Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2006, 10:14   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard Een Vlaming op tien is van vreemde origine

Een Vlaming op tien is van vreemde origine

Hoewel maar 4,9 procent van de inwoners van Vlaanderen een vreemd paspoort heeft, is 10 procent van vreemde origine. Dat heeft socioloog Jan Hertogen berekend.

Als mensen van vreemde origine zich naturaliseren tot Belg, verdwijnen ze uit de statistieken'', zegt socioloog Jan Hertogen. ,,Daardoor had bijvoorbeeld een stad als Mechelen er op de duur totaal geen zicht meer op hoeveel Marokkanen er woonden. Ik heb nu een methode ontwikkeld die dat wel mogelijk maakt.''

Hertogen telt het aantal mensen met een vreemd paspoort op bij degenen die genaturaliseerd zijn tussen 1980 en 2003. ,,Die cijfers kennen we. Nieuw aan mijn methode is dat ik daar het geboorteoverschot heb bijgeteld: het verschil tussen overlijdens en sterftes bij die nieuwe Belgen .''

Aangezien naturalisaties vóór 1980 veel minder vaak voorkwamen, gelooft Hertogen met zijn berekening de grootste groep allochtonen te kunnen aanduiden.

Hertogen kom met zijn berekening op 10 procent mensen in Vlaanderen met vreemde roots: mensen met een vreemd paspoort, genaturaliseerden en hun kinderen. In het Brussels Gewest ligt dat cijfer véél hoger. In Sint-Joost-ten-Node bijvoorbeeld is 90,3 procent van vreemde origine. 75,8 procent komt er oorspronkelijk van buiten Europa. Aan de andere kant van het spectrum ligt het West-Vlaamse Kortemark, waar maar 0,6 procent van de inwoners van vreemde afkomst is.

-----------------------------------------------

hand in hand, oog in oog alle kleuren van de regenboog
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 23:42   #2
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Ze mogen direct de Belgische nationaliteit intrekken van dit "gezin" op de foto. Dit zijn geen Vlamingen noch "Belgen".
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 01:38   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Papa als progressieven tip vooraan, lekker ontspannen met dat hemdje met korte mouwen en de kleine op schoot. Dat moet vertederen. Daarachter staan wat minder gelukkigen. Ingepakt en in windels gegoten vind je moeders en dochters. Twee dochtertjes zijn nog te jong om in textiel te worden verpakt.

Mitgard, ik neem al mijn vroegere woorden terug. Als iemand tegenstander van de multikul moet zijn, dan ben jij het wel Ik stuur jouw stukje alvast op via de site van het VeeBee want die mannen kunnen het zo goed niet.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 februari 2006 om 01:38.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 01:46   #4
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Hebben we nog altijd 90% verzuurde kankeraars
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 02:01   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Hebben we nog altijd 90% verzuurde kankeraars
Als racisme kan dat tellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 februari 2006, 02:05   #6
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

smiley vergeten
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 02:37   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leve de verzuurde kankeraars ! (smiley opzettelijk vergeten )
Oud 10 februari 2006, 11:25   #8
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

Hoewel maar 4,9 procent van de inwoners van Vlaanderen een vreemd paspoort heeft, is 10 procent van vreemde origine. Dat heeft socioloog Jan Hertogen berekend.

Als mensen van vreemde origine zich naturaliseren tot Belg, verdwijnen ze uit de statistieken'', zegt socioloog Jan Hertogen. ,,Daardoor had bijvoorbeeld een stad als Mechelen er op de duur totaal geen zicht meer op hoeveel Marokkanen er woonden. Ik heb nu een methode ontwikkeld die dat wel mogelijk maakt.''

Hertogen telt het aantal mensen met een vreemd paspoort op bij degenen die genaturaliseerd zijn tussen 1980 en 2003. ,,Die cijfers kennen we. Nieuw aan mijn methode is dat ik daar het geboorteoverschot heb bijgeteld: het verschil tussen overlijdens en sterftes bij die nieuwe Belgen .''

Aangezien naturalisaties vóór 1980 veel minder vaak voorkwamen, gelooft Hertogen met zijn berekening de grootste groep allochtonen te kunnen aanduiden.

