic..... Z'n zelfverklaarde status van historicus stelt bij de meesten hier ook niet veel meer voor. En als mens......tja, daar heb ik lang geleden al m'n mening over neergeschreven. Stel je maaar eens voor dat je vrouw, zoon of dochter bent van zo'n betweterige tiran........... ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 14 januari 2006 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
...getuigt van een zekere vorm van fundamentalisme met de neiging tot extremisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Congo bestaat niet,die zitten allemaal in Matongé op de kosten voor het merendeel.Gratis verkrachten namelijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() hé, deze topic had verschillende pagina's!!! Waar zijn al die posts heen!!!
Mods, laat van je horen. Waar zijn al de posts? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Ik zou zelfs zweren dat Jozef Ostyn hierachter zit
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door styllo_ben : 28 januari 2006 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Hehe, dit probleem is reeds aangekaart. Ook in andere topics zijn er verschillende pagina's verdwenen. Zie subforum 'Suggesties en mededelingen'.
Zeer grappig Gargamel, maar echt hé ! Sukkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() en menneke, gaat ge nog antwoorden of wat!
Laatst gewijzigd door styllo_ben : 1 februari 2006 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() hij zal dus nooit komen opdagen, zeg je?
Laatst gewijzigd door styllo_ben : 1 februari 2006 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() ik roep mij uit tot (morele) winnaar. Ik daag hem uit dit te betwisten.
[SIZE="1"] (ik probeer maar, mss trapt hij er nog in)[/SIZE] Laatst gewijzigd door styllo_ben : 1 februari 2006 om 19:50. |
![]() |
![]() |