![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen de Westerse cartoonisten deelnemen, of vliegen ze bij Siegfried Verbeek in de doos? Ik ben uiteraard akkoord dat cartoonisten vrij mogen godsdiensten bespotten, maar zijn onze autoriteiten hierin konsekwent en laten ze toe dat hun eigen heilige holocaust-huisje ingestampt wordt?[/SIZE]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 februari 2006 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Toch wel vreemd dat de joden weer de prooi moeten zijn van hun 'revanche'. Aan de andere kant zou ik zeggen:" Laat ze maar gortige holocaust-cartoons drukken. Ze zullen tenminste kunnen leren hoe men(wij) beschaafd reageert op zogezegde provocatie".
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie wel het verband niet tussen het bespotten van een religie (welke het ook moge zijn) en het bespotten van een plaatsgevonden moordpartij (zeg maar genocide) waarbij miljoenen doden vielen.
Laatst gewijzigd door Pietje : 8 februari 2006 om 15:59. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is logisch als ge bedenkt dat zij uitgaan van een joodse wereldoverheersing...
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mag ik er wel op wijzen dat wij "onze autoriteiten" nog maar bitter weinig hebben gehoord de laatste tijd, behalve dan een paar allochtone volksvertegenwoordigers die weldegelijk met het idee in hun hoofd rondlopen om "respect" (i.e. het verbieden om te lachen met godsdiensten) in een wet te gieten?
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is uiteindelijk hetgeen alle cartoonisten al jaren doen, , namelijk de draak steken met alles. Natuurlijk is het holocaust huisje enorm heilig, dat hebben ze zo gecreërd in hun niets ontziende strijd tegen extreem rechts, hetgeen ik al jaren zeg, komt dus nu eindelijk uit. Namelijk er is geen echte persvrijheid meer, want men mag nie alles meer zeggen. Ik vind persoonlijk dat het moet kunnen, of om het met de woorden van 't palieterke te zeggen : "Wat niet lachend kan gezegd worden, is de waarheid niet. " Heel dwaas bv, van die joodse organisatie dat ze direct op jahjah zijn kar zijn gesprongen en dat proces hebben aangespannen tegen hem, how stupid can you get. Dat was toch voor iedereen met een beetje verstand in zijn kop duidelijk wat daar de bedoeling van was. En zo'n bende uiterst linkse, verzuurde joden zijn er natuurlijk met hun ogen open in gelopen. Ik dacht dat de beste uitvinders en vertellers van jodenmoppen de joden zelf waren, maar dat is blijkbaar ook al gedaan met al dat politiek correct geleuter van tegenwoordig. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Allez, dit impliceert toch dat ze erkennen dat de holocaust er geweest is, dat is toch al een stap vooruit.
Van mij mogen ze die prenten gerust maken, als ze grapig zullen zijn valt nog te bezien, ik verwacht mij aan grof, grover, grofst. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ja, net als Staaf vraag ik me af of westerse cartoonisten mel mogen meedoen aan "de wedstrijd". Voor moslims is de Islam uiteraard heilig en mag daarmee niet gelachen/gespot worden. (waar ik dus for the record het NIET mee eens ben) Maar wij in het "vrije" Westen hebben òòk (nog steeds) onze heilige huisjes. Vroeger was dat de Kerk, vandaag heet dat huisje "Democratie". En die "democratie" houdt o.a. in dat het strafbaar is te twijfelen aan de accuraatheid van het huidige holocoustverhaal. Houdt ook in dat geen homofobe uitspraken mogen gedaan worden, u kan daarvoor vervolgd worden. Houdt ook in dat het verboden is Hitler te verheerlijken, (op welke manier dan ook: swastika's, etc...) Zie je, da's het hele eieren eten in deze kwestie. Ofwel maak je onze geroemde "freedom of speech" absoluut, ofwel zal je altijd zever hebben. Dus westerse opiniemakers die nu overal zitten te lullen over "vrije meningsuiting", zijn niet meer dan een stelletje hypocrieten!!!!!
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 8 februari 2006 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is humor in de islam als 1400 jaar verboden (sinds mohammed meerdere spotdichters kopje-af liet doen) dus begrijpen die mensen het leuke aan humor minder of niet. Als je die AEL cartoons bekijkt: waar haalden ze het uit om Hitler met Anne Frank in bed te duwen? Een betere persiflage van Mohammed met Aisha kan je niet vinden!!! Maar nee, net dié gedachtengang vergeten ze, en volgens hun UITLEG (want die blijken ze dus nodig te hebben, byebye humor) was het een verwijzing naar DUTROUX???? hallo? dutroux met kinderen in bed, ja ok Ali, en dan?? waar zit de humor? waarom zou ik dutroux moeten vergelijken met Der Fuhrer? Denk je dat ik Dutroux als profeet zie lieverdje? maar jongen toch! allez opnieuw met je tekeningetje..... Humor is de sublieme vorm van onuitgesproken communicatie! AEL laat zien dat ze echt niet mee zijn. Maandag op Ned.3 was er echter een nieuwe Nederlandse cabaretier aan het werk (spijtig niet helemaal kunnen zien, vermits Morgen Beter begon), AAN TE RADEN!!! FF zoeken... kan zijn naam niet onthouden, maar... geloof me. HE's GOOD! Gevonden! ONTHOUDEN: [SIZE=7]Najib Amhali[/SIZE] Betere nederlandstalige cabaretier van het ogenblik. zie http://variatee.vara.nl/variatee/pla...k&filmID=56963 Zoek rechts de fragmenten van najib, maar vergeet vooral niet: "veni vidi vici" -) stukje DJ! niet te doen! Veel plezier!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 februari 2006 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat Pietje er vlak opzit: degenen die denken de vrije meningsuiting te moeten verheerlijken, dan wel cartoons over een religieuze aangelegenheid te counteren door het ontkennen van gruwelijke feiten die nog niet zo lang geleden in onze geschiedenis zijn voorgevallen, die mankeren een serieuze vijs
![]()
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind zowel de cartoons die met de profeet Mohammed als diegene die met de holocaust spotten misplaatst.
Maar indien je de ene soort cartoons wel toelaat en de andere niet, ben je niet consequent bezig. Het is immers hypocriet om te zeggen "Wij mogen spotten met jullie maar jullie niet met ons." |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nuance: als ze zouden willen "spotten met ons", dan zouden ze een cartoon maken over het feit dat we niets mogen zeggen over de holocaust dat niet als wetenschappelijk correct werd bepaald. Het lachen met de holocaust zelf is niet "spotten met ons", maar wel een uiting van extreme haat tegenover joden. Niet dat niet moet kunnen, maar het staat op een ander niveau. Zoiets als een cartoon waarbij een Mohammed met varkensneus en -oren vanachter geneukt wordt door een rabbi bvb.
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vooraleerst plaatst u 2 verschillende groepen op één lijn. "degenen die denken de vrije meningsuiting te moeten verheerlijken,..." D�*t zijn degenen waar ik het over had, ja. En niet alleen ze verheerlijken, maar tegelijkertijd de moslims verdoemen omdat zij ze niet aanvaarden. En die zijn wel degelijk hypocriet. "....dan wel cartoons over een religieuze aangelegenheid te counteren door het ontkennen van gruwelijke feiten die nog niet zo lang geleden in onze geschiedenis zijn voorgevallen, die mankeren een serieuze vijs." Dat zijn dus de molimcartoonisten die nu eventueel gaan reageren, neem ik aan en d�*�*rover had ik nog niet gezegd. Nu, spotten met de holocoust, hoeft toch niet perse te gaan over het "ontkennen" ervan??? Waarom ga jij daarvan uit? Het kunnen ook tekeningen/opinies zijn die verwijzen naar dingen als bvb., "dat de Joden het zelf gezocht hebben", om maar één ding te noemen. Trouwens, je zou kunnen schrikken hoeveel westerlingen dat ook vinden. 8) (en hiermee doel ik niet expliciet op Hitlers' holocoust, maar op de gehele geschiedenis van de Joden)
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 8 februari 2006 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wacht in spanning...
![]() Citaat:
2. Degenen waarover u het had, verheerlijken de vrije meningsuiting hoegenaamd niet. Zij zijn de afgelopen dagen in een donker, stil hoekje gekropen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 8 februari 2006 om 17:55. |
||||
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overeenkomst is nochtans duidelijk: taboes, censuur, slachtoffers......
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Conclusie: zowel de moslims als de pseudo-democratische regimes zijn in hetzelfde bedje ziek. Beiden zijn heel selectief in het verbieden. Zolang hun eigen 'dada' maar uit de vuurlinie blijft, kraaien ze duchtig mee over vrije meningsuiting. Kan het hypocrieter?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 februari 2006 om 18:29. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een cartoon is niet dodelijk, en schendt geen auto's, hoe smakeloos hij ook moge zijn.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een Palestijn is een slachtoffer van Joods mortiervuur in Gaza even dood als voor een Jood een holocaustslachtoffer. En terecht. Wie daar verschil in maakt hanteert een racistsich criterium. Alle bloed kleurt even rood. Als je met het ene mag spotten, dan ook met het andere.
![]() |