![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wallonië staakt niet meer dan Vlaanderen
BRUSSEL - Er wordt niet meer gestaakt in Wallonië dan in Vlaanderen. Dat blijkt uit een studie van de UCL die vandaag in de krant Le Soir verscheen. Voor het onderzoek werd tien jaar van sociale conflicten in België geanalyseerd. De studie brengt aan het licht dat het aantal stakingsdagen in België onder het Europees netto-gemiddelde ligt. Volgens de onderzoekers van de UCL zijn er nu ook minder sociale conflicten dan in de jaren zeventig en tachtig. bava Mooi. Welke argumenten houden de flaminganten nu nog over? Verschil in werkloosheid en ziekteverzuim. En dan nog zijn er daar ook belangrijke provinciale verschillen. Het ziet er slecht uit voor de separatisten. ![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 februari 2006 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Vlaanderen staakt evenveel als Wallonië.
Het unitaire Vaderland is gered. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Dit is weer eens een wetenschappelijke ontkrachting van de vele vooroordelen die jullien steeds weer de wereld insturen. Eigenlijk zijn jullie gewoon een bende leugenaars of minstens een bende "overdrijvers".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Raak!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die Waalse ambtenaren, als die staken, dan blijven ze thuis, maar niemand noteert dat ze afwezig zijn want de chef staakt ook .... ze staken en ontvangen toch hun pree ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Is dat echt alles wat jullie hierop te zeggen hebben? Arme kleine jongens...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Als ik jullie standpunten vergelijk met de onze zie ik ook een hemelsbreed verschil. Dus kunnen wij ook best eens splitsen.
Met welk recht spreken jullie eigenlijk in naam van de "Vlamingen"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Vergeet ook niet dat juist het door jullie gewilde systeem die verschillen in de hand werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Met welk recht spreekt u partij eigenlijk over 80% bub stemmers terwijl uw kaartclub er maar 0.13% haalt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Met hetzelfde recht als jij in naam van de 'Belgen' spreekt, tiens... Soit, ik spreek enkel in eigen naam: ik heb niet de naïeve ambitie om mijn medemens naar een gouden toekomst te leiden. Overigens, over die idiote veralgemening van 'jullie' hebben we het al eens gehad, niet? Tot slot, wij zijn al gesplitst: jij met je BUB, ik ergens in een dissident vacuüm: je moet individualiteit en politiek niet met elkaar verwarren, Hans...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() De vakbonden zijn dan ook nog altijd unitair georganizeerd : dus als er een algemene staking van de banken is staken de banken in Wallonië , Brussel en Vlaanderen. Binnenkort krijgen we zelfs geunifieerde vakbonden in europa en zal men aldus een algemene staking van bv. de glazenwassers kunnen krijgen in gans Europa ! Leve de vakbond !
Om over de splitsing van België na te denken kunnen we misschien eerstdaags naar het Bierfestifal gaan in St. Niklaas en tot de slotsom komen dat er zowel in Vlaanderen als Wallonië de beste bieren ter wereld gebrouwen worden. Men mag Vlaanderen afscheiden van de rest van het land , Wallonië kan uit een 3tal franse departementen gaan bestaan, de notie "Belgian Beer" zal de staatkundige evolutie overleven. Fervente bierbrouwers 't zij Vlaming of Waal zal altijd met graagte in het zuiden des lands gaan brouwen vanwege de waterkwaliteit. Overigens : een aantal jaren geleden lanceerde een franstalig minister een "Rosettabanenplan" ter bestrijding van de jeugdwerkloosheid. Dat werd toen afgeschoten aan vlaamse zijde omdat "jeugdwerkloosheid" geen typisch vlaams probleem zou zijn. Inmiddels is het wèl een vlaams probleem geworden. Is het intussen misschien geen waals probleem meer , Of is het nu toch een belgisch probleem ? Idem dito over vergrijzing... dat zou meer in Vlaanderen opspelen dan in Wallonië ... tot de Vlaamse ouderlingen met plezier in de gezonde industrievervuilingvrije lucht van onze diepe waalse bossen gaan verblijven zeker ? Sommige mensen leven nog in de tijd van de lijfeigenen : toen men nog verplicht was op het land van "De Heer" te blijven wonen. Ik wil me vrij en onbekommert kunnen verplaatsen, de handicap dat ik dan best wat vreemde talen leer neem ik er voor lief bij ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië staakt niet meer dan Vlaanderen BRUSSEL - Er wordt niet meer gestaakt in Wallonië dan in Vlaanderen. Dat blijkt uit een studie van de UCL die vandaag in de krant Le Soir verscheen. Voor het onderzoek werd tien jaar van sociale conflicten in België geanalyseerd. De studie brengt aan het licht dat het aantal stakingsdagen in België onder het Europees netto-gemiddelde ligt. Volgens de onderzoekers van de UCL zijn er nu ook minder sociale conflicten dan in de jaren zeventig en tachtig. bava Het klassieke antivlaams-linkse fabeltje over de noodzaak om de 'veel radicalere' Waalse vleugel van de arbeidersbeweging samen te houden bij de 'veel minder strijdvaardige' Vlaamse vleugel is hiermee ontkracht: de Vlaamse arbeiders zijn even strijdvaardig als de Waalse, zo blijkt. Er is dus geen nood meer aan het Belgisch gedrocht dat men 'solidariteit' noemt. De arbeidersbeweging heeft de Belgische eenheid helemaal niet nodig. De arbeidersbeweging heeft daarentegen wel nood aan een komaf met het belgische corporatistische keurslijf dat de organisaties van de arbeidersklasse voortdurend onder controle houdt. Samen met de opkomst van nieuwe sociale conflicten zoals met het generatiepact zal ook de Belgische constructie onder druk komen te staan. De rechtse neoliberale Belgische staat zal zich alleen nog kunnen in stand houden door te grijpen naar directe repressie. Gezien de nummerieke overmacht van de niet zo belgisch gezinde werkende massa ziet het er bijzonder slecht uit voor de unitaristen... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben als links nationalist zelfs bijzonder blij dat de Vlaamse arbeiders en de Waalse arbeiders 'evenveel' staken (of liever even weinig want ze doen het nog niet genoeg maar soit). Dat ontkracht namelijk de klassiek-linkse fabeltjes over het 'rechtse' Vlaanderen dat de steun van de 'betere' broer van Wallonië nodig heeft in de klassenstrijd. Wat mij betreft is dit eens te meer een argument minder om belziek te behouden.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dan ook een argument om "Vlaanderen" te splitsen zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |