![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [SIZE=2]Niet dat het mij zo verbaast, maar die eerste feiten uit die "gevangenis" waren blijkbaar dus geen uitzonderingen. We mogen stilaan aannemen, dat de feiten die zich achter de muren van die gevangenis afspelen eerder dagelijkse kost zijn. [/SIZE]
Tja, die militairen moeten toch een verzetje hebben eh ... ![]() ![]() ![]() Nieuwe martelfoto's Abu Ghraib getoond wo 15/02/06 - Het Australische televiesiestation SBS heeft vandaag nieuwe beelden uitgezonden die "de totale gruwel" tonen van de slechte behandelingen van Iraakse gevangenen door Amerikaanse soldaten in de Abu Ghraib-gevangenis. SBS toonde in het programma "Dateline" foto's van een man met striemen aan de keel, iemand met ernstige verwondingen aan het hoofd en iemand met een kwalijk verbrande arm. De beelden tonen "moord, foltering en seksuele vernedering", aldus SBS. ![]() De foto's zijn volgens de zender genomen in dezelfde periode als de beruchte Abu Ghraib-foto's die in 2004 in de pers kwamen. Daar werd toen over de hele wereld met afschuw op gereageerd. De omvang van de wanpraktijken blijkt nu nog erger te zijn dan eerst gedacht. De nieuwe foto's maken het voorwerp uit van een juridisch gevecht om hun publicatie in de Verenigde Staten te verhinderen. Een rechter oordeelde dat ze gepubliceerd mogen worden, maar de rechtszaak gaat nog voort. Toen de eerste Abu Ghraib-foto's naar de pers lekten, kregen leden van het Amerikaanse Congres nog andere privéfoto's te zien, waaronder ook beelden die in het programma "Dateline" uitgezonden zijn. De VS-parlementsleden waren geschokt door wat deze foto's onthulden over alle gruwel in verband met het misbruik in de gevangenis. Producer Mike Carey zegt dat hij honderden foto's heeft gekregen. ![]() ![]() ![]() De VS, Land of the Braves..........................My Ass !!! ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Oude koeien, gezien de foto's tijdens dezelfde periode als de vorige zijn genomen en er al straffen uitgesproken zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() geen oude koeien, ik vind deze reeks van een totaal andere orde
de eerste reeks foto's was nog te interpreteren als machtsspelletjes of seksaberratie deze foto's zijn onweerlegbaar folteren en wij ons maar afvragen waarom 'ze' 'daar' zo kwaad zijn , ze worden daar opgevoed met dergelijke foto's , toen ik in Jemen was enkele jaren terug, was daar een grote expositie in Sana'a op het centrale plein : foto's die even grafisch waren maar dan wel van Palestijnen in kapotgeschoten huizen, uitgebrande auto's, of gewoon bloedend in de goot Laatst gewijzigd door Knipp : 15 februari 2006 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Wat er gebeurd is, is gruwelijk. Maar de publikatie van de nieuwe reeks foto's is niet meer dan een poging om het moslimvolk en hun linkse bondgenoten weer verontwaardigd op straat te doen komen tegen de grote Satan. En met de cartoon-hetze is dit nog meer olie op het vuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() nu is het al het moslimvolk en hun linkse bondgenoten
straks nog de zigeuners ook zeker ? en welke grote satan ? jij demoniseert de wereld, niet ik Laatst gewijzigd door Knipp : 15 februari 2006 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke fotoreeks, getuigenis of bewijs die hen in hun onderbroek kan zetten is in mijn ogen welkom. Ken jij trouwens 1 goede reden waarom de gevangen in Guantanamo Bay nog niet officieel in beschuldiging zijn gesteld, Longhorn? Laatst gewijzigd door parcifal : 15 februari 2006 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat betreft Gitmo moeten we ons geen illusies maken over enige verandering in het statuut van de gevangenen tot Bush's ambtstermijn voorbij is en zijn opvolger hopelijk van een groter 'demokratisch' gehalte is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De terreur is daar toch al niet meer te stoppen. Amerika werd er al gehaat voor de inval. In the long run is het verdoezelen van de werkelijkheid veel gevaarlijker. Breekt bij de doorsnee burger massaal het vertrouwen in 'de elite'. Als Bush en Blair vroeger en meer waren gecounterd met dergelijke schandalen, dan waren we er nu al van verlost. Laatst gewijzigd door Knipp : 15 februari 2006 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de onthoofdingen zijn we al lang vergeten natuurlijk. Maarja, dat doen de amerikanen niet é.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je zegt "uit wraak", jij hebt waarschijnlijk een andere "goeie" reden waarom terroristen het wel mogen doen?
Laatst gewijzigd door illwill : 15 februari 2006 om 19:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben geen voorstander van het verdoezelen van de werkelijkheid maar, ook in hindsight, had het beter geweest om alle foto's tegelijkertijd vrij te geven ipv om de paar jaar wat extra zout in de genezende wonde te gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onschuldig = niet veroordeelt door een rechtbank. De gevangenen in Abu Ghraib waren dus per definitie juridisch onschuldig, o ja. En wie zegt dat terroristen dat wel mogen doen? Leer lezen, dumbo. Laatst gewijzigd door parcifal : 15 februari 2006 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier doe je het opnieuw, enkele bewakers van abu graib zijn per defenitie juridisch onschuldig, o ja. Heb ik gezegt dat jij dat doet? Leer lezen stuk onbenul. Dat vraagteken wil er maar niet in é.
Laatst gewijzigd door illwill : 15 februari 2006 om 19:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus de absolute waarheid als ik schrijf dat amerikaanse soldaten onschuldige irakezen hebben gemarteld. Akkoord? En het gebruik van vraagtekens gaat echt je verstand te boven. ![]() Terug naar de lagere school aub. Dan maak je je eindelijk misschien wat minder belachelijk. Tientallen posters zullen me gelijk geven. Laatst gewijzigd door parcifal : 15 februari 2006 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Amerikanen zijn veel geraffineerder, zoals je op die foto's kunt zien. Of denk je dat daar geen doden gevallen zijn. Met of zonder hoofd, dood is dood. En het zijn tenslotte nog altijd de VS die de agressors zijn die een vreemde natie zijn binnengevallen. Dan moet je ook niet verwachten dat ze daar met "ne boekee bloemen" zouden verwelkomd worden.
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De gevangenen in islamlanden worden normaal gezien als koningen behandeld. Dat 'ze' kwaad zijn, ligt aan het feit dat 'ze' zo verschrikkelijk achterlijk zijn dat 'ze' zich alles laten wijsmaken wat nonkel iman 'de alwetende' hun wijsmaakt.
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik ?-tekens maar blijkbaar let jij daar niet op. Daar kan ik niets aan doen. Jou vriendjes zullen je idd gelijk geven, ik zou niets anders verwachten. Wat ga je nu trouwens tegenspreken eigenlijk? Dat ik ze niet gebruik of wat? Zeg me nu eens duidelijk waarom ik terug naar de lagere school moet gaan indien jij ze links laat liggen en dus niet kan lezen?
![]() |
![]() |