![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De driemaandelijkse peiling naar de kiesintenties van de Libre Belgique laat maar weinig schommelingen zien.
Alleen het kartel SP.a + Spirit kan misschien nog voor een verrassing zorgen. Samen kunnen ze meer dan 20% behalen en aldus opnieuw de 3de grootste partij van Vlaanderen worden. SP.a woordvoerder Koen Santermans: "Toch blijft onze ambitie 18 procent. Als we dat halen, zullen we bijzonder tevreden zijn. We denken immers dat het Vlaams Blok schromelijk onderschat wordt." Dat is wat ik er ook van denk. In vergelijking met de verkiezingen van 1999 boekt het Blok nog altijd een winst van 1,6% en daar zouden m.i. nog wel eens een paar procenten kunnen bijkomen. Maar ook na juni 2003 zal het Blok weerom op de banken blijven zitten want de waalse regeringspartijen blijven het goed doen (op Ecolo na). Mijn pronostiek blijft dan ook voor een volgende regering die niet meer paarsgroen zal zijn want Ecolo/Agalev kunnen ingewisseld worden voor CDH/CD&V. Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Traffen toebak!
De VLD heeft van alle partijen kopstukken binnengehaald maar zou toch nog stemmen verliezen. ![]() De CD&V zou nauwelijks kleiner worden terwijl die partij toch opsplitste. :o De SP zou groter worden dankzij de stemmen van de "betrouwbaarste der politieke elementen", Bert Anciaux. ![]() En plots is de groei van het VB zo groot dat zelfs de Libre het niet langer kan wegmoffelen. : ![]() Zelfs die andere Vlaams-nationalisten doen het steeds beter. Wat erg toch voor de franstalige peilers. ![]() Nog erger (voor CD&V-haters) zou zijn dat die partij er weer bij zou kunnen zijn de volgende keer. Van Agalev horen we immers niet eens meer spreken... We zouden dus een tripartite van de groten kunnen krijgen. Net wat ik al inschatte. Leuk, want dan zijn er geen Vlaams-nationalisten nodig om de volgende tussenstap naar het onafhankelijke Vlaanderen te nemen. Twee van deze partijen die het confederalisme bepleiten tegen één die dat niet wenst, dat schept mogelijkheden. ![]() En lijkt een voorspelling te zullen bewaarheid worden. België zal niet splitsen dankzij de Vlaamsnationalisten, maar ondanks hen. 8) Het zou pas écht kunnen gaan spannen moest de N-VA de kiesdrempel halen en een meerderheid mogen vormen met de VLD en de CD&V. Geen PS-SP meer dus, maar zover durf ik zelfs in mijn stoutste dromen niet gaan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Maar het zijn maar opiniepeilingen, heel relatief dus...
Je kan je er niet op baseren. En Knuppel, een coalitei met VLD, CD&V en N-VA zou inderdaad mooi zijn. Weg met Di Rupo. Maar weet dat de N-VA alleen maar in de regering stapt als er voldoende voorwaarden zijn, en als 2/3 van de leden akkoord gaat. Democratie, weet je nog?
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Als je de uitslagen van 1999 vergelijkt met nu, gaat ook de VLD (net zoals het VB) er op vooruit. Als je echter vergelijkt met de vorige opiniepeiling gaan beide partijen er op achteruit. Jij klutst echter alles door elkaar ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps, en ik die dacht dat het VB er, volgens La Libre, de vorige peiling ook al op achteruit boerde. Ze boeren er trouwens altijd op achteruit.
Volgens de peilingen... Net zoals Boerswa de vorige peiling van 3,3 voor zijn partij al niet ernstig nam. Slimme man. Jammer genoeg niet altijd en in alles... De rest zal ik dan ook maar met een kilo zout nemen zeker? ![]() Ik denk wel dat het weleens de verrassing van ons leven zou kunnen worden wie volgende keer de macht gaat verwerven. En neen, Piano, ik denk niet aan het VB... 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() "At your service" boerde Insp. Canardo het uit ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zal niet meer "boeren" Piano.
Dankzij een halve gek zoals jij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Allé, hier beginnen ze Piano ook door te hebben! 't Heeft wel wat geduurd maar "Eind goed, al goed!"!
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer, want het leek mij ooit een zeer intelligente kerel. ![]() Als je echter mensen die het niet met je eens zijn al direct "kippen zonder kop" begint te noemen dan neemt de gekkernij al een min of meer ernstige vorm aan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat Superstaaf zoveel invloed had op jou..... Het kan verkeren, zei Bredero. Iemand die zichzelf Vlaams-nationalist noemt en niet gaat stemmen op een van de twee Vlaams-nationalistische partijen omdat ze voortdurend elkaar bekampen, en juist die persoon begint dan haar respect voor die mensen te verliezen. Het kan verkeren.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat Superstaaf hier maar buiten VL. Omdat zowel ik als hij (en nog vele anderen) voor de invoering van het burgerreferendum zijn wil dat nog niet zeggen dat hij "zoveel invloed op mij heeft". Er zijn immers veel meer onderwerpen waar ik hem bestrijd inplaats van steun. Hetgeen mij werkelijk heeft beïnvloed was de afwijzing van het referendum door de N-VA. Sla er het forum maar eens op na dan kan je zelf zien hoe geschokt ik was toen ik dat hoorde. Ik heb jaren geleden meegewerkt aan een "dag van de democratie" in Antwerpen. Daar werd intens de invoering van het referendum bepleit. De organisators vormden later het ID21 met Bert Anciaux. Je weet waar die intussen allemaal zitten en wat er van hun beloften van weleer in huis is gekomen. Om die fouten nog eens dunnetjes over te doen met de N-VA, die al op voorhand zegt niet eens een referendum te willen, heb ik echt geen zin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dit is het juist, Knuppel. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!!! Je zit ze zelf aan te vallen!!! Zelf minachtend Boerswa schrijven. Als je een beetje rationeel denkt, dan weet je dat we met Bourgeois iemand in ons land hebben die het tenminste nog serieus meent met de politiek. Die zich inzet, opdaagt in de Kamer. Het zomaar naar de dieperik verwijzen voor dat ene punt, vind ik maar laag bij de grond. [/quote]
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat was er eerst: de kip of het ei?
Mag ik me beledigd voelen als ik "dat ene punt" dat jullie maar niks vinden, wél belangrijk vind? Pas daarn�* ben ik Bourgeois met andere ogen gaan bekijken. Kijk dat ook maar na. Maar nu snap ik wel waarom je me de invloed van Superstaaf verwijt. Hij maakt er bijna een gewoonte van namen te schrijven zoals ze worden uitgesproken. En ja, d�*t vind ik zo leuk dat ik niet aan de verleiding kon weerstaan het ook eens te doen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Voor partijlemmingen, van welke strekking ook heb ik hoegenaamd geen respect. Wie blindelings zijn partaaigeno$$en und fûhrer in alles naholt, zonder kritisch oog voor de minder goede punten, sneuvelt vroeg of laat onder de hakbijl van de Superstavelijke spot. 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een kind van Maria gaat noooooooooit verloren (moraal van de beatrijslegende) ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overdrijf je niet een beetje, Staaf?
Ik ben zwaar teleurgesteld omdat de N-VA tegen de invoering van referenda is maar daarom moet je hen nog niet vergelijken met SS-ers. ![]() |
![]() |
![]() |