![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [SIZE=4]Het Vierde Wereld Syndicaat nodigt u bij deze uit voor haar eerste [/SIZE] [SIZE=4]Vlooien en luizen parade [/SIZE] voor alle armen en hun sympathisanten !!! WAAR ? Voor het Markiesgebouw in de Markiesstraat 1 1000 Brussel Wanneer? 14 februari vanaf 12h tot omstreeks 15 h Wat ? Een kolderieke actie tegen het paternalisme van het Vlaams Netwerk en vzw De Link (kom dus liefst verkleed als kind (pampers, fopspenen, enz ) en breng djembees, muziekinstrumenten en lege potten sjoko mee !!!) Waarom ? Omdat een groeiend aantal armen en hun organisaties ontevreden zijn over het gebrek aan democratie en openheid in het armoededebat Verschillende authentieke armenorganisaties ( waaronder Het Vierde Wereld Syndicaat ) worden structureel en formeel uitgesloten van het debat met de overheid. Het armoededebat in Vlaanderen wordt overeenkomstig het armoededecreet van 21 maart 2003 georganiseerd door het Vlaams Netwerk voor verenigingen waarin armen het woord nemen (sic). Om dit armoededebat en de officiële beleidsondersteunende overlegrondes te organiseren ontvangt het Vlaams Netwerk jaarlijks vele tientallen miljoenen Belgische franken van de Vlaamse overheid. Overeenkomstig datzelfde armoededecreet organiseert De Link vzw een opleiding tot ervaringsdeskundige in Armoede en sociale uitsluiting. Daar zou niets op tegen zijn, ware het niet dat de overheid op die manier armen selecteert die weinig assertief zijn en uitblinken in makke volgzaamheid. Armen die lid zijn van het Vierde Wereld Syndicaat en ook armen die geen lid zijn van een vereniging die ERKEND is door het Vlaams Netwerk zelf, worden systematisch uitgesloten van de door de overheid opgezette overlegstructuren. Zij behoren immers tot de 1,5 miljoen niet-geselecteerde armen in dit land. Alsof het hiermee nog niet erg genoeg is, worden niet-geselecteerde armen door de zgn. armoedebestrijders en politici gemarginaliseerd, gecriminaliseerd en gedemoniseerd omdat hun mening niet dezelfde is als die van het paternalistisch georiënteerde Vlaams Netwerk. Zo werd het uitreiken van de armenfobieprijs (een lege pot choco) aan Lut Goossens door De Link vzw in de pers geïnterpreteerd als een daad van extremisme en fundamentalisme. Het Vierde Wereld Syndicaat eist daarom nog steeds het onmiddelijke aftreden van het voltallige bestuur van het vlaams netwerk en de organisatie van nieuwe eerlijke verkiezingen waaraan alle armen in Vlaanderen mogen deelnemen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door Liberty : 9 februari 2006 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Liberty : 9 februari 2006 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() [SIZE=7]lol en ambiance !!![/SIZE]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2006 om 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het is niet omdat er miljoenen luizen en vlooien zullen zijn, dat er veel deelnemersn zouden moeten zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2006 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat erg dat ik moet werken!!!!!! Ik zou er anders ZEKER geweest zijn! Ik moet jullie toch echt bewonderen hoor! Waarom niet wat meer van deze mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
hartelijke vierdewereld groeten ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2006 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Schrijnend dat het VWS zich verzet tegen organisaties die iets proberen te doen tegen armoede. Ik zal alvorens ik de trein neem in het centraal station eens goed komen lachen met jullie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() vertel me dan eens wat die organisaties al voor de armen hebben gedaan ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() het enige dat we eisen is dat wij net zoals de moslims in de moslimexecutieve in het armennetwerk dat eigenlijk een soort van armenexecutieve is onze eigen vertegenwoordiging mogen kiezen
en dan nu graag argumenten waarom de moslims wel hun eigen vertegenwoordiging mogen kiezen en wij niet ? PS indien het vlaams netwerk zich bij onze eisen neerlegt en haar raad van bestuur ontslaat en eerlijke verkiezingen organiseert waaraan alle armen mogen deelnemen en waar alle armen zich kandidaat mogen stellen dan zullen we ons bij eender welke uitslag die daaruit volgt neerleggen, zoals het goede democraten betaamd
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2006 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar als de strijd tegen die organisaties de prioriteit is, dan hebben onze (kans)armen een luxeprobleem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
neen chipie waar het over gaat dat is dat het netwerk pas efficient de centen van de belastingbetaler zal kunnen gebruiken om effectief armoede te betrijden indien ze alle armen volwaardige inspraak geeft en dus alle armen als volwaardige gesprekspartners erkent. dat zeggen wij trouwens niet alleen maar wel het fameuze armoederapport van 1994
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2006 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zodoende weten ze waarover ze spreken ipv een paar idioten die één of ander syndicaatje uit de grond willen stampen om mensen in de armoede te duwen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
vertel me trouwens eens wat de opgeleide ervaringsdeskundigen dan al voor de armen hebben bereikt ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2006 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als ik vanmorgen die dakloze vrouw zag op de Groenplaats en ik knikte maar haar en zij naar mij kreeg ik weer dat kropje! Waarom moet dat? Vraagt deze vrouw daar wel achter? 'smorgens met haar pintje van het wit product? En dit is de bekende armoede,wat met de onbekende?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() de mensen van de link zijn ook allemaal andersarmen die zo achterlijk zijn om te denken dat een opleiding mensen ervaringsdeskundig kan maken terwijl enkel ervaring iemand tot ervaringsdeskundige kan maken ( zoals die vrouw op de groenplaats waarover tony het had - zij is een expert en andersarmen moeten leren om naar haar verhaal te luisteren ipv ze te keuren als vee )
verder reageer ik niet op je smaad Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2006 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() volgens de link vzw moeten armen netjes leren praten
volgens het vws wordt het tijd dat andersarmen - en zeker hulpverleners en politici netjes gaan leren luisteren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2006 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President