![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() [SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]een letterlijke uitsmijter dan wel ![/SIZE] [SIZE=3]lees net dit[/SIZE] SP.A wil verder Gents bestuur leiden zonder Groen! GENT - Huidig Economieschepen in Gent Daniël Termont hoopt na 8 oktober de stad verder te kunnen besturen in dezelfde SP.A-Spirit-VLD-coalitie als vandaag en daarin is voor Groen! ook al geen plaats. Dat zei Termont (SP.A) zaterdag bij de voorstelling van de definitieve kieslijst SP.A-Spirit, die hij tijdens de gemeenteraadsverkiezingen dit najaar zal trekken. Uittredend burgemeester Frank Beke en vice-premier Freya Van den Bossche duwen DS 12 maart [SIZE=3]groen! wilde niet voldoende plooien naar de paarse ideeën en voor 'ketters' die niet willen 'assimileren' is er in de volgende coalitie a priori geen plaats ?[/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]wat een racisten zeg ![/SIZE] Laatst gewijzigd door Knipp : 12 maart 2006 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan Termont geen ongelijk geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals u wenst:
1. Ten eerste geloof ik dat een cialitie met CD&V/N-VA beter zou zijn, maar dit terzijde. 2. Het is toch logisch dat Termont liever met één partner een coalitie vormt dan met twee. Dat is des te meer het geval wanneer de mogelijke tweede (in casu Groen) een notoir onbetrouwbaar en moeilijke partner is en wanneer bovendien die partij lokaal nog eens aangevoerd wordt door de nationale voorzitter (Vera Dua - die ik overigens persoonlijk sympathiek vindt, maar politiek niet echt een solide partner). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() VLD had trouwens ook een uitsmijter maar dan op federaal vlak....
Ze willen meer werkvolk dan al was voorzien vanuit Oost-Europa naar hier halen om meer open werkplaatsen bij zogenaamde "knelpuntberoepen" in te vullen.. Als de rest niet volgt is er een probleem en vervalt het volledige akkoord... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel: het lijkt me dat zich hier een gunstige democratische evolutie verderzet. Ik verklaar even: Een partijprogramma is meestal een soort koppelverkoop van punten. Een coalitie vergroot de hoop programmapunten. Geen enkel punt is echter bindend. Wordt iets niet gerealiseerd, dan is er steeds het handige parapluutje om deze niet-realisatie in de schoenen van de coalitiepartner te schuiven. Wanneer partijen echter vooraf duidelijk aangeven met welke partij zij al dan niet in coalitie wensen te gaan, dan heeft de burger al ietwat duidelijker beeld welke (nog steeds beperkte) invloed zijn stem kan hebben. Persoonlijk ben ik op gemeentelijk vlak nogal 'paars' gezind, wegens het vrij degelijke bestuur in mijn Aalsterse stad. Voor wie moet je dan stemmen, rood of blauw? Met rood riskeer je nu paars-groen, ondanks de bekwame rode kandidaten. De Aalsterse blauwe esbattementen ontnemen me de zin om aan hun partij mijn stem te verklakken. Mocht rood echter vooraf groen in Aalst uitsluiten, dan zou dat mjn keuze serieus vergemakkelijken. Voorts is er aan dergelijke pre-electorale kennisgeving van coalitie voor- of afkeur niks ondemocratisch. Al helemaal niet in het geval van groen!. Een electorale tegenkanting van rond de 95% is niet echt van dien aard om groen mee in het bestuur op te nemen, en hun onzin door de strot van de anti-groene burger te rammen. Bravo dus voor SP-a Gent met hun democratisch legitieme cordon betonnaire.8)
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een aantal van die mensen zal uiteraard willen blijven en de familie naar hier halen. Bijgevolg gaan die mensen een eerlijk loon vragen, afgedankt worden door hun gewetenloze uitbuiters en als oud vuil op de stoep van de sociale zekerheid worden gedumpt. De geschiedenis herhaalt zich, maar 't blijft toch allemaal de schuld van "links" en de vakbonden.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De echte reden volgens mij is dat de SP-a in een coalitie met de VLD/CD&V zich kan profileren als de links progressieve "partner" wat met Groen! in het schepencollega heel wat moeilijker is. Ten andere. Ze hebben van Groen! geen enkele last gehad de laatste 6 jaar in de oppositie waarom zouden ze er wel last van hebben eenmaal ze mee Gent besturen en in dezelfde ploeg zitten?
|
![]() |
![]() |