Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2005, 21:53   #1
DemoCrates
Vreemdeling

DemoCrates's schermafbeelding

Standaard Ook België broeinest moslim-schurken

België maakt zich op voor een nieuw terrorisme-proces. Dit najaar moeten dertien moslimterroristen uit het Belgisch-Limburgse Maaseik en uit Brussel zich voor de rechter verantwoorden voor hun betrokkenheid bij de Groupe Islamique Combattant Marocain (GICM). Die organisatie wordt verantwoordelijk gehouden voor de terroristische aanslagen van 11 maart vorig jaar in Madrid.

Wat vindt het forum van deze "multiculturele verrijking" ?
Oud 2 september 2005, 22:22   #2
rosita
Vreemdeling

Standaard

dat België al lang een doorgeef luik van terroristen was weten we al lang,

de regering is altijd van oordeel geweest, laat ze met rust, dan laten ze ons ook met rust.

maar vroeg of laat komt dat tot een escalatie, en dan ???????
Oud 2 september 2005, 23:55   #3
barney
Burger

Standaard

Wow, ze vinden een terroristen in België, mss zijn ze wel gewoon die kant op gegaan omdat ze gewoon niet akkoord gaan met hoe we me hen omgaan en hen als zondebok gebruiken, want hoe vaak hoor je het niet dat mensen die ontslagen zijn direct zeggen dat er wel weer een 'turk' hun baan heeft gestolen

Ik weet het dat het geen reden is om zoveel niets vermoedende mensen te doden, maar geef hen respect en ze voelen zich meer op hun gemak, voelen ze zich op hun gemak, danvoelen ze tenminste dat ze welkom zijn en niet dat ze denken dat niemand van hen moet hebben en gebeuren zulke dingen niet
barney is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 00:51   #4
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Belgie is een kruispunt in Europa.Stategisch gezien is het beter dit land te gebruiken om er onder te duiken als er met bommen in het rond te zwieren.Van uit Belgie kan je alle kanten op en er je verstoppen is makkelijk voor een magrebijn of arabier vermits er veel van zijn soortgenoten daar rondlopen.Ik denk dat ze dat in de nabije toekomst zo willen houden.Juist om deze reden zou de overheid hier zijn ingeweken bevolking maar met rust willen laten: om het niet erger te maken!het is echter maar een kortetermijnoplossing en getuigt van weinig solidariteit met de rest van Europa.Als ze wat beter zochten denk ik dat ze wel wat meer "interressante" jongens zouden opvissen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 00:58   #5
carlgustaaf
Banneling

Standaard weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Wow, ze vinden een terroristen in België, mss zijn ze wel gewoon die kant op gegaan omdat ze gewoon niet akkoord gaan met hoe we me hen omgaan en hen als zondebok gebruiken, want hoe vaak hoor je het niet dat mensen die ontslagen zijn direct zeggen dat er wel weer een 'turk' hun baan heeft gestolen

Ik weet het dat het geen reden is om zoveel niets vermoedende mensen te doden, maar geef hen respect en ze voelen zich meer op hun gemak, voelen ze zich op hun gemak, danvoelen ze tenminste dat ze welkom zijn en niet dat ze denken dat niemand van hen moet hebben en gebeuren zulke dingen niet
het is inderdaad niet omdat ge het moeilijk hebt dat ge iedereen moogt gaan kapotmaken.Verder,te veel werk is er niet meer, in heel Europa niet , dus verwelkomen , en op hun gemak zetten van nieuwkomers die de laatste beschikbare jobs in beslag willen nemen, gaat hoe langer hoe moeilijker worden, waar ze dan ook vandaan komen.Liefst bleven ze weg
Oud 3 september 2005, 08:19   #6
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vind dit gezeik schandalig. Veel terroristen zijn van goeden huize, hebben hogere opleidingen genoten en hebben helemaal geen problemen om aan geld of werk te geraken. Uwen uitleg is bullshit; ik vind het trouwens getuigen van een soort van medeplichtigheid met die smeerlappen. Wat gij uiteindelijk wilt zeggen is: geef al die moslims hun goesting en dan gebeuren zulke dingen niet.
En respekt moet ge verdienen. Waar is hun respekt voor onze samenleving?
Buiten, niet alleen met de terroristen, maar ook met die moslims die hen sympathiek gezind zijn. En dat is zeker de grote helft van de moslims.
Dus: gooi zowat de helft van die gasten buiten, en de zaak is opgelost.
Laat ze mekaar maar gaan opblazen in Irak ofzo....
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 09:23   #7
barney
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Ik vind dit gezeik schandalig. Veel terroristen zijn van goeden huize, hebben hogere opleidingen genoten en hebben helemaal geen problemen om aan geld of werk te geraken. Uwen uitleg is bullshit; ik vind het trouwens getuigen van een soort van medeplichtigheid met die smeerlappen. Wat gij uiteindelijk wilt zeggen is: geef al die moslims hun goesting en dan gebeuren zulke dingen niet.
En respekt moet ge verdienen. Waar is hun respekt voor onze samenleving?
Buiten, niet alleen met de terroristen, maar ook met die moslims die hen sympathiek gezind zijn. En dat is zeker de grote helft van de moslims.
Dus: gooi zowat de helft van die gasten buiten, en de zaak is opgelost.
Laat ze mekaar maar gaan opblazen in Irak ofzo....
Euhm, het zij wel de gegoede terroristen die de aanslagen financiëren, maar het blijven wel de armen (zonder zekere toekomst) die zichzelf opblazen.
kijk maar naar de Palestijnen, hoeveel jongeren staan er niet klaar omzichzelf te ontploffen om de dood van hun ouders te wreken.

PS: Als ik medeplichtig ben, verwittig dan je mama of iets.
Oud 3 september 2005, 09:26   #8
barney
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
het is inderdaad niet omdat ge het moeilijk hebt dat ge iedereen moogt gaan kapotmaken.Verder,te veel werk is er niet meer, in heel Europa niet , dus verwelkomen , en op hun gemak zetten van nieuwkomers die de laatste beschikbare jobs in beslag willen nemen, gaat hoe langer hoe moeilijker worden, waar ze dan ook vandaan komen.Liefst bleven ze weg

Ik vind dat dit weglopen is van onze verantwoordelijkheid als oud imperialistishe staten om de neo-koloniale wereld niet op te vangen/helpen, want door ons zitten ze wel degelijk diep in de stront.
Oud 3 september 2005, 09:32   #9
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Euhm, het zij wel de gegoede terroristen die de aanslagen financiëren, maar het blijven wel de armen (zonder zekere toekomst) die zichzelf opblazen.
kijk maar naar de Palestijnen, hoeveel jongeren staan er niet klaar omzichzelf te ontploffen om de dood van hun ouders te wreken.

PS: Als ik medeplichtig ben, verwittig dan je mama of iets.
Neen, de terroristen van 9/11 waren hoogopgeleid en van rijken huize...
En wat hebben wij hier in Antwerpen te maken met de smeerlapperij in het Midden-Oosten? Moeten we daarvoor hier in de Seefhoek misschien boeten?
En denk tenslotte aan de verklaring van Mohamed B. in de rechtbank, dat heeft allemaal niks te maken met armoede, alles met moslimimperialisme en islamfascisme.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 01:00   #10
carlgustaaf
Banneling

Standaard nostalgie...

