Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2003, 15:23   #1
Kempen
Gouverneur

Standaard

Wat het spel der zetelverdeling en de kiesdrempel zo al voor rare gevolgen met zich meebrengt.

Als we de nieuwe regering Vrhfstdt even bekijken dan heeft ze op een eerste gezicht een confortabele meerderheid in zetels. Daar is geen speld tussen te krijgen.
In Wallonie heeft ze een supergrote meerderheid in zetels en in stemmen.
In Vlaanderen echter heeft Vrhfstdt 2 wel een meerderheid in zetels, maar niet in stemmen.

Men zou dus kunnen zeggen dat Vrhfstdt 2 ontworpen en gebouwd is in Wallonie maar geen voldoende electoraal draagvlak heeft in Vlaanderen.

Ik denk dat SPa en VLD heel goed wisten waarom ze een kiesdrempel gingen invoeren.

De tweederangspositie van Vlaanderen in belgie wordt hier nogmaals door bevestigd.
Zou Wallonie een regering aanvaarden die in hun eigen gewest geen meerderheid zou hebben ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2003, 18:57   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Wat het spel der zetelverdeling en de kiesdrempel zo al voor rare gevolgen met zich meebrengt.

Als we de nieuwe regering Vrhfstdt even bekijken dan heeft ze op een eerste gezicht een confortabele meerderheid in zetels. Daar is geen speld tussen te krijgen.
In Wallonie heeft ze een supergrote meerderheid in zetels en in stemmen.
In Vlaanderen echter heeft Vrhfstdt 2 wel een meerderheid in zetels, maar niet in stemmen.

Men zou dus kunnen zeggen dat Vrhfstdt 2 ontworpen en gebouwd is in Wallonie maar geen voldoende electoraal draagvlak heeft in Vlaanderen.

Ik denk dat SPa en VLD heel goed wisten waarom ze een kiesdrempel gingen invoeren.
Natuurlijk wisten we dat allemaal: om de versnippering tegen te gaan in het voordeel van de grotere partijen. Wist je dat dan niet meer?
Oud 22 juli 2003, 19:12   #3
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
[/quote="Kempen]

Natuurlijk wisten we dat allemaal: om de versnippering tegen te gaan in het voordeel van de grotere partijen. Wist je dat dan niet meer?[/quote]

Piano, waarom staat hier geen of of achter jouw tekst????.....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2003, 19:30   #4
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
[/quote="Kempen]

Natuurlijk wisten we dat allemaal: om de versnippering tegen te gaan in het voordeel van de grotere partijen. Wist je dat dan niet meer?
Piano, waarom staat hier geen of of achter jouw tekst????.....[/quote]

soms moet ge zelf eens iets interpreteren hé

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be