![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() even rapporteren dat de website van Al Sistani in een nieuw kleedje zit
http://www.sistani.org/html/eng/main...ang=eng&part=4 ( opent erg traag ! ) msschn een goede gelegenheid om es te kijken of er wat evolutie zit in het denken van deze ayatollah ? met enige voorzichtigheid kan je toch wel stellen dat de standpunten van deze belangrijke ayatollah in grote lijnen weergeven waar de islam anno 2006 voor staat in Irak en in Irak alleen ? ik hoop in deze topic in de komende dagen nog andere links te geven naar islam autoriteiten, iedereen moet dan maar voor zichzelf uitmaken of onze westerse islamofobie terecht is of niet wie zich geroepen voelt om de islam te verdedigen is natuurlijk ook welkom op deze topic, maar dan liefst met verwijzing naar een reële islam, geen virtuele ... Laatst gewijzigd door Knipp : 5 februari 2006 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() een opwarmertje :
Question : Why is chess forbidden? § Answer : It is not permissible, because it is a means for Lahv (debauchery) and gambling. Many traditions have been reported from the Holy Prophet and the Imams (a.s.) that prohibit playing chess. Moreover, when we do not know the reason behind the forbiddenness of an act, we are bound to obey in absolute obedience. There is a reason for it, but we do not know it and when we do not know it, it does not mean that we should not abide by it. Laatst gewijzigd door Knipp : 5 februari 2006 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Volgens de Islamitische tijdrekening leven we in het jaar 1427 en ik denk dat de Islam nu zover staat als het Christendom in 1427 volgens de Gregoriaanse kalender stond...
![]() Laatst gewijzigd door Menapius : 5 februari 2006 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() ik dacht dat diene Mohamed niet afgebeeld mag worden???
Eens zien wat Sistani erover zegt: Question : Is it permissible to draw or produce a scene which shows the Prophet Muhammad (s.a.w.), one of the past prophets or the infallible Imams (a.s.), or other luminaries and show it in cinema, on television or theatre? Answer : If due deference and respect is observed, and the scene does not contain anything that would detract from their holy pictures in the minds [of the viewers], there is no problem. En maar protesteren dat-ie niet afgebeeld mag worden, kunt u nog volgen? 8)
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 5 februari 2006 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() in m'n zoektocht naar interessante bronnen en teksten , vond ik ondertussen ook dit :
http://koenraadelst.voiceofdharma.co...slamboek1.html over auteur en inhoud is zeker debat mogelijk, maar de tekst is in elk geval brandend actueel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu maak je het te "ingewikkeld" voor de meerderheid hoor.8) De meesten houden het liever simpel: Wij tegen hen. (net zoals nonkel George het ons geleerd heeft.) ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zojuist ontdekt: één van de grootste filosofen van de verlichting, Voltaire, had toendertijd al zijn licht laten schijnen over de islam dmv een toneelstuk. De naam van dit toneelstuk? "Le fanatisme ou Mahomet le prophète"...
http://www.lire.fr/critique.asp/idC=.../idR=213/idG=8 http://www.areopage.net/Textes/Mahomet.htm Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Irak bvb tel ik maar twee grote stromingen. En wereldwijd is er geen enkele stroming die niet vertrekt van dezelfde openbaring geschreven in hetzelfde boek. Ook zien we op veel plaatsen dezelfde identieke reactie op de Deense cartoons. Dat land per land verklaren als een politiek gemanipuleerde zaak is toch niet zo evident... ook dat aspect van het debat wordt hier in de pers nauwelijks of niet aangeraakt. Maar mij is het inderdaad om de dynamiek te doen , het trof me dat de website van Al Sistani grafisch was geëvolueerd, al was het dan maar een beetje. Daarom leek het me nuttig even te onderzoeken of er ook inhoudelijk enige evolutie was. Hetzelfde onderzoek rond het publiek debat over de islam in België levert al even povere resultaten op, zo vond ik het bvb tekenend dat Urbain Vermeulen wel terug op televisie mocht, maar overduidelijk onder een of andere afspraak dat ie tot een bepaald punt z'n bek mocht opentrekken en geen millimeter verder. De weinige opmerkingen die het debat een heel klein beetje hadden kunnen opengooien, gingen zo goed als verloren. Een voorzichtige poging van Carl Devos om te stellen dat een en ander moet begrepen worden vanuit de frustratie van een sociale onderklasse, werd al snel weer ondergesneeuwd door dooddoeners als 'Islam is peperkoek', 'peperkoek is tolerant' , 'allemaal vrienden' , 'goedenavond, welterusten'. Ik wil nog een keer wijzen naar de hierboven geplaatste link naar de tekst van Koenraad Elst, die zeer uitgebreid de taboes schetst waaronder het islam debat in België sinds jaar en dag lijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Yup. Met d�*t verschil dat dat boekje enkele eeuwen oud is en Bush in dit tijdperk leeft.
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Excuseer? Misschien kunt u dit in een of ander land in het MO doen gelden, ver van mijn bed. Maar hier bent u nog steeds op Europese bodem vriend. Ga vlug bij de sp.a met de palm naar boven als u uw eigen wetten en grillen wil opstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke keer als we iets willen gaan we het afdwingen door ons zo slecht te gedragen dat samenleven onmogelijk wordt, als we hier te weinig mensen vinden om de openbare orde te verstoren, dan vertekken we met een dossiertje naar libanon , syrië en egypte ? Of je onze woede in je straat ziet of op tv, het effect is niet zo verschillend. Bedoel je zoiets Turkje ? Laatst gewijzigd door Knipp : 7 februari 2006 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat lijkt me te scherp gesteld. De moslims in België willen zich graag beperken tot het afdwingen van respect voor de islam door lachen met iemands anders geloof te verbieden.
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoe jullie er in slagen niet in lachen uit te barsten bij het lezen van de Koran ! En lijkt jullie biddende houding niet verdacht veel op een onderdrukte lachkramp ? Als er straks een camera staat in elke moskee, wil ik nog wel n keer zien of daar niet gelachen wordt ![]() Den Theo is dood : hahahaha. De centen van Keulen zijn toegekomen : hahahaha. De EU betaalt Hamas : hahahahaha. PS. Vervang Mohammed door Abou Jah Jah en ik lach niet meer. Beloofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U hebt de verkeerde voor. Om uw korte-termijngeheugen terug te updaten, verwijs ik naar een eerdere post in deze thread waarin ik Voltaire aanhaal. Probeert u daarna nog eens mijn andere posts te lezen, en u zult zien dat ik een geheel ander standpunt vertegenwoordig dan u op dit moment aan mij toeschrijft.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Niet echt.
Omdat ik merk dat je betoog wat wankelt tss apologie van de islam en Voltaire, probeer ik je dieper uit je tent te lokken. Na jullie komt Augustus. ![]() Til er niet te zwaar aan. en ik duik nu in dat toneelstuk van Voltaire... Laatst gewijzigd door Knipp : 8 februari 2006 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet verschieten dat u van een kale reis thuiskomt. Ik wil u anders graag uitnodigen om mijn posts in het forumonderdeel ivm de cartoons door te nemen.
Citaat:
Citaat:
![]() |