Citaat:
Ik vind dat dit weglopen is van onze verantwoordelijkheid als oud imperialistishe staten om de neo-koloniale wereld niet op te vangen/helpen, want door ons zitten ze wel degelijk diep in de stront.
Ja, je hebt gelijk, we hadden die mannekes niet moeten laten vallen, ze kunnen blijkbaar alleen hun plan niet trekken.We hadden er beter aan gedaan die kolonies te behouden, dat is het toch dat ge wilt zeggen?Anders versta ik u niet goed."We", tussen aanhalingstekens, want ik en mijn generatie hebben daar geen enkele verantwoordelijkheid in, en de volgende nog minder, hebben gestopt met de kolonieën, hebben ze hun onafhankelijkheid gegeven.En dan?Zo, ge zijt vrij, voorziet in uw behoeften en laat ons verder met rust, nee?Inplaats daarvan komen ze allemaal naar hier nu, met ons klooten spelen.Dan was het nog beter in de koloniaalse tijd, precies!Het is mischien nog niet te laat: we kunnen een soort vreemdelingenlegioen opbouwen met alle werkloze buitenlanders hier, een soort belgisch "Janitsaren-regiment", en die allemaal naar afrika en indonesië sturen, om ons oude koloniaal imperium te heroveren! Gij kunt mee vertrekken , om te zien of de vreemde soldaten niet "gediskrimineerd" worden door de belgische beroepsmilitairen.Als wereldrijke aalmoezenier ofzo...
Oud 4 september 2005, 09:17   #11
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet.

Een universitaire professor met vrouw en kind (zeker niet iemand zonder zekere toekomst) heeft zich eveneens opgeblazen te londen. De theorie van den arme sukkelaar die zich opblaast om z'n onrecht te wreken klopt, raar maar waar, niet met het profiel van de daders van Al Qaeda.

Dat maakt het immers zo moeilijk om hen te pakken.

Ze zijn perfect geïntegreerd, hogere studies, de vriendelijkste mensen, actief bij een natuurvereniging, en altijd bereid om wat tuingerief te lenen. En van de ene dag op de andere veranderen ze in berekende moordenaars die en een gecoordineerde aanslag uitvoeren op overvolle treinen & bussen.

Samengevat: Uw simplistische marxistische theorieën gaan ook hier niet op
Oud 4 september 2005, 13:54   #12
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Dat klopt niet.

Een universitaire professor met vrouw en kind (zeker niet iemand zonder zekere toekomst) heeft zich eveneens opgeblazen te londen. De theorie van den arme sukkelaar die zich opblaast om z'n onrecht te wreken klopt, raar maar waar, niet met het profiel van de daders van Al Qaeda.

Dat maakt het immers zo moeilijk om hen te pakken.

Ze zijn perfect geïntegreerd, hogere studies, de vriendelijkste mensen, actief bij een natuurvereniging, en altijd bereid om wat tuingerief te lenen. En van de ene dag op de andere veranderen ze in berekende moordenaars die en een gecoordineerde aanslag uitvoeren op overvolle treinen & bussen.

Samengevat: Uw simplistische marxistische theorieën gaan ook hier niet op
Dus ge zijt verwittigd brave idealisten, geen enkele is er te betrouwen!Die brave gebuur van u, waar ge zo goed mee overeenkomt, kan zich morgen in de metro laten ontploffen terwijl ge naast hem zit!Raven heeft het gezegd, en dat is een lid van de M.D.P. en de A.E.L. Een verwittigd man is er 2 waard...
Oud 4 september 2005, 20:14   #13
barney
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Ja, je hebt gelijk, we hadden die mannekes niet moeten laten vallen, ze kunnen blijkbaar alleen hun plan niet trekken.We hadden er beter aan gedaan die kolonies te behouden, dat is het toch dat ge wilt zeggen?Anders versta ik u niet goed."We", tussen aanhalingstekens, want ik en mijn generatie hebben daar geen enkele verantwoordelijkheid in, en de volgende nog minder, hebben gestopt met de kolonieën, hebben ze hun onafhankelijkheid gegeven.En dan?Zo, ge zijt vrij, voorziet in uw behoeften en laat ons verder met rust, nee?Inplaats daarvan komen ze allemaal naar hier nu, met ons klooten spelen.Dan was het nog beter in de koloniaalse tijd, precies!Het is mischien nog niet te laat: we kunnen een soort vreemdelingenlegioen opbouwen met alle werkloze buitenlanders hier, een soort belgisch "Janitsaren-regiment", en die allemaal naar afrika en indonesië sturen, om ons oude koloniaal imperium te heroveren! Gij kunt mee vertrekken , om te zien of de vreemde soldaten niet "gediskrimineerd" worden door de belgische beroepsmilitairen.Als wereldrijke aalmoezenier ofzo...

