Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 5 februari 2006, 11:19   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard De pot verwijt de ketel(AEL)

AEL publiceert anti-joodse cartoons op website Dyab Abou Jahjah, leider van de Arabisch-Europese Liga De heisa rond de spotprenten die lachen met de islamitische profeet Mohammed hebben de Arabisch Europese Liga ertoe aangezet anti-joodse cartoons te publiceren. Twee prenten staan inmiddels op de site. In een ervan deelt Hitler het bed met Anne Frank, in een ander wordt de holocaust ontkend. Europese heiligdommen De AEL meldt dat ze gebruik maakt van haar recht op artistieke expressie, net zoals de kranten dat doen. Daarvoor claimen ze het recht op vrije meningsuiting. De AEL legt hierbij de nadruk dat ze niemand wil beledigen en dat het niet om historische feiten gaat. Wie tactloos omgaat met de vrijheid van meningsuiting moet zelf ook tegen een stootje kunnen, zei AEL-boegbeeld Abou Jahjah in een televisie-interview. „Europa heeft eveneens zijn heiligdommen, hoewel het geen religieuze heiligdommen zijn”, zei hij met een verwijzing naar de spotprenten op de website van de Bron:het laaste nieuws Schandalig hé
Oud 5 februari 2006, 11:38   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Shandalig, ik denk het niet, als voor ons de vrije meningsuiting telt, dan telt die voor een ander ook, hij mag van mij op zijne site zetten wat hij wil, je kijkt er eens naar als je goesting hebt en staat het u niet aan dan klik je weg, probleem opgelost.
alberto is offline  
Oud 5 februari 2006, 11:39   #3
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Wat kan het mij nu schelen wat de AEL over de holocaust vindt?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 5 februari 2006, 11:41   #4
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
AEL publiceert anti-joodse cartoons op website Dyab Abou Jahjah, leider van de Arabisch-Europese Liga De heisa rond de spotprenten die lachen met de islamitische profeet Mohammed hebben de Arabisch Europese Liga ertoe aangezet anti-joodse cartoons te publiceren. Twee prenten staan inmiddels op de site. In een ervan deelt Hitler het bed met Anne Frank, in een ander wordt de holocaust ontkend. Europese heiligdommen De AEL meldt dat ze gebruik maakt van haar recht op artistieke expressie, net zoals de kranten dat doen. Daarvoor claimen ze het recht op vrije meningsuiting. De AEL legt hierbij de nadruk dat ze niemand wil beledigen en dat het niet om historische feiten gaat. Wie tactloos omgaat met de vrijheid van meningsuiting moet zelf ook tegen een stootje kunnen, zei AEL-boegbeeld Abou Jahjah in een televisie-interview. „Europa heeft eveneens zijn heiligdommen, hoewel het geen religieuze heiligdommen zijn”, zei hij met een verwijzing naar de spotprenten op de website van de Bron:het laaste nieuws Schandalig hé
Iemand gezien hoe men gisteren in Nova de vloer veegde met diene Abou Jah Jah (en heel dat moslim-protest eigenlijk). Dat was een zéér interessante uitzending

Laatst gewijzigd door Gorefest : 5 februari 2006 om 11:42.
Gorefest is offline  
Oud 5 februari 2006, 11:48   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Shandalig, ik denk het niet, als voor ons de vrije meningsuiting telt, dan telt die voor een ander ook, hij mag van mij op zijne site zetten wat hij wil, je kijkt er eens naar als je goesting hebt en staat het u niet aan dan klik je weg, probleem opgelost.
Heel de week staat de wereld in brand om een paar cartoens,en nu is het plots O.K. voor U
Ik heb het nog al ééns gezegt moslims mogen alles;maar O wee als het maar eens andersom is hé
Oud 5 februari 2006, 11:49   #6
skaldis
Banneling

Standaard

ik vind de belgische website van aboa neeja niet
skaldis is offline  
Oud 5 februari 2006, 11:51   #7
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heel de week staat de wereld in brand om een paar cartoens,en nu is het plots O.K. voor U
Ik heb het nog al ééns gezegt moslims mogen alles;maar O wee als het maar eens andersom is hé
Dat klopt, voor mij is dat ok, het is mijn schuld niet dat er moslims zijn die niet tegen de vrije mening kunnen, ik kan daar wel tegen.
alberto is offline  
Oud 5 februari 2006, 12:03   #8
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu dat hij ook cartoons geplaatst heeft moet hij niet meer afkomen dat satirische cartoons niet meer mogen, hij doet het namelijk zelf.
alberto is offline  
Oud 5 februari 2006, 12:04   #9
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

De Ael toch ...
JusticeLover is offline  
Oud 5 februari 2006, 12:12   #10
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Dit is het vrije westen. Abou Jahjah zet op zijn website wat hij wilt. En liever dit dan dat hij en zijn bende Borgerhout en Deurne nog eens op stelten zetten.

