![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je condooms kan verbieden, waarom verbied je dan de ziekte Aids niet ?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() waarom deze debiel met zijn kudde schapen aandacht geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou hij zelfs ook niet eens stiekum aan seks doen, al is dan slechts met de hand ?
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() In de normale wereld smijten ze mensen buiten als ze zo'n verkeerde boodschap geven. Voor hem gaat dat blijkbaar niet op... Dat duidt dadelijk hoe idioot het katholieke geloof wel niet is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Paus doet debiele uitspraak, dus het katholieke geloof is idioot. Neen, geen logica te bespeuren...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Los van het feit dat het katholieke geloof effectief idioot is, is die paus wel de spokesperson van dat geloof en laat hij zich in zijn uitspraken leiden door dat geloof... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
|
![]() Bah. Nadenken.
![]() Citaat:
![]() Zoals de grote Urbanus al zei: God is een toffe gast, maar Zijne manager... ![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben trouwens katholiek en mijn woordvoerder is ie niet. Reken mij maar tot de "loyal opposition". ![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 maart 2009 om 16:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dat is je volste recht uiteraard; daar begin ik zelfs niet over te discussiëren, want dat is sowieso een straatje zonder einde. Ieder heeft daar zijn visie op, en dat is voldoende.
Maar bon, potato potato, suffice to say dat hij vanuit dié positie nooit ofte nimmer zo'n ridicule en idiote uitspraken mag doen. De slachtoffers die hij daarmee op zijn geweten heeft... Een publieke "mea culpa" en rechtzetting lijkt me wel het minste dat ie kan doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik had er al zo'n vermoeden van dat die ondertussen befaamde interpretaties weer eens van stal gingen worden gehaald. Worden jullie katholieken dat gedraai en gekronkel nooit eens moe? Lijkt me best vermoeiend te zijn...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 maart 2009 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kom je misschien iets tekort?
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Die tegenstelling tussen conservatieve en liberale christenen binnen de Kerk is toch al langer dan vandaag gekend? Ik geloof, en een overgrote meerderheid van de Vlaamse christenen met mij, dat condooms noodzakelijk zijn in de strijd tegen HIV/AIDS. Als u echt wil geloven dat het katholicisme één monolithisch blok geleid vanuit Rome is, dan is dat uw goed recht natuurlijk, maar dan bent u het die aan waanbeelden lijdt. ![]() En ja, ik vind dat zaken geïnterpreteerd moeten worden, daar ben ik niet in het minst beschaamd over. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 maart 2009 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongens die onder de dekens stout waren geweest werden zowat de hel in gepraat. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het zich afspeeldde in de jaren oorlogsjaren en de jaren '50 en dat bepaalde protestante kerken ook streng waren en soms nog zijn.
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Men zou zich de vraag kunnen stellen wat die naar jouw zeggen liberale christenen/katholieken nog te zoeken hebben in de RKK die steevast geleid wordt door een reactionair gedachtengoed. Je kan nu natuurlijk het aloude cliché tevoorschijn toveren in de trant van "wij-proberen-veranderingen-van-binnenuit-teweeg-te-brengen". Laat me je vooral niet tegenhouden, hé.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 maart 2009 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik vind het trouwens spijtig dat je niet erkent dat wij net bondgenoten zijn in de strijd tegen die reactionaire leiding. ![]() Citaat:
![]() Een ander cliché dat ik hier zou aanhalen is het volgende: omdat ik weiger weg te lopen en de Kerk over te laten aan de reactionairen. ![]() Edit: Ik kan het niet laten, nog een cliché: omdat ik katholiek ben. ![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 maart 2009 om 18:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 maart 2009 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |