Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2006, 16:58   #1
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Nieuwe martelfoto's vanuit Abu Ghraib-Gevangenis

[SIZE=2]Niet dat het mij zo verbaast, maar die eerste feiten uit die "gevangenis" waren blijkbaar dus geen uitzonderingen. We mogen stilaan aannemen, dat de feiten die zich achter de muren van die gevangenis afspelen eerder dagelijkse kost zijn. [/SIZE]

Tja, die militairen moeten toch een verzetje hebben eh ...

Nieuwe martelfoto's Abu Ghraib getoond

wo 15/02/06 - Het Australische televiesiestation SBS heeft vandaag nieuwe beelden uitgezonden die "de totale gruwel" tonen van de slechte behandelingen van Iraakse gevangenen door Amerikaanse soldaten in de Abu Ghraib-gevangenis.

SBS toonde in het programma "Dateline" foto's van een man met striemen aan de keel, iemand met ernstige verwondingen aan het hoofd en iemand met een kwalijk verbrande arm. De beelden tonen "moord, foltering en seksuele vernedering", aldus SBS.

(foto Belga)

De foto's zijn volgens de zender genomen in dezelfde periode als de beruchte Abu Ghraib-foto's die in 2004 in de pers kwamen.
Daar werd toen over de hele wereld met afschuw op gereageerd. De omvang van de wanpraktijken blijkt nu nog erger te zijn dan eerst gedacht.
De nieuwe foto's maken het voorwerp uit van een juridisch gevecht om hun publicatie in de Verenigde Staten te verhinderen. Een rechter oordeelde dat ze gepubliceerd mogen worden, maar de rechtszaak gaat nog voort.
Toen de eerste Abu Ghraib-foto's naar de pers lekten, kregen leden van het Amerikaanse Congres nog andere privéfoto's te zien, waaronder ook beelden die in het programma "Dateline" uitgezonden zijn.
De VS-parlementsleden waren geschokt door wat deze foto's onthulden over alle gruwel in verband met het misbruik in de gevangenis.

Producer Mike Carey zegt dat hij honderden foto's heeft gekregen.

De VS, Land of the Braves..........................My Ass !!!
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 17:32   #2
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Oude koeien, gezien de foto's tijdens dezelfde periode als de vorige zijn genomen en er al straffen uitgesproken zijn.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 17:39   #3
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

geen oude koeien, ik vind deze reeks van een totaal andere orde

de eerste reeks foto's was nog te interpreteren als machtsspelletjes of seksaberratie

deze foto's zijn onweerlegbaar folteren

en wij ons maar afvragen waarom 'ze' 'daar' zo kwaad zijn , ze worden daar opgevoed met dergelijke foto's ,
toen ik in Jemen was enkele jaren terug, was daar een grote expositie in Sana'a op het centrale plein :
foto's die even grafisch waren maar dan wel van Palestijnen in kapotgeschoten huizen, uitgebrande auto's,
of gewoon bloedend in de goot

Laatst gewijzigd door Knipp : 15 februari 2006 om 17:45.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 17:46   #4
longhorn
Minister-President

Standaard

Wat er gebeurd is, is gruwelijk. Maar de publikatie van de nieuwe reeks foto's is niet meer dan een poging om het moslimvolk en hun linkse bondgenoten weer verontwaardigd op straat te doen komen tegen de grote Satan. En met de cartoon-hetze is dit nog meer olie op het vuur.
Oud 15 februari 2006, 17:55   #5
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

nu is het al het moslimvolk en hun linkse bondgenoten

straks nog de zigeuners ook zeker ?

en welke grote satan ?

jij demoniseert de wereld, niet ik

Laatst gewijzigd door Knipp : 15 februari 2006 om 17:56.
Oud 15 februari 2006, 17:58   #6
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Wat er gebeurd is, is gruwelijk. Maar de publikatie van de nieuwe reeks foto's is niet meer dan een poging om het moslimvolk en hun linkse bondgenoten weer verontwaardigd op straat te doen komen tegen de grote Satan. En met de cartoon-hetze is dit nog meer olie op het vuur.
Tot op de dag van vandaag ontmoet ik op amerikaanse neocon-fora mensen (ultrarechtsen naar mijn opinie) die de martelingen in Abu Ghraib en Guantanamo minimaliseren of ronduit ontkennen.

Elke fotoreeks, getuigenis of bewijs die hen in hun onderbroek kan zetten is in mijn ogen welkom.

Ken jij trouwens 1 goede reden waarom de gevangen in Guantanamo Bay nog niet officieel in beschuldiging zijn gesteld, Longhorn?

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 februari 2006 om 18:03.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 18:06   #7
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tot op de dag van vandaag ontmoet ik amerikaanse neocon-fora mensen (ultrarechtsen naar mijn opinie) die de martelingen in Abu Ghraib en Guantanamo minimaliseren of ronduit ontkennen.

Elke fotoreeks, getuigenis of bewijs die hen in hun onderbroek kan zetten is in mijn ogen welkom.

Ken jij trouwens 1 goede reden waarom de gevangen in Guantanamo Bay nog niet officieel in beschuldiging zijn gesteld, Longhorn?
Ik ben anti-neocon en vind de foto's walgelijk net zoals de volledige Irak-oorlog. Maar de publikatie van een nieuwe ronde (oude)foto's lijkt me nutteloos en zelfs gevaarlijk voor de evolutie in Irak. En daar heeft niemand baat bij buiten wat zelfvoldoening voor sommigen.

En wat betreft Gitmo moeten we ons geen illusies maken over enige verandering in het statuut van de gevangenen tot Bush's ambtstermijn voorbij is en zijn opvolger hopelijk van een groter 'demokratisch' gehalte is.
Oud 15 februari 2006, 18:19   #8
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht

Maar de publikatie van een nieuwe ronde (oude)foto's lijkt me nutteloos en zelfs gevaarlijk voor de evolutie in Irak.
Onzin.
De terreur is daar toch al niet meer te stoppen.
Amerika werd er al gehaat voor de inval.

In the long run is het verdoezelen van de werkelijkheid veel gevaarlijker.
Breekt bij de doorsnee burger massaal het vertrouwen in 'de elite'.

Als Bush en Blair vroeger en meer waren gecounterd met dergelijke schandalen, dan waren we er nu al van verlost.

Laatst gewijzigd door Knipp : 15 februari 2006 om 18:20.
Oud 15 februari 2006, 18:20   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

En de onthoofdingen zijn we al lang vergeten natuurlijk. Maarja, dat doen de amerikanen niet é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 18:24   #10
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En de onthoofdingen zijn we al lang vergeten natuurlijk. Maarja, dat doen de amerikanen niet é.
Tuurlijk doen ze dat wél. (al was het maar uit wraak).
Ze zijn alleen zo slim het niet op video te zetten..
Oud 15 februari 2006, 19:21   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk doen ze dat wél. (al was het maar uit wraak).
Ze zijn alleen zo slim het niet op video te zetten..
En hoe weet jij dat dan? Ze zijn dan wel zo slim om andere folteringen ed op band te zetten?

Je zegt "uit wraak", jij hebt waarschijnlijk een andere "goeie" reden waarom terroristen het wel mogen doen?

Laatst gewijzigd door illwill : 15 februari 2006 om 19:22.
Oud 15 februari 2006, 19:24   #12
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Onzin.
De terreur is daar toch al niet meer te stoppen.
Amerika werd er al gehaat voor de inval.

In the long run is het verdoezelen van de werkelijkheid veel gevaarlijker.
Breekt bij de doorsnee burger massaal het vertrouwen in 'de elite'.

Als Bush en Blair vroeger en meer waren gecounterd met dergelijke schandalen, dan waren we er nu al van verlost.
Nogal fatalistisch. Echt optimistisch ben ik ook niet maar een terugtrekking lijkt me alleszins niet de beste oplossing, maar misschien zal het wel de enige zijn.

