Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2006, 22:39   #1
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard Turken 'Apenloop' doet wetenschap versteld staan

'Apenloop' doet wetenschap versteld staan

In een afgelegen gebied in Zuid-Turkije is een curieus gezin gesignaleerd dat kennelijk alleen in staat is om op handen en voeten te lopen. Dit is een belangrijke ontdekking, daar dit onderzoekers mogelijk in staat kan stellen het gen te vinden dat mensen rechtop doet lopen.

Evolutiewetenschappers staan voor een raadsel, omdat de aangenomen theorie niet strookt met dit verschijnsel. Het gezin van vijf loopt niet letterlijk op hun handen, zoals chimpansees dat doen, maar op hun polsen. Ze beschikken wel over het vermogen hun vingers afzonderlijk te bewegen, om bijvoorbeeld te borduren.

Een Duitse wetenschapper denkt dat zij het gen missen dat hen rechtop kan laten lopen. Anderen zijn ietwat radicaler en neigen naar meer gewaagde theoriëen; dat er wellicht sprake is van 'omgekeerde evolutie'. Dit verschijnsel komt ook bij bepaalde diersoorten voor.

De vijf volwassenen komen uit een gezin van achttien en zijn allen geestelijk gehandicapt. Daarom denkt de Britse professor Humphrey dat het allemaal wat simpeler ligt en dat de volwassen kinderen waarschijnlijk een hersenafwijking hebben die hen dwingt te lopen als kleine kinderen.

Op zeventien maart zendt BBC een documentaire over dit gezin uit.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/62882

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 22:40   #2
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

De vijf volwassenen komen uit een gezin van achttien en zijn allen geestelijk gehandicapt.

inteelt heh, nogal populair bij die mensen

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 22:49   #3
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

En wat wil je hiermee bewijzen ??
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 22:56   #4
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Morghodius wil hiermee hoogstens bewijzen dat hij/zij een van de zovele dwaze racisten is die op dit forum hun frustraties komen afreageren.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 23:36   #5
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard schoolmeester?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Morghodius wil hiermee hoogstens bewijzen dat hij/zij een van de zovele dwaze racisten is die op dit forum hun frustraties komen afreageren.
zeg eens djimi, het zou mij niet verbazen als jij in het dagelijks leven schoolmeester zou zijn?...dat hoogmoedige kantje bij jou, altijd alsof je de mensen een lesje geeft..
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 23:56   #6
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht

zeg eens djimi, het zou mij niet verbazen als jij in het dagelijks leven schoolmeester zou zijn?...dat hoogmoedige kantje bij jou, altijd alsof je de mensen een lesje geeft..
Wel, carlgustaaf, ik ben in het dagelijks leven inderdaad 'leerkracht'. Ik geef in een Athenée Royal (dus in een Franstalige school) les Nederlands aan 15- tot 20-jarige jongeren van velerlei oorsprong. De grote meerderheid van mijn leerlingen zijn moslim, waarvan de meesten in België geboren zijn.

De meeste van mijn leerlingen (en zelfs een aantal van mijn collega's) staan behoorlijk negatief tegenover het Nederlands en de Nederlandstaligen (de Vlamingen), al slaag ik er langzaamaan toch wel in in de hele school een zekere mentaliteitsverandering tot stand te brengen. Dat doe ik door met behulp van een uiterst beleefde houding, nogal wat gevoel voor humor, een bijna oneindig geduld en vooral ook een 'typisch West-Vlaamse' (cliché, cliché) koppigheid te blijven vechten tegen vooroordelen.

Vechten tegen vooroordelen is eigenlijk mijn geliefkoosde denksport (leuker dan sudoku, spannender dan Zweedse kruiswoordraadsels, en bovenal ook nuttiger dan doorlopers), en hoewel ik ook besef dat 'stultorum numerus infinitus' en 'mundus vult decipi' : ik ben niet van plan deze strijd ooit op te geven.

En het is jammer maar waar : de meeste mensen kunnen flink wat lesjes goed gebruiken. Dat zal zelfs u niet kunnen ontkennen.

Dat ik in uw ogen als 'hoogmoedig' overkom is trouwens de minste van mijn zorgen.

Tot genoegen.

Laatst gewijzigd door djimi : 9 maart 2006 om 23:58.
Oud 10 maart 2006, 10:41   #7
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doe ik door met behulp van een uiterst beleefde houding, nogal wat gevoel voor humor, een bijna oneindig geduld en vooral ook een 'typisch West-Vlaamse' (cliché, cliché) koppigheid te blijven vechten tegen vooroordelen.
Geef maar toe. je bent het pispaaltje van de school! En je komt je frustraties hier uitleven op ons.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 11:07   #8
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Geef maar toe. je bent het pispaaltje van de school! En je komt je frustraties hier uitleven op ons.
Hij is tenminste zeer moedig en loyaal met zijn werk, ik vind dat djimi een punt verdiend....
Oud 10 maart 2006, 11:43   #9
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
'Apenloop' doet wetenschap versteld staan

In een afgelegen gebied in Zuid-Turkije is een curieus gezin gesignaleerd dat kennelijk alleen in staat is om op handen en voeten te lopen. Dit is een belangrijke ontdekking, daar dit onderzoekers mogelijk in staat kan stellen het gen te vinden dat mensen rechtop doet lopen.

Evolutiewetenschappers staan voor een raadsel, omdat de aangenomen theorie niet strookt met dit verschijnsel. Het gezin van vijf loopt niet letterlijk op hun handen, zoals chimpansees dat doen, maar op hun polsen. Ze beschikken wel over het vermogen hun vingers afzonderlijk te bewegen, om bijvoorbeeld te borduren.