Hertogen kom met zijn berekening op 10 procent mensen in Vlaanderen met vreemde roots: mensen met een vreemd paspoort, genaturaliseerden en hun kinderen. In het Brussels Gewest ligt dat cijfer véél hoger. In Sint-Joost-ten-Node bijvoorbeeld is 90,3 procent van vreemde origine. 75,8 procent komt er oorspronkelijk van buiten Europa. Aan de andere kant van het spectrum ligt het West-Vlaamse Kortemark, waar maar 0,6 procent van de inwoners van vreemde afkomst is.

Waar gaat dat hier naartoe... Arm Vlaanderen ...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 11:49   #9
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ongeacht welke nationaliteit er op je identiteitskaart staat, ben je wat je denkt en voelt te zijn.
Oud 10 februari 2006, 13:29   #10
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

it's gonna be a hot time in the old town tonight
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 13:56   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Zou je je geen huisje in Kortemark gaan zoeken, Jazeker?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 14:19   #12
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Papa als progressieven tip vooraan, lekker ontspannen met dat hemdje met korte mouwen en de kleine op schoot. Dat moet vertederen. Daarachter staan wat minder gelukkigen. Ingepakt en in windels gegoten vind je moeders en dochters. Twee dochtertjes zijn nog te jong om in textiel te worden verpakt.

Mitgard, ik neem al mijn vroegere woorden terug. Als iemand tegenstander van de multikul moet zijn, dan ben jij het wel Ik stuur jouw stukje alvast op via de site van het VeeBee want die mannen kunnen het zo goed niet.
de papa is fier op zijn zoon, da's toch normaal?
de zoon zet de naam van de familie voort en zal voor een groot nageslacht zorgen met zijn toekomstige vrouw, net zoals zijn vader deed.
de vrouwen zijn de baas in de keuken, de mannen elders, ieder kent zijn plaats. een mooie harmonieuze samenleving, das wat anders dan die westerse decadente chaosmaatschappij met aids, drugs en criminaliteit...
Oud 10 februari 2006, 14:53   #13
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
de zoon zet de naam van de familie voort en zal voor een groot nageslacht zorgen met zijn toekomstige vrouw, net zoals zijn vader deed.
de vrouwen zijn de baas in de keuken, de mannen elders, ieder kent zijn plaats. een mooie harmonieuze samenleving, das wat anders dan die westerse decadente chaosmaatschappij met aids, drugs en criminaliteit...
Yep, hij gaat volledig akkoord met het VB !!
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 15:53   #14
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Jazeker,

Ge hebt nog gelijk ook: onze zogenaamde linkse Mitgard promoot heel schoon alle waarden van het VB. En ik maar denken dat hij luilinks is . Niet dat ik het niet met die waarden eens ben...

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 10 februari 2006 om 15:54.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 16:02   #15
Mitgard
Banneling

Standaard

het veebee heeft toch niet dezelfde waerden als de islam zeker?
Oud 10 februari 2006, 16:19   #16
Mitgard
Banneling

Standaard

heb ik iets verkeerds gezegd?
Oud 10 februari 2006, 16:23   #17
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het % age van Vlamingen met een vreemde origine is vanzelfsprekend nog veel groter. Een rondvraag op dit forum een tijdje geleden waarbij ik verzocht als criterium je grootouders te nemen (dus als 1 van je 4 grootouders van
een andere nationaliteit is dan belg) gaf aan dat 20 % van vreemde origine is.
Nu betekenen 2 generaties puur genetisch al helemaal niks - we kunnen dus
gerust stellen dat meer dan 50 % van het "eigen volk" eigenlijk van "vreemde origine" is.

"Het gezin als hoeksteen van de maatschappij" een VB waarde ? Laat me niet lachen, dat zijn toch die mensen die tegen "gezinshereniging" zijn ? Dat zijn toch die mensen die transnationale huwelijken liefst zouden verbieden ?
Die mensen die anderen vanwege allerlei redenen het moeilijk willen maken om kinderen te adopteren ?
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 16:27   #18
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb ik iets verkeerds gezegd?
banee, die rechtsen zijn nu gewoon al die frankskes aan oprapen die gevallen zijn.
Oud 10 februari 2006, 16:27   #19
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

goed, ok, dat was iets te optimistisch van me.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 21:31   #20
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Kindjes zijn wel schoon,éh

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 10 februari 2006 om 21:31.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be