![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ... persoon die respect verdient en daarom niet met onsmakelijke grappen moet bezijkt worden.
Veel mensen zouden er ook niet mee kunnen lachen als je in hun gezicht hun moeder uitmaakt voor matras,... Ik raad niemand aan om in het gezicht van de ander zijn moeder als hoer of zo te omschrijven. Dat doe je niet, puur uit gezonde graad van onderling respect en omdat je weet dat die persoon er zelf niet mee kan lachen. Dat laatste is het belangrijkste. De persoon waarover gelachen wordt (of zij die hem in sterke spirituele band volgen) moet het zelf ook leuk vinden. Als dat niet is, is het simpelweg niet grappig. Hetzelfde om het nog eens te verduidelijken, is dat je ook geen grapjes maakt over andermans familielid dat net begraven is. Iedere situatie die emotioneel gevoelig ligt is niet geslaagd om mee te lachen, als de betrokkene er zelf niet mee opgezet is. Moet er ene in mijn gezicht durven lachen over mijn familieleden die overleden zijn, heeft zelf zijn eigen graf gegraven. Of het nu je moeder is, je overleden familielid of de voorbeeldfiguur van je geloof, al deze figuren hebben een emotionele betrokkenheid bij de personen waarover het gaat. Denk dus na dat sommige dingen gevoelig liggen, zelfs in een ijzig koele wereld waar emoties van anderen het grootste taboe dreigen te worden. Het is dan ook tactisch oerdom om hiermee te lachen. Trouwens, de leukste grappen zijn nog altijd: de grappen over zichzelf! |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Mag ik vragen waar dit op slaat?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Droopy is een grapjas..
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Droopy, verklaar u nader!
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat is er nu grappig om op den TV te gaan zeggen: "He wete, dien droopy zijn moeder is wel een *%#µ" als niemand droopy kent. Dat zal dus ook niet gebeuren. Is iemand zijn moeder uitmaken als grap bedoelt, nee, natuurlijk niet, dat sommige pestkoppen het grappig vinden, tja... enz. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En de Deense cartoons, of toch een deel ervan, beledigen Mohammed, die voor de moslims (en niet enkel de extremisten) heel belangrijk is. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wat snap je niet?
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat je lacht over kapsels tijdens een begrafenis is iets anders, dat is niet lachen met de persoon die overleden is. Ik wil de presentator eens zien die de moeder van verhofstadt uitmaakt voor heroinehoertje. Die krijgt binnen de kortste keren een rechtzaak aan zijn broek, zijt maar zeker. Natuurlijk gaan ze op TV geen grappen maken over mij, dat doet er ook niet toe. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Wat ik niet snap? De titel van dit onderwerp "Uw moeder is een...".
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() De belangrijkste punten uit mijn openingspost op een rijtje:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat je de reden erachter zoekt is hier een voorbeeld van mag ik hopen. Maar eigenlijk is het een voorbeeld van grappen over een persoon die bij diegene waarover het gaat vaak als onaangenaam worden ervaren en ook vaak tot duidelijk protest zullen leiden. Dus eignlijk is de titel een voorbeeld van de stelling die ik in mijn openingspost verder uitleg. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() En terecht, laster en eerroof deuh. Een presentator is meestal ook niet aangenomen om grapjes te maken, en btw, wie gaat er ooit gemeend als grap vertellen dat verhofstadt z'n moeder een heroïnehoer is, wat zou daar ooit grappig aan zoen? Gevorderde pipi kaka humor misschien mja, maar wie brengt zoiets en public?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 februari 2006 om 21:50. |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() OK, Droopy, ik snap het.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Mja, ik lach soms zelf met m'n ouders enzo.
En dan btw, we praten over een persoon die eeuwen geleden leefde, of in het geval van Allah zelfs een fictieve entiteit. Kan ik eraan doen dat iemand die belangrijk vindt. Tegenover ne PVDA'er moogt ge ook met Stalin lachen om nu iets belachelijks te zeggen. Alé ja, beledigen kan wel maar soms kan iets minder grappig zijn ja, of ongepast maar ja, sociale contacten kan je toch niet in regels gaan gieten ofzo zeg. |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maak niet uit of jij er iets aan kan doen dat de andere belang hecht aan een bepaald persoon. Als je de openingspost goed begrijpt, begrijp je wel dat je er wel rekening mee kan houden. Als iets minder grappig is, dat is niet zo'n probleem (dan ga je trouwens zelf op je bek, meer dan diegene waarover je een grap wou maken), maar ongepaste kwetsende grappen zijn wel echt oerdom. Zoals in mijn openingspost al gezegd werd, zou ik er niet mee kunnen lachen als je een grap maakt over mijn overleden familielid. Moest je wel een ongepaste én kwetsende grap erover maken, ga ik ook ongepast en kwetsend terugreageren. Geweld gebruiken is niet te rechtvaardigen, maar ik zou me er zelf ook aan zondigen hoor. Je mag je heus eens verplaatsen in het hoofd van de ander en eens trachten te zoeken naar een situatie waar jij ook zin hebt om ene op z'n bakkes te slaan. Iedereen heeft wel zo iemand waarmee hij of zij een band heeft waardoor dat hij of zij fel zal terugreageren op ongepaste en kwetsende grappen. Jij toch ook? |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de 'WOIII door cartoons thread' :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 februari 2006 om 22:04. |
||
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en?
|
![]() |