Hahaha

Neen dat bedoelde ik niet (zoals je wel dacht), ik bedoelde dat we ze zijn achtergelaten als ze geen winst meer opbrachten, hun land was opgebruikt.
We gaven hen hun eigen land totaal uitgeput terug en werden het slachtoffer van talloze burgeroorlogen.
Dus vind ik dat wij wel onze verantwoordelijkheid mogen opnemen en hen helpen. Beter hadden we hen nooit gekoloniseerd, dan waren ze nu even welvarende staten.

Maar ik weet ook wel dat jij meer voor jouw voorstel bent, want ik ken jullie lui wel. Jullie zouden het doen zoals in de ouwe goeie tijd, "panzers" daverend door de sahara infantristen zingen jolijk strijdliederen als "die fahne hoch".
Is dit niet de modale natte droom van de meeste fascisten?
Oud 4 september 2005, 20:28   #14
marjan
Burgemeester

Standaard Respect

Citaat:

Wel, daar wringt net het schoentje; wie geen respect toont voor deze samenleving zal ook geen respect krijgen. En dit is net de kern van de problematiek; het gebrek aan respect voor de geplogenheden in deze samenleving zorgt voor desintegratie. Bizar genoeg wordt dit wel verwacht van buitenlanders elders en merkt men dat mensen een gezonde fierheid aan de dag leggen. Zelfrespect en fierheid is hier ver te zoeken bij vele autochtonen, nogal wiedes dat anderen dan ook geen respect opbrengen voor kleurloze mensen zonder eigenheid, die hun nek niet durven uitsteken....
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 20:32   #15
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahaha
infantristen zingen jolijk strijdliederen als "die fahne hoch".
Idd. hahaha.
Je zal het nog eens moeten vragen aan je collega lsp'ers want volgens mij klopt er ergens iets niet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Riksken on 04-09-2005 at 21:34
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Hahaha
infantristen zingen jolijk strijdliederen als "die fahne hoch".
Idd. hahaha.
Je zal het nog eens moeten vragen aan je collega lsp'ers want volgens mij klopt er ergens iets niet.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Hahaha

Neen dat bedoelde ik niet (zoals je wel dacht), ik bedoelde dat we ze zijn achtergelaten als ze geen winst meer opbrachten, hun land was opgebruikt.
We gaven hen hun eigen land totaal uitgeput terug en werden het slachtoffer van talloze burgeroorlogen.
Dus vind ik dat wij wel onze verantwoordelijkheid mogen opnemen en hen helpen. Beter hadden we hen nooit gekoloniseerd, dan waren ze nu even welvarende staten.

