Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2006, 19:06   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Kaarten op tafel

Met de Franse fusie gemengd met overheidsgeld doet iedereen alsof het spelletje nu pas begonnen is.
Van Interbrew naar Inbef samen met een hoop andere sectoren.
Waar is de vrije markt gebleven?
De concurrentiestrijd die ons betere prijzen ging bezorgen, waar is die.
Devaluatie of revaluatie?

Maar nee het zijn allemaal minnaars onder elkander...zij zorgen alleen voor hun eigen.
Nietwaar?

Is dit na de Grondwet, opnieuw het einde van Europa?

En moeten wij zoals die Fransen niet beginnen meer aan ons eigen te denken, België of Vlaanderen maakt niet uit!
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 19:17   #2
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uiteindelijk zullen er hier maar een paar overlevenden overblijven (Eon, Edf, Enel ?). Economisten moeten maar uitmaken of dit voldoende is, om een waarachtige concurentiestrijd te voeren ?
In elk geval heeft men nu, mijn inziens, een "vuile toer" gespeeld (of wil men spelen, de fusie is nog niet rond) en dit met volledige goedkeuring van Frère en de Belgische regering. En dit zeker niet in het voordeel van Europa enerzijds, en de kleine belegger anderzijds. Enkel de Franse staat zal er beter van worden (Suez (aandelen praktisch allen verdeeld onder kleine beleggers) is nu eenmaal meer waard dan Gaz de France (aandelen praktische allen in handen van de Franse staat).

Laatst gewijzigd door Bob : 4 maart 2006 om 19:23.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 22:10   #3
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Uiteindelijk zullen er hier maar een paar overlevenden overblijven (Eon, Edf, Enel ?). Economisten moeten maar uitmaken of dit voldoende is, om een waarachtige concurentiestrijd te voeren ?
In elk geval heeft men nu, mijn inziens, een "vuile toer" gespeeld (of wil men spelen, de fusie is nog niet rond) en dit met volledige goedkeuring van Frère en de Belgische regering. En dit zeker niet in het voordeel van Europa enerzijds, en de kleine belegger anderzijds. Enkel de Franse staat zal er beter van worden (Suez (aandelen praktisch allen verdeeld onder kleine beleggers) is nu eenmaal meer waard dan Gaz de France (aandelen praktische allen in handen van de Franse staat).
Onze regering wou in de tijd geen aandelen meer hebben van Electrabel (toen nog EBES, Intercom,...) De gemeenten hadden nog een deeltje van de aandelen in handen. Met het bod van Suez om bijna 100% van de aandelen in handen te krijgen hebbend de gemeenten voor het geld gekozen en deze aan Suez verkocht. Vandaag hebben ze niets in de pap te brokken. De Franse regering heeft in tegenstelling tot de Belgische regering energie steeds als een staatszaak gezien en heeft, tot op vandaag, een overgroot deel van de aandelen in zowel EDF als GDF. Voor GDF is dit vandaag nog 80%. Wat zie je nog? In België is de markt al een groot deel vrijgemaakt in tegenstelling tot bvb de Franse markt.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 4 maart 2006 om 22:11.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 23:42   #4
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar wat mij het meest doet knippen met mijn ogen, is dat een fusie Gaz de France en Suez de volledige steun heeft van de federale regering (Mestrallet heeft de federale regering zelfs bedankt voor hun steun).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 10:07   #5
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar wat mij het meest doet knippen met mijn ogen, is dat een fusie Gaz de France en Suez de volledige steun heeft van de federale regering (Mestrallet heeft de federale regering zelfs bedankt voor hun steun).
Mij niet. Onze goede regering heeft, zoals in de tijd met Sabena, waarborgen gekregen dat ons land gewaarborgd is van energie en tegen een goede prijs..
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be