Ik ben geen voorstander van het verdoezelen van de werkelijkheid maar, ook in hindsight, had het beter geweest om alle foto's tegelijkertijd vrij te geven ipv om de paar jaar wat extra zout in de genezende wonde te gooien.
Oud 15 februari 2006, 19:34   #13
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe weet jij dat dan? Ze zijn dan wel zo slim om andere folteringen ed op band te zetten?

Je zegt "uit wraak", jij hebt waarschijnlijk een andere "goeie" reden waarom terroristen het wel mogen doen?
ah, je geeft dus toch al toe dat de amerikanen onschuldige irakezen folterden. Goed, we komen nog ergens.
Onschuldig = niet veroordeelt door een rechtbank.
De gevangenen in Abu Ghraib waren dus per definitie juridisch onschuldig, o ja.

En wie zegt dat terroristen dat wel mogen doen?
Leer lezen, dumbo.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 februari 2006 om 19:34.
Oud 15 februari 2006, 19:36   #14
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
[SIZE=2]Niet dat het mij zo verbaast, maar die eerste feiten uit die "gevangenis" waren blijkbaar dus geen uitzonderingen. We mogen stilaan aannemen, dat de feiten die zich achter de muren van die gevangenis afspelen eerder dagelijkse kost zijn. [/SIZE]

Tja, die militairen moeten toch een verzetje hebben eh ...

Nieuwe martelfoto's Abu Ghraib getoond

wo 15/02/06 - Het Australische televiesiestation SBS heeft vandaag nieuwe beelden uitgezonden die "de totale gruwel" tonen van de slechte behandelingen van Iraakse gevangenen door Amerikaanse soldaten in de Abu Ghraib-gevangenis.

SBS toonde in het programma "Dateline" foto's van een man met striemen aan de keel, iemand met ernstige verwondingen aan het hoofd en iemand met een kwalijk verbrande arm. De beelden tonen "moord, foltering en seksuele vernedering", aldus SBS.

(foto Belga)

De foto's zijn volgens de zender genomen in dezelfde periode als de beruchte Abu Ghraib-foto's die in 2004 in de pers kwamen.
Daar werd toen over de hele wereld met afschuw op gereageerd. De omvang van de wanpraktijken blijkt nu nog erger te zijn dan eerst gedacht.
De nieuwe foto's maken het voorwerp uit van een juridisch gevecht om hun publicatie in de Verenigde Staten te verhinderen. Een rechter oordeelde dat ze gepubliceerd mogen worden, maar de rechtszaak gaat nog voort.
Toen de eerste Abu Ghraib-foto's naar de pers lekten, kregen leden van het Amerikaanse Congres nog andere privéfoto's te zien, waaronder ook beelden die in het programma "Dateline" uitgezonden zijn.
De VS-parlementsleden waren geschokt door wat deze foto's onthulden over alle gruwel in verband met het misbruik in de gevangenis.

Producer Mike Carey zegt dat hij honderden foto's heeft gekregen.

De VS, Land of the Braves..........................My Ass !!!
Zelfs de kinderen moeten er aan geloven:

Citaat:
Soldaten VS folterden kinderen in Abu Ghraib

WASHINGTON - Amerikaanse militairen hebben in de beruchte Abu Ghraib-gevangenis Iraakse kinderen mishandeld om hun vaders aan het praten te krijgen.
Dit bleek dinsdag tijdens een hoorzitting van het Amerikaanse Congres.
Sergeant Samuel Provance vertelde de parlementariërs van het geval van de Iraakse generaal Hamid Zabar. Diens 16-jarige zoon die niets misdaan had, werd opgepakt. De jongen werd voor de ogen van zijn vader met ijswater besproeid. Ook werd hij opgesloten met gewone criminelen, terwijl bekend was dat hij daar een groot risico liep verkracht te worden.
Provance sprak tijdens een hoorzitting over klokkenluiders die de wantoestanden in Abu Ghraib hadden onthuld. Hij werd zelf ook gedegradeerd.

Telegraaf.nl
Oud 15 februari 2006, 19:42   #15
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah, je geeft dus toch al toe dat de amerikanen onschuldige irakezen folterden. Goed, we komen nog ergens.
Onschuldig = niet veroordeelt door een rechtbank.
De gevangenen in Abu Ghraib waren dus per definitie juridisch onschuldig, o ja.

En wie zegt dat terroristen dat wel mogen doen?
Leer lezen, dumbo.
Haha, ik ben niet degene geweest die met een hoop mooie praat het onschuldig tot schuldig bewezen gebruikte é. Gebruik dus je eigen onnozele praat maar tegen jezelf en leg geen woorden in mijn mond.
Hier doe je het opnieuw, enkele bewakers van abu graib zijn per defenitie juridisch onschuldig, o ja.

Heb ik gezegt dat jij dat doet? Leer lezen stuk onbenul. Dat vraagteken wil er maar niet in é.

Laatst gewijzigd door illwill : 15 februari 2006 om 19:43.
Oud 15 februari 2006, 19:58   #16
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier doe je het opnieuw, enkele bewakers van abu graib zijn per defenitie juridisch onschuldig, o ja.
Inderdaad maar enkele anderen zijn dus niet onschuldig.
Het is dus de absolute waarheid als ik schrijf dat amerikaanse soldaten onschuldige irakezen hebben gemarteld.

Akkoord?

En het gebruik van vraagtekens gaat echt je verstand te boven.
Terug naar de lagere school aub. Dan maak je je eindelijk misschien wat minder belachelijk.
Tientallen posters zullen me gelijk geven.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 februari 2006 om 19:59.
Oud 15 februari 2006, 20:24   #17
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
geen oude koeien, ik vind deze reeks van een totaal andere orde
Laat zien, die Amerikanen die zwaaien met afgehakte hoofden.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 20:37   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Laat zien, die Amerikanen die zwaaien met afgehakte hoofden.

mvg

Harald.
De Amerikanen zijn veel geraffineerder, zoals je op die foto's kunt zien. Of denk je dat daar geen doden gevallen zijn. Met of zonder hoofd, dood is dood. En het zijn tenslotte nog altijd de VS die de agressors zijn die een vreemde natie zijn binnengevallen. Dan moet je ook niet verwachten dat ze daar met "ne boekee bloemen" zouden verwelkomd worden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 21:47   #19
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wij ons maar afvragen waarom 'ze' 'daar' zo kwaad zijn , ze worden daar opgevoed met dergelijke foto's
De gevangenen in islamlanden worden normaal gezien als koningen behandeld. Dat 'ze' kwaad zijn, ligt aan het feit dat 'ze' zo verschrikkelijk achterlijk zijn dat 'ze' zich alles laten wijsmaken wat nonkel iman 'de alwetende' hun wijsmaakt.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 22:46   #20
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad maar enkele anderen zijn dus niet onschuldig.
Het is dus de absolute waarheid als ik schrijf dat amerikaanse soldaten onschuldige irakezen hebben gemarteld.

Akkoord?

En het gebruik van vraagtekens gaat echt je verstand te boven.
Terug naar de lagere school aub. Dan maak je je eindelijk misschien wat minder belachelijk.
Tientallen posters zullen me gelijk geven.
Geef de bewijzen hiervoor en dan ga ik met je akkoord, akkoord?

Ik gebruik ?-tekens maar blijkbaar let jij daar niet op. Daar kan ik niets aan doen. Jou vriendjes zullen je idd gelijk geven, ik zou niets anders verwachten. Wat ga je nu trouwens tegenspreken eigenlijk? Dat ik ze niet gebruik of wat? Zeg me nu eens duidelijk waarom ik terug naar de lagere school moet gaan indien jij ze links laat liggen en dus niet kan lezen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be