![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() wordt afgestraft.
Waarom nog voor ingenieur studeren voor een loon van 50.000 bruto, als je toch langs alle kanten beduveld en benadeeld wordt ? [SIZE=5]Hoge middenklasse verdient minder dan lage[/SIZE] De Belgische hogere middenklasse loopt zoveel kortingen en subsidies mis, dat ze eigenlijk minder verdient dan haar collega’s uit lagere inkomensklassen. Dat blijkt uit een onderzoek van het weekblad Trends. De middenklassse is de klos van het sociale systeem, dat blijkt uit een onderzoek. De onderzoekers stelden vier fictieve gezinnen samen uit vier verschillende inkomensklassen. Uit de resultaten blijkt dat het gezin met een jaarlijks inkomen van 39.797 euro een lager besteedbaar inkomen overhoudt dan het gezin met een jaarinkomen van 25.208 euro. De grootverdieners kunnen slechts 17.779 euro uitgeven, tegenover 18.135 voor het gemiddelde gezin. Trends kwam tot die merkwaardige uitkomst door alle belastingen en bijdragen van het inkomen af te trekken en alle subsidies van de overheid er bij te tellen. Het gemiddelde gezin heeft bijvoorbeeld recht op studietoelagen en een hogere tussenkomst in de rusthuiskosten van hulpbehoevende ouders. Ze krijgen ook bijna dubbel zoveel premies voor kinderopvang. Alles bij elkaar genomen blijkt iemand met een inkomen van 39.796 euro minder te verdienen dan iemand met een salaris van 25.207 euro. Uit onderzoek van de organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (Oeso) blijkt dat België er beter dan zijn buurlanden in slaagt om de inkomens te herverdelen. Dat blijkt dus enkele minder positieve bijwerkingen te hebben voor gezinnen die er een bovengemiddeld inkomen op nahouden. sdg De flutters moeten dus meer verdienen dan de succesrijken, Darwinisme wordt op zo'n degoutante manier afgestraft dat zelfs ik gedegouteerd begin te worden. Beter tot 18 jr. naar school gaan, u ledig gedragen, levenslang stempelen en 1000 euro per maand in't zwart verdienen, daarenboven genieten van een ontzettende lijst 'sociale voordelen'. *knip* Oproepen tot geweld is, zoals ondertussen meermaals gemeld, verboden bij wet en bijgevolg ook niet getolereerd op dit forum. Laatst gewijzigd door /\|cazar : 20 april 2006 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Benieuwd naar de reactie van het vws nu ze bij de "betere" klasse behoren.
Daar zullen ze het lastig mee hebben. Al die tijd hebben ze zichzelf geviseerd! ![]() Laatst gewijzigd door Mambo : 21 april 2006 om 08:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En alweer een forumfiguur permanent verbannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is eens te meer een bevestiging van de stelling dat passieve 'sociale' uitkeringen voor wat werkbekwamen betreft verslavend zijn en vaak luiheid in de hand werken. Indien we een degelijk sociaalzekerheidssyteem in stand willen houden voor de mensen die écht niet werkbekwaam zijn, zijn er in elk geval diepgaande hervormingen nodig. Zoniet dreigt het huidige stelsel op niet al te lange termijn compleet in elkaar te stuiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() There's a bright new world to be discovered out there; een wereld waarin je mooi verdient én waarin de "flutters" niet kunnen profiteren van je werk 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals fascisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Er moet terug een kloof komen tussen hoogeschoolden en de ongeschoolden. En hiermee bedoel ik op financieel gebied. Iemand die nu van een unief afkomt zal nauwelijks meer verdienen als een gewone arbeider of bediende terwijl ze wel 5 jaar lang in hun eigen hebben moeten investeren. In dit apenland verdien je als ingenieur maar 200-300 euro meer in de maand als een bandarbeider die eigenlijk 0 verantwoordelijkheid heeft, vaste uren en zware sociale bescherming via allerlij vakbonden.
De beste manier om in kennis te investeren, om innovatie aan te trekken, is om de lasten op de lonen van hooggeschoolden te verlagen. Uiteindelijk heb je als economie meer aan 10 goede ingenieurs als 100 schroevendraaierkes.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() NOG méér armen dus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
u ben rechts zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Tuurlijk heb je als student de mogelijkheid om goed te gaan feesten en te profiteren, maar eens het moment om jezelf te bewijzen daar is, is het wel degelijk een investering. Profiteren en er het uiterste uithalen kan je in het "echte" leven trouwens evenzeer. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als gij bij een werkgever aankomt, en gij hebt een deftige achtergrond in een bepaalde vakgebied, mag de werkgever daar gerust voor betalen. En geen aalmoezen aub. PS: De enigste sociale dienst die ik had was mijn moeder die nu en dan mijn huurt betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik niet, ik vind dat zo saai en pro-werken. En oubollig dus ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik heb helemaal geen dopcenten.
Waar haalt u dat toch? Nu ja ge moogt gerust verder geloven dat ik die wel heb, dat past bij u. |
![]() |
![]() |