Een Duitse wetenschapper denkt dat zij het gen missen dat hen rechtop kan laten lopen. Anderen zijn ietwat radicaler en neigen naar meer gewaagde theoriëen; dat er wellicht sprake is van 'omgekeerde evolutie'. Dit verschijnsel komt ook bij bepaalde diersoorten voor.

De vijf volwassenen komen uit een gezin van achttien en zijn allen geestelijk gehandicapt. Daarom denkt de Britse professor Humphrey dat het allemaal wat simpeler ligt en dat de volwassen kinderen waarschijnlijk een hersenafwijking hebben die hen dwingt te lopen als kleine kinderen.

Op zeventien maart zendt BBC een documentaire over dit gezin uit.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/62882
Ik vind dit allemaal best interresant hoor, maar kunt u me uitleggen wat dit met vreemdelingenbeleid & integratie te maken heeft?
Oud 10 maart 2006, 11:49   #10
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Mijne rug doet al zeer van naar te kijken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 12:03   #11
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik vind dit allemaal best interresant hoor, maar kunt u me uitleggen wat dit met vreemdelingenbeleid & integratie te maken heeft?
de integratie van mindervalide vreemdelingen ligt hem nauw aan het hart.
Oud 10 maart 2006, 12:04   #12
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Hij is tenminste zeer moedig en loyaal met zijn werk, ik vind dat djimi een punt verdiend....
"zeer moedig" , loyaal dat wel, zoals een goed afgerichte hond.
Oud 10 maart 2006, 12:32   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach meneer Hyoens, als u ooit eens de moed (de 'kloten') vindt om u tot hier te begeven, zal ik u graag de school waar ik werk, mijn collega's en mijn leerlingen voorstellen.

Ik zal uiteraard aan NIEMAND laten weten dat u één van de vele Vlamingen bent die zich door het Vlaams Bedrog in de luren laat leggen.

Wellicht zullen de mensen met wie ik u kennis zal laten maken dat zelf wel kunnen RUIKEN.

Tot genoegen.
Oud 10 maart 2006, 12:38   #14
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"zeer moedig" , loyaal dat wel, zoals een goed afgerichte hond.
Zie hierboven.
Oud 10 maart 2006, 12:47   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar genoeg, maar in het engelstalige artikel uit de Times wordt weldegelijk de referentie gemaakt naar generatielange inteelt, zodat zowel moeder �*ls vader dragen blijken te zijn van geretardeerde genen.

Blijkbaar mogen zulke dingen zelfs niet meer vermeld worden in de nederlandstalige pers?

Je gaat me toch niet vertellen dat er nu censuur moet worden toegepast om de huwelijken tussen neven en nichten niet in een verkeerd daglicht te plaatsen?
Allez allez! De profeet heeft gezegd dat je niet mag huwen met een meisje dat toevallig bij dezelfde min aan de borst heeft gehangen, want DAT is gevaarlijk voor de nakomelingen, maar met je nicht mag je best huwen volgens Allah hoor! En Allah weet het best!

Citaat:
The siblings, who live with their parents and 13 other brothers and sisters, are mentally retarded, as a result of a form of cerebellar ataxia — an underdevelopment of the brain. Their mother and father, who are themselves closely related, are believed to have passed down a unique combination of genes resulting in the behaviour. While Professor Humphrey said that cultural influences in their upbringing may have played a crucial role, with parental tolerance allowing the children to keep to quadrupedal walking, others believe that the cause is more purely genetic.
http://www.timesonline.co.uk/article...072832,00.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 12:57   #16
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ach meneer Hyoens, als u ooit eens de moed (de 'kloten') vindt om u tot hier te begeven, zal ik u graag de school waar ik werk, mijn collega's en mijn leerlingen voorstellen.

Ik zal uiteraard aan NIEMAND laten weten dat u één van de vele Vlamingen bent die zich door het Vlaams Bedrog in de luren laat leggen.

Wellicht zullen de mensen met wie ik u kennis zal laten maken dat zelf wel kunnen RUIKEN.

Tot genoegen.
ben je niet mans genoeg om mij alleen aan te pakken en heb je de hulp van je 20!-jarige leerlingen nodig? Maar ik begrijp nu waarom die franstaligen geen deftig nederlands kunnen! een west-vlaming als leraar nederlands!
Oud 10 maart 2006, 13:02   #17
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Deze mensen zijn gewoon nootjes aan het rapen.
Oud 10 maart 2006, 13:17   #18
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's inmiddellijk al heel duidelijk geworden.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 13:21   #19
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
ben je niet mans genoeg om mij alleen aan te pakken en heb je de hulp van je 20!-jarige leerlingen nodig? Maar ik begrijp nu waarom die franstaligen geen deftig nederlands kunnen! een west-vlaming als leraar nederlands!
Een West-Vlaming in een alochtonenklas : bij zwakke persoonlijkheden leidt dat uiteraard tot een acute vorm van dhimmitude. En dhimmutude staat dan weer garant voor de broodnodige portie zelfcensuur en politiek correctheid.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 13:29   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het was niet mijn bedoeling u 'aan te pakken', mijnheer Hyoens.

Gezien uw achtergrond verbaast het mij evenwel niet dat u met dergelijke ideeën opgezadeld zit.

Uw vooroordeel tegenover West-Vlamingen verbaast mij al evenmin.

Ga vooral zo verder, mijnheer Hyoens, u bent 'goe bèzig'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be