![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is een Waalse stem meer waard dan een Vlaamse? | |||
Ja: |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
Neen: |
![]() ![]() ![]() |
6 | 66,67% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb het artikel gelezen van,Van Houtte in GVA,met bovenvermelde titel,nu is mijn vraag: Hoe komt het dat in vlaanderen meer stemmen nodig zijn om een zetel te behalen dan in wallonie,kan iemand mij dat verklaren,en waarom heeft nog geen enkele vlaamse partij(behalve het blok) daartegen geprotesteerd. Als ge het artikel leest,hebben wij werkelijk een waalse regering die ook vlaanderen regeert,(ik kan spijtig genoeg het artikel niet op de topic plaatsen.)Maar ik vind dat allesbehalve democratisch.Ik vraag wel de redenen waar die getallen vandaan komen en om welke redenen dat zo is.en geen vergoeilijkingen.
![]()
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Sorry. Het NVA heeft dit al eerder in de aandacht gebracht.
Maar dit ter zijde. Er zijn nu belangrijkere katten te geselen dan communautaire. Werkgelegenheid bijvoorbeeld. En op dat vlak heeft uw Blok niet het minste valabel verhaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel één dat een mens begrijpt wat wel handig is. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Het aantal zetels wordt afgeleid op het aantal inwoners. Niet op het aantal stemgerechtigden. Brussel alleen al telt ongeveer 350.000 niet-stemgerechtigden.
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Op naar de 1.000.000 Vlaams Blok kiezers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hihi! ik heb precies verkeerd ingevuld.
De vraagstelling inde pol is ook wel dubbelzinnig hé. ofwel bedoel je: is een waalse stem meer waard? NEE dus ! normaal moet een waalse stem evenveel waard zijn. ofwel bedoel je: is een waalse stem NU meer waard: dan is het antwoord JA! enfin, ik heb dus NEE geantwoord
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
???????????????? kan jij mij dan uitleggen hoe het komt dat 6 miljoen Vlamingen verhoudingsgewijs minder zetels hebben dan 4 miljoen Walen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder heeft Descartes Jr. 100% gelijk in wat hij schrijft, en is joskes poll zo belachelijk subjectief gesteld dat ik weiger erop te antwoorden.
![]() |
![]() |
#9 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
1 miljoen inwoners staat voor 15 zetels: 4 miljoen walen krijgen dus 60 zetels. en 6 miljoen vlamingen krijgen er 90. Ben ik de enige die dat ziet of wat?
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit moet zowat de elfendertigste keer zijn dat dit in een nieuwe topic naar voor gebracht wordt.
Joske verdient een dikke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Numarx, uw lijst bevat ook (als laatste) Melchior Wathelet !
Is da niks ? Zo'n lafhartig en compleet onbekwaam poenpakker die wegvlucht als rechter in het Europees Rechtshof om er zich, beschermd achter zijn onschendbaarheid, te onttrekken aan alle onderzoeken binnen het Ministerie van Justitie (n.a.v. de zaak Dutroux), terwijl hij er 2 legislaturen Minister van was .... En die dikke kont zit wèèr op de parlementsbanken !? Wraakroepend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Dat is niet mijn lijst, maar de lijst van de kamer (http://www.dekamer.be, ik had mijn laatste zin verwijderd omdat ik toch juist geteld had). En over Wathelet: dit heeft niets te maken met deze topic. Het staat u wel vrij een nieuwe te openen natuurlijk.
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Natuurlijk moet het antwoord hier 'neen' zijn... Polls zonder bias alstublieft!!!
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al zijn er in absolute aantallen meer vlamingen dan walen in het parlement, ik heb toch nee gestemd. Want het parlement heeft in de praktijk niet veel te zeggen. Wallonie heeft meer macht dan vlaanderen, of nog liever: de (overwegend franstalige) elite, want de gewone waalse arbeider heeft ook niets in de pap te brokken.
Om die reden wens ik de staat België te zien verdwijnen, zodat er échte solidariteit kan ontstaan tussen het waalse en het vlaamse volk, een die gebaseerd is op respect en gelijkheid.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Tis al een tijdje ongeschreven regel dat de premier Vlaams is. Hij leidt de regering. Dat telt ook mee.
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() De belangen van de elite verschillen niet veel afhankelijk van welke taal die spreekt hoor. Maar ik ga later nog eens iets over nationalisme schrijven.
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() in feite word er niet geantwoord op mijn vraag,hoe het komt dat voor een vlaamse zetel meer stemmen nodig zijn dan voor een waalse,ik spreek van federale verkiezingen,waar 1 stem zou moeten gelijk zijn aan 1 stem,maar dat is niet het geval,en de reden van het waarom is ook nog niet uitgelegd.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Het aantal zetels wordt afgeleid op het aantal inwoners. Niet op het aantal stemgerechtigden. En er zijn relatief gezien meer niet-stemgerechtigden in Wallonië dan in vlaanderen.
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() dus door het aantal niet stemgerechtigden in wallonie moeten de walen niet zoveel stemmen halen om een zetel te veroveren?mooie democratie,als dan alle niet stemgerechtigden in wallonie wonen,kunnen ze ons besturen zonder een stem te halen.
![]() |
![]() |