![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een Vlaming op tien is van vreemde origine
![]() Hoewel maar 4,9 procent van de inwoners van Vlaanderen een vreemd paspoort heeft, is 10 procent van vreemde origine. Dat heeft socioloog Jan Hertogen berekend. Als mensen van vreemde origine zich naturaliseren tot Belg, verdwijnen ze uit de statistieken'', zegt socioloog Jan Hertogen. ,,Daardoor had bijvoorbeeld een stad als Mechelen er op de duur totaal geen zicht meer op hoeveel Marokkanen er woonden. Ik heb nu een methode ontwikkeld die dat wel mogelijk maakt.'' Hertogen telt het aantal mensen met een vreemd paspoort op bij degenen die genaturaliseerd zijn tussen 1980 en 2003. ,,Die cijfers kennen we. Nieuw aan mijn methode is dat ik daar het geboorteoverschot heb bijgeteld: het verschil tussen overlijdens en sterftes bij die nieuwe Belgen .'' Aangezien naturalisaties vóór 1980 veel minder vaak voorkwamen, gelooft Hertogen met zijn berekening de grootste groep allochtonen te kunnen aanduiden. Hertogen kom met zijn berekening op 10 procent mensen in Vlaanderen met vreemde roots: mensen met een vreemd paspoort, genaturaliseerden en hun kinderen. In het Brussels Gewest ligt dat cijfer véél hoger. In Sint-Joost-ten-Node bijvoorbeeld is 90,3 procent van vreemde origine. 75,8 procent komt er oorspronkelijk van buiten Europa. Aan de andere kant van het spectrum ligt het West-Vlaamse Kortemark, waar maar 0,6 procent van de inwoners van vreemde afkomst is. ----------------------------------------------- hand in hand, oog in oog alle kleuren van de regenboog ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze mogen direct de Belgische nationaliteit intrekken van dit "gezin" op de foto. Dit zijn geen Vlamingen noch "Belgen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Papa als progressieven tip vooraan, lekker ontspannen met dat hemdje met korte mouwen en de kleine op schoot. Dat moet vertederen. Daarachter staan wat minder gelukkigen. Ingepakt en in windels gegoten vind je moeders en dochters. Twee dochtertjes zijn nog te jong om in textiel te worden verpakt.
Mitgard, ik neem al mijn vroegere woorden terug. Als iemand tegenstander van de multikul moet zijn, dan ben jij het wel ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 februari 2006 om 01:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hebben we nog altijd 90% verzuurde kankeraars
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als racisme kan dat tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() smiley vergeten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leve de verzuurde kankeraars ! (smiley opzettelijk vergeten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() it's gonna be a hot time in the old town tonight
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je je geen huisje in Kortemark gaan zoeken, Jazeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de zoon zet de naam van de familie voort en zal voor een groot nageslacht zorgen met zijn toekomstige vrouw, net zoals zijn vader deed. de vrouwen zijn de baas in de keuken, de mannen elders, ieder kent zijn plaats. een mooie harmonieuze samenleving, das wat anders dan die westerse decadente chaosmaatschappij met aids, drugs en criminaliteit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Ge hebt nog gelijk ook: onze zogenaamde linkse Mitgard promoot heel schoon alle waarden van het VB. En ik maar denken dat hij luilinks is ![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 10 februari 2006 om 15:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() het veebee heeft toch niet dezelfde waerden als de islam zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() heb ik iets verkeerds gezegd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Het % age van Vlamingen met een vreemde origine is vanzelfsprekend nog veel groter. Een rondvraag op dit forum een tijdje geleden waarbij ik verzocht als criterium je grootouders te nemen (dus als 1 van je 4 grootouders van
een andere nationaliteit is dan belg) gaf aan dat 20 % van vreemde origine is. Nu betekenen 2 generaties puur genetisch al helemaal niks - we kunnen dus gerust stellen dat meer dan 50 % van het "eigen volk" eigenlijk van "vreemde origine" is. "Het gezin als hoeksteen van de maatschappij" een VB waarde ? Laat me niet lachen, dat zijn toch die mensen die tegen "gezinshereniging" zijn ? Dat zijn toch die mensen die transnationale huwelijken liefst zouden verbieden ? Die mensen die anderen vanwege allerlei redenen het moeilijk willen maken om kinderen te adopteren ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() banee, die rechtsen zijn nu gewoon al die frankskes aan oprapen die gevallen zijn.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goed, ok, dat was iets te optimistisch van me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Kindjes zijn wel schoon,éh
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 10 februari 2006 om 21:31. |
![]() |
![]() |