![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Interessant artikeltje gelezen:
Sire, Nu de natie weet dat Gij en uw oudste fiston eigenlijk feitelijk niet door dezelfde deur kunnen, zijn de speculaties en de fantasieën over de troonsopvolging weer fors in gang gezet. Naar verluid zou Flup zich veel minder als een regimeslaaf willen opstellen dan Gij door alvast de indruk te geven dat hij zich veel meer met de politiek zou willen bemoeien. Hoewel ik twijfel aan zijn capaciteiten om als vorst met vuist en voet de vane omtrent te staan, verschiet ik niet zozeer van al dat soort berichten. Want, Sire, waar is de tijd immers dat wij op de kwelbuis konden zien en in de boulevardbladen konden lezen dat Flup bij nonkel Baudoin niet alleen een balleke stootte op de biljarttafel, maar er ook wat opstak over zijn toekomstige taak als koning der Belzen?! Het werd toen zo voorgesteld dat Baudoin als 'ervaringsdeskundige' aan de oudste koter van zijn broer-bon-vivant de wijsheid overbracht, nodig om met een zeker onderscheidingsvermogen 's lands bestuur mee in goede banen te leiden. En van de eenzame man van laken weten wij dat hij zich geregeld liet horen tegen de landvoogden, zeker als hij niet akkoord was. Zijn grootste wapenfeit was dan ook de institutionele crisis die hij veroorzaakte door als uitgesproken katholiek te weigeren zijn hanenpoot te zetten onder de inderdaad verfoeilijke abortuswet. Ik weet, mijnheer de Koning, dat het gemakkelijk is om zonder namen te noemen te beweren dat men de informatie over Flup van toppolitici heeft. Maar toch is het een bijzonder bericht. Het wijst er op dat men in de politieke wereld geen boodschap meer heeft aan bemoeizuchtige monarchen en het liefst met knapen als U te doen heeft. Ik bedoel dan met mannen die laten begaan, die graag eens luidkeels lachen, het feestvarken uithangen of eens een toerke gaan doen met de sportkar of de motocyclette. Of anders gezegd: ze vinden dat de koning meer en meer een protocollaire functie moet gaan aannemen. Ik hoor dat ook uit de mond van uw voornaamgenoot Anciaux, voormalig Vlaams-nationalist en tegenwoordig belgicist, maar niet van hem alleen. Er volgens dus, Sire, nog woelige tijden voor de functieomschrijving van uw job en uw job tout court. Zo'n boekskes die nu en dan verschijnen over uw familie, zijn voor het grootste deel royaltypulp. Maar eens te meer is gebleken dat er ook pittige dingen in kunnen staan. Zo herinner ik mij ook nog goed de tijd dat we met Delphinneke kennismaakten... Ge weet hoe ik erover denk, nietwaar? Ik zou het allemaal rapper en democratischer oplossen... Salut, Sire, tot volgende week en denk er eens over na. Over uw koninkrijk en al de rest. [size=6]Uw Verkleefde Verknochte Vlerk[/size] [Uit: 't Pallieterke, 58ste jg., nr.29, woe.16 juli, p.16] ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hihihi... Wat kan lachen met belgicisten toch leuk zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Erg dat je commentaar op jezelf moet geven om je topic naar boven te halen. (Dit is meteen mijn laatste rieplaai op onnozele topics van jou.
![]()
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Je valt in herhaling fiston.
Dit heb jij (of iemand anders - who cares) al gepost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Guderian is toch tof, we moeten toch nog kunnen lachen met de Bierkeller-folkore 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, je zei dat je niet meer zou reageren ook 2 weken geleden al. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Laat Guderian doen. De echte wist wel beter: die schoot meteen met kogels ipv deze salonflamingant
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
je geeft daarmee toe een loser te zijn die als het te lastig wordt naar de noodrem moet grijpen! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Jong toch, het gaat van kwaad naar erger met jou. Wedden dat guderian in het nieuws zal komen: 'Doorgedraaide jongere schiet allochtoon neer wegens het gooien van bananenschil voor zijn voeten...' ![]() Gudi, heb je medemens eens lief. Je moet niet akkoord gaan of ja knikken op alles, maar probeer eens 'menselijk' te zijn. Aub?
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ???? Opwinden??? Een internetforumke is niet echt de aanleiding voor mij daartoe hoor. Uw bekeringsstrijd heeft voorlopig niet al te veel succes hé?!? 8) ![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat: