![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij deze wens ik alle Vlaamsnationalisten een zonnige feestdag:
![]() In Aalst zal er zoals steeds 's nachts vuurwerk zijn: Overeet jullie niet: ![]() Wees voorzichtig: de Vlaamse leeuw zingt moeilijk en is een aanslag op de stembanden: ![]() En voor een leuk vervolg aan de feestelijkheden te breien: hartelijk welkom op de feesten van 20-21 juli te Brussel, van 10 jaar Koning Albert ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Geen tijd, ik moet gaan werken, anders geen zuur verdiend brood op de plank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De B.U.B. heeft niets tegen een feest voor de NEDERLANDSTALIGE CULTUURGEMEENSCHAP VAN BELGIE, maar men zou het beter op een zaterdag in september vieren één week vóór of één week na het feest van de Franstaligen. Een bloedige middeleeuwse veldslag is een belachelijk symbool voor culturele manifestaties. Bovendien heeft dit historisch evenement niets te zien met de Nederlandstalige cultuur van België aangezien de graaf van het Graafschap Vlaanderen zelf Frans sprak en vele van zijn onderdanen ook en Antwerpen, Brabant en Limburg buiten zijn rechtsgebied vielen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden wij onze feestdag trouwens moeten 'aanpassen' aan de feestdag van de Franstalige gemeenschap?
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit is een heel wat positivere boodschap dan die van je collega's belgicisten. Maak je geen zorgen over onze stembanden en ons Vlaams volkslied. Vlaamse stembanden zijn doorgaans goed geoefend en kunnen de Vlaamse leeuw wel aan. ![]() Als ik mijn eigen vlag mag meebrengen zal ik er eens over nadenken of ik je op 21 juli jouw koning wil helpen vieren. Trakteert hij misschien? Wat staat er op het menu? ![]() Aan militaire parades met veel overbodig wapenvertoon, opgepoetste medaljes en hun oudstrijdertjes, holklinkende woord-watervallen van eentalig-Franstalige ministers van 'l Armée Belge en andere hoge pieten heb ik namelijk geen plezier. ![]() Hans de 1ste stoort zich zelfs aan wapengekletter dat al 701 jaar verstomd is. ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) De oude graaf Gwijde was niet in Vlaanderen op het ogenblik van de Guldensporenslag: hij verbleef immers in Frankrijk, in feodale gevangenschap (dus, stel het niet voor alsof de graaf ergens in een kerker zuchtte: hij logeerde immers ergens in een Frans kasteel). Daarenboven had de oude graaf zich volledig neergelegd bij de koninklijke beslissing, enkel zijn zonen en kleinzonen verzetten zich (zowel degenen die in gevangenschap met hem waren als die in de Nederlanden verbleven). b) In Waals-Vlaanderen werd Frans gesproken, de rest van Vlaanderen was Dietstalig (= Nederlandstalig). c) Door de geopolitieke betekenis van de slag (reeds meermaals uitgelegd) en het symbool van de volksopstand is 11 juli ook een feestdag voor alle Nederlandstalige gebieden in België, ongeacht of ze nu in het verleden bij de slag betrokken waren. 25 maart wordt in Griekenland ook overal als nationale feestdag gevierd, niettegenstaande bij de opstand enkel de Saronische eilanden en het hart van Griekenland betrokken was. Nice viert ook de Franse feestdag, alhoewel het niet bij die historische gebeurtenis betrokken was (het was immers nog geen deel van Frankrijk...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 11 juli is de feestdag van alle Vlamingen en niet alleen van de Vlaams nationalisten. Voor diegene die dit niet kunnen aanvaarden moeten dan maar verraad plegen tegenover Vlaanderen en zijn inwoners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bedankt Superstaaf
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan van Renesse, een Nederlander? Dan is Willem van Rubroek (u weet wel die Vlaamse monnik die nog voor Marco Polo het Verre Oosten doorreisde en uit nu Noord-Franse/Frans-Vlaamse dorpje Rubroek afkomstig was) een Fransman. Is Rubens een Duitser (werd hij immers niet in Keulen geboren)? Was Jan van Eyck ook een Nederlander (naar wordt aangenomen werd hij geboren te Maastricht). En Adriaan Willaert moet een Belg zijn, daar hij in Roeselare werd geboren. Maar natuurlijk mag er een feestdag zijn voor de Nederlanden: 26 juli (Plakkaat van Verlating). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
21e juli is dat ook.. maar dan ook van de Walloniers / franstaligen in belgie én de nederlandstalige.. alle belgen. Bij deze dus veel plezier en tot de 21e ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
PS: in uw signatuur staat: "nine tribes" Wat bedoelt ge daarmee? Ik neem aan de provincies? Awel, Belgieksken telt er tien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Officieel én betaald én voor alle Belgen. Dit jaar uitzonderlijk nóg luisterrijker vanwege het 10-jarige koningsschap van ons aller vorst Albert II. Welkom op het tweedaagse reuzevolksfeest, dat reeds de dag ervoor een aanvang neemt. 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() ik hoop bartje somers eens te mogen geloven ( is moeilijk voor ne vld'er ) met z'n uitspraak dezen morgend dat 11 juli vanaf 2005 ne betaalde feestdag wordt
![]() ![]()
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moeten er hier al drie betaalde nationale feestdagen ingelast worden! Mij niet gelaten, maar 't is crisis hee. Zelfs die betaalde sossis en kortelet voor de 11e lijkt me geen lang leven beschoren, hoewel ik het jullie van harte gun hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben eigenlijk niet echt tégen een betaalde feestdag op 11 juli, maar t'is gewoon het moment niet...
|
![]() |
![]() |