Wansmakelijk? Misschien wel. Kwetsend? Waarschijnlijk. Een reden om de gebouwen van de AEL in brand te steken? Zeker niet.

Misschien heeft hij nu het gevoel heeft dat we 'quitte' zijn. In ieder geval heeft hij nu ook geen reden meer om die Deense cartoons aan te vallen.
Acid is offline  
Oud 5 februari 2006, 12:20   #11
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Het is een zwaktebod van de AEL dat hun reactie oa uit leugens moet bestaan ...
Oud 5 februari 2006, 12:26   #12
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom wil je géén bron vermelden?
JusticeLover is offline  
Oud 5 februari 2006, 12:36   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
Waarom wil je géén bron vermelden?
Bron:het laaste nieuws : het stond er toch
Oud 5 februari 2006, 12:37   #14
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron:het laaste nieuws : het stond er toch
Ik bedoelde link (naar de cartoons) maar alléz

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 5 februari 2006 om 12:38.
JusticeLover is offline  
Oud 5 februari 2006, 12:56   #15
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schandalig hé
schandalig? Ik vind dat hij in deze groot gelijk heeft. De vrije meningsuiting is er voor iedereen. Ook voor de AEL. Indien u dat schandalig vindt bent u niet voor de vrije meningsuiting maar voor de uiting van UW mening.
Fredo is offline  
Oud 5 februari 2006, 13:00   #16
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dart punt kan ik de AEL voor 1 kéér gelijk geven. Voor mij mag er de draak gestoken worden met alle heilige huisjes, zowel met de proféét en pedofiel Mohammed als met het klagende gezeur der hebreeuwers over hun "holocaust"....
Breydel is offline  
Oud 5 februari 2006, 13:02   #17
Carina
Banneling

Carina's schermafbeelding

Standaard AEL publiceert anti-joodse cartoons op website

De heisa rond de spotprenten die lachen met de islamitische profeet Mohammed hebben de Arabisch Europese Liga ertoe aangezet anti-joodse cartoons te publiceren. Twee prenten staan inmiddels op de site. In een ervan deelt Hitler het bed met Anne Frank, in een ander wordt de holocaust ontkend.

Europese heiligdommen

De AEL meldt dat ze gebruik maakt van haar recht op artistieke expressie, net zoals de kranten dat doen. Daarvoor claimen ze het recht op vrije meningsuiting. De AEL legt hierbij de nadruk dat ze niemand wil beledigen en dat het niet om historische feiten gaat.Wie tactloos omgaat met de vrijheid van meningsuiting moet zelf ook tegen een stootje kunnen, zei AEL-boegbeeld Abou Jahjah in een televisie-interview. „Europa heeft eveneens zijn heiligdommen, hoewel het geen religieuze heiligdommen zijn”, zei hij met een verwijzing naar de spotprenten op de website van de vereniging.

Informatiebron: Het Laatste Nieuws
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_166664.html?DCSext.bron=homeArt1

De houding van de AEL is begrijpelijk en aanvaardbaar.
Als men uit is op provocatie moet men ook de gevolgen dragen.

http://www.vbwatch.org
Carina is offline  
Oud 5 februari 2006, 13:04   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel Bekijk bericht
Op dart punt kan ik de AEL voor 1 kéér gelijk geven. Voor mij mag er de draak gestoken worden met alle heilige huisjes, zowel met de proféét en pedofiel Mohammed als met het klagende gezeur der hebreeuwers over hun ....
Weeral zeer merkwaardig dat je Holocaust tussen "aanhalingstekens" plaatst................
Pietje is offline  
Oud 5 februari 2006, 13:05   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
schandalig? Ik vind dat hij in deze groot gelijk heeft. De vrije meningsuiting is er voor iedereen. Ook voor de AEL. Indien u dat schandalig vindt bent u niet voor de vrije meningsuiting maar voor de uiting van UW mening.
Schandalig dat het voor de ene kan en voor de andere niet. Moeten wij nu ook op straat komen en de vlaggen van de AEL verbranden?
Oud 5 februari 2006, 13:05   #20
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Gewoon negeren, die AEL-cartoons.

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 5 februari 2006 om 13:05.
De Nachtuil is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be