![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Drie vragen eigenlijk.
1. Mag men spotten met de aartsengel Gabriël ? Want het is natuurlijk mogelijk dat ie die dag in zeshonderdenzoveel flink zat was en de verkeerde heeft bezocht. Maw is Gabriël onfeilbaar ? 2. Zou dit kwetsend zijn ? Ik bedoel echt kwetsend eh, niet politiek gestuurd kwetsend. 3. Bij wie mag ik onderduiken als het slecht afloopt ? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij mij.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer politiek asiel in Saoedi Arabië. Fun verzekerd...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Goeie vragen en de makkelijkste is nr3 : in de ardennen zijn genoeg grotten te vinden. De rest nr2 is iets moelijker; welke Gabriël bedoelt ge? Degene die aan Maria is verschenen om de gebborte van Jezus Christus te vertellen zal zich van beledigen niet veel aantrekken denk ik. Degene die aan Mo kwam de koran vertellen is een valse Gabriel geweest; die gaf zich uit voor hem Dat er meer is tussen hemel en aarde is een feit en de bijbel bevestigd dat. Engelen bestaan: het zijn door God geschapen wezens, met een persoonlijkheid , maar van een andere orde dan de mens. De bijbel noemt hen dienende geesten. Doch 1\3 is tegen God hun Schepper in opstand gekomen en zijn boosaardig van karakter geworden; boze geesten, demonen. Zij kunnen een mens geestelijk in bezit nemen en met deze bezette mensen kwam Jezus in aanraking, met het doel die mens geestelijk vrij te maken. Ze liegen altijd zeker over Jezus en het getuigenis over Hem dat Hij Gods Zoon is. Dus de engel die bij Mo kwam en zich als gabriel voordeed was zo een boze geest. Want hij verkondigde precies tegenovergestelde als de echte Gabriël in de bijbel deed. Dus beetje logisch denken kunt ge uittellen dat hij vals was en nooit dezelfde kan zijn. Want zo ja dan zou God Zichzelf tegenspreken door de engel met twee verschillende elkaar tegensprekende boodschgappen te sturen. Erg onbetrouwbaar dus en reden om God in twijfel te trekken. Het punt is nu dat de leider van de opstandige engelen, satan zich voordoet alsof hij God is. En dat geloven de moslims dus dat hun boodschap van de echte God komt terwijl satan het hun influistert. Tuurlijk zal hij niet zeggen : ik ben de duivel ik heb een boodschap. Nee hij stuurt een van zijn trawanten erop af die zich voordoet als Gabriel en Mo trapt erin denkend dat het dezelfde is als in de bijbel. Dit om alles even duidelijk te maken op uw vraag. Dus als ge de echte Gabriël bedoelt denk ik eerlijk van uit de bijbel vertelt over de engelen en hun taak dat de engelen zich persoonlijk daar niet mee bezig houden of ze beledigd worden. Trouwens wat voor zin heeft het? Maar indirect wordt God bespot daardooor omdat ge zijn schepping beledigd. Als ge dus met engelen spot maakt ge eigelijk ook hun Schepper belachelijk. Engelen zoeken altijd Gods wil en kunnen alleen heilig staan voor God, omdat God heilig is. Is nr1 hij onfeilbaar? Nee in zichzelf niet, maar omdat ze altijd Gods wil zoeken en kiezen Hem gehoorzaam te zijn maken ze geen fouten. ![]() Hopelijk ist een beetje duidelijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1: Ja, lachen mag, nee, hij is niet onfeilbaar, em bestaat immers niet
2: Niet voor mij 3: Onderduiken? Voor wat? Laatst gewijzigd door Amon_Re : 10 februari 2006 om 12:17. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misshien toch ne hint. Ingeval van spotten met gabriel bestaat er wel een kans om hiervoor subsidies te ontvangen, ingeval van spotten met mohammed bestaat dan weer een kans om subsidies te verliezen. |
|
![]() |