Maar ik weet ook wel dat jij meer voor jouw voorstel bent, want ik ken jullie lui wel. Jullie zouden het doen zoals in de ouwe goeie tijd, "panzers" daverend door de sahara infantristen zingen jolijk strijdliederen als "die fahne hoch".
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Riksken : 4 september 2005 om 20:34.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 22:06   #16
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan
Wel, daar wringt net het schoentje; wie geen respect toont voor deze samenleving zal ook geen respect krijgen. En dit is net de kern van de problematiek; het gebrek aan respect voor de geplogenheden in deze samenleving zorgt voor desintegratie. Bizar genoeg wordt dit wel verwacht van buitenlanders elders en merkt men dat mensen een gezonde fierheid aan de dag leggen. Zelfrespect en fierheid is hier ver te zoeken bij vele autochtonen, nogal wiedes dat anderen dan ook geen respect opbrengen voor kleurloze mensen zonder eigenheid, die hun nek niet durven uitsteken....
Heel juist marjan!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 22:21   #17
DemoCrates
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
maar geef hen respect
Wat een politiek correcte kolder.
Respect krijg je niet gratis maar moet je verdienen. En tot nog toe is er geen enkele reden om massaal (kunstmatig) geïmporteerde moslims (of andere allochtonen) "respect" te verlenen aangezien ze in hun geheel niets bijdragen aan zowel de welvaart als het welzijn van onze kleine landjes. Integendeel.
Dat hele Linkse multiculturele gezever kost onze samenlevingen miljarden euro per jaar. Netto welteverstaan. Euro's, die we niet meer kunnen uitgeven aan meer zinniger en nuttiger zaken.
En voor lieden, die massaal profiteren van onze domheid (want dat is het uiteindelijk) moeten we respect hebben???
Gelet op het laatste heb je ergens wel gelijk: ze hebben precies in de gaten hoe je een stel domoren op kunt lichten. Waarvoor respect......
Oud 4 september 2005, 22:26   #18
DemoCrates
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Kun je dat bewijzen of aantonen? Waarschijnlijk niet. Overigens maakt het totaal niks uit wie onschuldigen om zeep helpt in naam van de een of andere domme religie of idiotie. Het is en blijft een misdaad.
Met andere woorden: ook het z.g. "arm" zijn is geen vrijbrief voor moord.
Oud 4 september 2005, 22:44   #19
DemoCrates
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat een groteske kolder!
Maar blijkbaar hebben we nu niet meer zozeer over moslims. Soit.

Blijkbaar heb jij je nooit afgevraagd hoe het in die o zo zielige "koloniën" toeging vóór de o zo verschrikkelijke kolonisatie.
Leefden die mensen toen in welvaart en/of veiligheid? Was er nooit oorlog of honger? En hoe weet je dat?

Kortom: politiek correct geleuter dat werkelijk nergens op slaat.
En nee, er is geen enkele zinnige reden te bedenken om die mensen in onze kleine landen permanent op te nemen en te voorzien van een aardig bestaan zonder daar iets voor te doen.
En nee, er is geen enkele zinnige reden te bedenken om deze mensen eindeloos te knuffelen omdat onze voorouders misschien iets te ambitieus waren. Ik kan mij ook niet herinneren dat wij ooit "schadeloosstelling" aan Italië hebben gevraagd omdat die oude Romeinen deze contreien ooit koloniseerden.
Terzijde meen ik op te moeten merken dat het Westen al tientallen jaren miljarden dollars dumpt in die o zo "zielige" post-koloniale staten.
Oud 5 september 2005, 14:25   #20
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahaha

Eerstens , die landen zijn totaal niet uitgeput.De bodem steekt nog stampvol rijkdommen.Waarom denk je dat de kapitalisten nog steeds overal in afrika aanwezig zijn? Om humanitaire werken te verrichten mischien? Een land als Angola bvb., moesten die een eerlijke regering hebben, konden die allemaal een degelijk leven leiden .Ik zeg niet dat de westerse kolonieën prima waren voor de inboorlingen, maar hoe leefden ze daarvoor?Afrika, heel afrika was simpelweg een groot slaven-reservoir voor de Arabieren, tevens verscheurd door stammen oorlogen.Het is het westen dat die handel heeft afgeschaft, of ga je dat ontkennen?Zelfs vandaag nog is er -illegale, maar evengoed- slavenhandel vanuit zwart afrika richting de Golf- emiraten en saudi arabië.dat kan je zelf makkelijk nagaan.Wat mij betreft, ik hang niet de fascistische ideologie aan.Ik ben socialist, en er 100 percent voor om Afrika te helpen.Er is maar 1 middel voor, er een "europees protectoraat" van maken tot ze in staat zijn zichzelf te beheren, wat vandaag duidelijk niet het geval is, wat u daar ook mag van denken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be