![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Heb zo een bedenkinkje bij de nieuwe tarieven van de Lijn:
- Op één dag tijd vraagt men op de bus zonder verpinken zomaar 40 % meer voor een kaartje (3 zones was vroeger 1,80 nu 2,50) - De zevendagenpas (weekabonnement) is verdwenen. die kostte 10 euro voor een ganse week lijnen. Hij werd vervangen door een vijfdagenpas die nu 15 euro voorverkoop kost en zelfs 18 euro op de bus zelf. - De Lijn heeft dan ook het lef maar te hameren op alle 'voordelen' die je hierdoor kan doen. Misschien hebben anderen ook nog voorbeelden van die waanzinnige prijsstijgingen, maar ik krijg het gevoel in het zak gezet te worden. Veel kansarmen zullen 'de bus missen'. Een werkloze van 800 euro per maand betaald de volle pot. Een gepensionneerde van 1500 euro per maand reist gratis.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() foutje in topictitel: het is natuurlijk portemonnee.....
![]()
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() schandalig idd - wie denken ze wel dat ze zijn
![]() waar kan je trouwens die ticketten kopen ? tenzij op de bus zelf ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2006 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() koop een buzzy pass? voor 26+ bestaat er ook zoiets al weet ik daar de naam niet van
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() mss kan je de armen ook de raad geven om een aston martin te kopen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() dat is trouwens wat ze willen. maar armen kunnen dat bedrag niet in één keer ophoesten - dus straffen ze ze maar met ze nog veel meer te laten betalen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
dus ik vind je vergelijking niet echt op gaan ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() de vergelijking is idd overdreven duvelke maar denk je echt dat armen zomaar 200 euro kunnen ophoesten ?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op de site van De Lijn: Werkzoekenden Werkzoekenden die een contract voor beroepsopleiding hebben, kunnen bij hun VDAB-trajectbegeleider een Buzzy Pazz of Omnipas aanvragen. Dit abonnement wordt altijd afgeleverd voor een periode van één jaar. Het is gratis voor werkzoekenden met een contract voor beroepsopleiding. Werkzoekenden Werkzoekenden die bij de VDAB in trajectbegeleiding zijn, kunnen bij hun trajectbegeleider voor 12,50 euro een Buzzy Pazz of Omnipas aanvragen. Dit abonnement wordt altijd afgeleverd voor een periode van één jaar. Mensen met een leefloon of inkomensgarantie Personen met een leefloon en gelijkgestelden, of personen die verblijven in een lokaal opvanginitiatief (LOI) kunnen voor 25 euro een Buzzy Pazz of Omnipas voor twaalf maanden kopen. Daarvoor hebben ze een attest nodig van het OCMW. Ook ouderen met een gewaarborgd inkomen of een inkomensgarantie (op basis van een attest afgeleverd door de Rijksdienst voor Pensioenen) kunnen zo'n abonnement aanvragen.
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ps zelf ben ik in traject en heb al twee jaar een omnipas
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() en de werkende armen ? degenen dus die genieten van het gemeenschapsdienstinkomen van cynicus
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2006 om 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Al van het eerste momment ik hoorde van de prijstijging zei ik al luidkeels "SCHANDALIG",en dan moet je er op hetzelfde momment nog es bijddenken dat ze speciale parkings aanleggen bij de eindhaltes voor de mensen hun auto te parkeren om dan verder met de tram of bus tot in de stad te rijden,dit zogezegd om er minder verkeer in de stad/steden te krijgen,wie gaat er nu nog die wagen op die parking laten staan denk je...
nb: sinds de invoering van de € slaat alles meteen op met 20 cent of meer,voor de € er was was dit maar een frank of 2...alles word duurder en diegene die t minst hebben in de maatschappij word dubbel gestrafd,en wie is dit de werkman en de kleine man...
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar, ik begrijp de kritiek op De Lijn, maar zoals het hier wordt voorgesteld is het wel sterk overdreven, hé.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 7 maart 2006 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar kan je nu eigenlijk zo'n gewoon buskaartje kopen behalve op de bus? Laatst gewijzigd door debbie : 7 maart 2006 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prijs per rit /
Bij aankoop in voorverkoop Bij aankoop op bus en tram Korte afstand (1&2 zones) biljet Lijnkaart Lijnkaart % ** € 1,20 € 0,80 € 0,60 € 1,50 € 1,00 € 0,80 Lange afstand (3+ zones) biljet Lijnkaart Lijnkaart % ** € 2,00 € 1,50 € 1,30 € 2,50 € 1,70 € 1,50 * Niet geldig op derdebetalertarieven http://www.delijn.be/vvk/voorverkooppunten_zoeken.asp
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 maart 2006 om 19:27. |
![]() |
![]() |