![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
|
![]() ... voor een netelig vraagje. Netelig voor belgicisten toch.
Zoals misschien bekend, kan men in het Armee Bels Leger, u weet wel, die antiquairs die zich als een modern NAVO-leger willen voordoen, geen piloot worden van straaljagers, helikopters, transportvliegtuigen,... als men zonder oogcorrectie qua gezichtsscherpte geen 10/10 haalt voor beide ogen. Wie dat niet haalt zonder oogcorrectie (= bril, lenzen, lasercorrectie,...) mag het vergeten als kandidaat geselecteerd worden voor een vliegopleiding. Hoe kan het dat ons aller prinsje Woef, ook wel "Laurent van belgië" genoemd, dan helikopterpiloot bij de marine kan worden???? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
Geregistreerd: 21 juni 2003
Berichten: 522
|
![]() 1. Hoe word je Helikopterpiloot en welke brevetten bestaan er ?
De Belgische wetgeving heeft verschillende categorieën van vergunningen voor piloten gedefinieerd. Vooreerst is er de Private Pilot License (PPL), gevolgd door Commercial Pilot License (CPL). Verder bestaan er dan nog vergunningen voor lijnpiloot (toestellen zwaarder dan 5700 kg), instructeur, enz. Na medische check, theoretische- en praktijklessen en de nodige examens wordt de vergunning afgeleverd. U hebt dan een pilootlicentie voor een bepaald type toestel, bijvoorbeeld voor de Robinson R22 (zie bovenstaande foto). De piloot kan zich vervolgens kwalificeren voor andere types, maar dient hiervoor wel een zogenaamd conversieprogramma te doorlopen. We bespreken dit verder meer in detail. 2. Aan welke voorwaarden dien je te voldoen ? In principe zijn er geen voorwaarden opgelegd. Wel is het zo dat je als eerste stap voor de opleiding een medische keuring dient te ondergaan. Deze keuring is echter geen probleem als je een normale gezondheid hebt. Men voert oa. een algemeen onderzoek uit, ogen , oren, evenwichtstest, bloedstaalname, thorax foto en EKG. Lenzen of bril hoeven geen probleem te zijn. Eenmaal de medische test volbracht kan je van het Bestuur der Luchtvaart een zogenaamde oefenvergunning krijgen; waarmee je bij Paramount Helicopters de praktijklessen kunt volgen.Elke 6 jaar gebeurt er een 'groot' medisch onderzoek, met bovengenoemde tests.Daarbij komt er nog een 'klein' 2 jaarlijks onderzoek dat een bezoek aan een aangestelde arts omvat.Merk op:indien men een medische keuring voor beroeps helikopter bestuurder aanvraagt moet men een bijkomende EEG test ondergaan. 3. Privaatpiloot Helikopter (PPL) De PPL vergunning laat u toe om solo (=alleen) en/of met passagiers te vliegen onder wat men noemt VMC weercondities. VMC staat voor Visual Meterological Conditions en betekent vliegen « op zicht », bij (relatief) mooi weer tijdens de dag. U mag dus het mooie Vlaamse land verkennen vanuit de lucht, maar u kan ook internationaal (Europees) vliegen, het brevet is immers geldig in heel de EG. De uitoefening van uw brevet privaatpiloot mag echter geen aanleiding geven tot enige vorm van commerciële exploitatie. (Voor dit laatste bestaat de CPL vergunning, dit is het brevet beroepspiloot). Wat zijn nu de voorwaarden voor het behalen van een PPL vergunning : Minimum leeftijd van 17 jaar. Medische keuring succesvol doorlopen. Deze keuring omvat een algemeen onderzoek ; een raadpleging bij de oogarts voor oogonderzoek; de ORL arts voor oor en evenwicht onderzoek ; EKG en bloedonderzoek; hart en thorax onderzoek. U krijgt dan een oefenvergunning, vereist voor het volgen van praktijklessen helikopter. Slagen voor het theoretisch examen, afgenomen door het Bestuur der Luchtvaart te Brussel. Dit examen omhelst een multiple-choise vragen lijst over de onderwerpen reglementen, meteo, navigatie, motoren, instrumenten en (helikopter)techniek. (zie bespreking theoretische cursus). Slagen voor het radio/telegrafie examen. Het is duidelijk dat radio communicatie tijdens het vliegen noodzakelijk is voor de veiligheid. Dit mondeling examen bestaat uit twee delen; theorie en een radiosimulatie waar u de piloot bent en de examinator de verkeersleider (= de toren). Vliegervaring : minimum 40 vlieguren waarvan 10 vlieguren solo (=leerlingpiloot alleen aan boord). Deze solovluchten omvatten ook navigaties; zo moet de leerlingpiloot landen op een vliegveld, dat minstens 80 km verwijderd is van de thuisbasis. Reken echter dat u gemiddeld een 50 tot 60 uren zal nodig hebben om voldoende vaardigheid op te bouwen voor u het praktijk examen kan afleggen. Slagen voor het praktijk examen wat in principe uit twee delen bestaat. Eerst een controle van de beheersing van de helikopter, en vervolgens een (korte) navigatie. Het examen zelf duurt minimaal 2 vlieguren, reken gemiddeld op 3 �* 4 uur. De theoretische en de praktische lessen kunnen gelijktijdig gevolgd worden. Een aanrader, het maakt de theorie duidelijk en concreter voor de student. We merken op dat kandidaten die reeds in het bezit zijn van een PPL vergunning voor vliegtuigen diverse vrijstellingen krijgen. De privaat piloot vergunning is geldig voor 24 maanden en wordt (automatisch) verlengd indien men in die periode minstens 10 uur per 6 maand of 50 uur verspreid over de 24 maanden heeft gevlogen. Indien dit niet het geval is, moet de piloot een verklaring voorleggen van een bevoegde instructeur, die de geschiktheid van de piloot bevestigt. U dient tevens om de twee jaar een geneeskundig onderzoek te ondergaan. Uiteraard is het volgen van de praktijklessen een avontuurlijke en sportieve activiteit. We kunnen u verzekeren dat er vaak "gezweet" wordt. Het is immers algemeen gekend dat een helikopter besturen behendigheid, reactiesnelheid en concentratie vraagt. Maar de "kick" als je slaagt is "o" zo groot. Eén van de mooiste momenten tijdens de opleiding is de eerste "solo" vlucht, het moment waar je als piloot je eerste (korte) vlucht volledig alleen maakt. De instructeur begeleidt je via radio contact, maar je moet het toch maar zelf helemaal alleen klaren. Deze prestatie wordt dan ook met de nodige Champagne gevierd ! 4. Conversie programma Je behaalt je vergunning per type helikopter. Dit is dus niet vergelijkbaar met een rij-examen voor auto's, waar u na het behalen van het rijbewijs met alle personenwagens mag rijden. Indien u met een ander helikoptertype wenst te vliegen, dient u een zogenaamd conversie-programma te doorlopen. Een conversie maakt u vertrouwd met de specifieke eigenschappen van een nieuw type helikopter. De besturing zelf verschilt weining tussen de verschillende helikopters, dit vraagt gewoon enige aanpassing. De conversietraining spitst zich vooral toe op de noodsituaties, starten & stilleggen, pre-flight inspecties van het nieuwe type helikopter. Enkele voorbeelden. Normaal start u met het opleidingstoestel Robinson R22. Volgende conversies naar een groter toestel (= meer passagiers) zijn mogelijk als voorbeeld : Robinson R44. Helikopter met 3 passagiers + piloot. Deze helikopter is uitgerust met een zuigermoter en zeer gelijkaardig met de R22. Het conversieprogramma omvat het vliegen met een bevoegd instructeur gedurende ongeveer een 5 vlieguren. Jet Ranger (Bell B206). De overgang van zuigermotor naar turbinemoter vraagt uiteraard een grotere begeleiding. Het vliegen met de Jet Ranger zal snel kunnen; het starten van een turbinemotor echter vraagt toch wat meer ervaring. Ook voor deze conversie dient u met een instructeur een aantal uren onder begeleiding te starten en te vliegen. Na het met succes doorlopen van de conversie geeft de instructeur een attest waardoor de piloot het nieuwe type bijvoegen op zijn vergunning. Dit gebeurt via het Bestuur der Luchtvaart, maar merk op zonder examen. Eens je jouw gewijzigde vergunning ontvangen hebt kan je passagiers meenemen in het nieuwe type helikopter! De Enstrom FX280 tijdens de landing. 5. Beroeps piloot CPL(H) De vergunning van beroepspiloot helikopter staat je toe: : Vliegen met passagiers, zowel commerciëel als privaat Internationale vluchten uit te voeren VFR te vliegen in de EG Je vergunning uit te breiden naar andere helikoptertypes Om een CPL(H) piloot te worden dien je minimaal 150 vlieguren op jouw aktief te hebben, en eveneens geslaagd te zijn voor het theoretisch examen Beroepspiloot. Wij raden u aan eerst een PPL (Privaat Piloot) vergunning te halen en vervolgens naar een beroeps vergunning te werken. De theoretische en praktische oefeningen zijn uiteraard intensiever. 6. Theoretische cursus Er is geen enkele vooropleiding nodig voor de theorie PPL. Alle handboeken en materiaal zijn inbegrepen in de cursus en u kan (optioneel) tevens een oefenboek aanschaffen. De volgende vakken worden gegeven : * Luchtvaartreglementering * Algemene kennis luchtvaartuig * Vluchtprestaties en Planning * Menselijke prestaties en beperkingen * Meteo * Navigatie * Operationele procedures * Vluchtbeginselen * Communicatie De opleiding gebeurt volleding conform volgens de JAR wetgeving. (JAR: ) De opleiding wordt opgedeeld in 3 modulles, met tussenin telkens 2 weken schorsing van de lessen.Tijdens elke modulle zullen er een aantal lessen theorie en praktijk doorgaan. De theorie lessen gaan door 2 avonden in de week op onze helihaven en dit telkens van 19:30 tot 21:00 uur en van 21:15 tot 22:45uur. De praktijklessen zijn vrij te plannen gedurende de duur van de modulle en zullen uitgevoerd worden met een Robinson helikopter RH22.Na iedere modulle volgt er een theoretische evaluatie over de opgedane kennis. Indien de leerling voor deze test slaagt kan hij overgaan naar de volgende modulle. In geval van niet slagen voor de evaluatie zal er een pakket van 5 uur theorie en/of praktijk aangeboden worden waarna de leerling dan opnieuw de evaluatie test zal doorlopen. Merk op: De evaluatie van de theorie cursus na iedere modulle gebeurt met behulp van een schriftelijk examen, die van de praktijk cursus door het bereiken van een bepaald niveau.Men kan slechts naar de praktijk cursus van een volgende modulle overgaan indien de theretische en praktische evaluatie gunstig is. Module indeling: Module 1: - Zal opnieuw van start gaan op 25 september 2003 afhankelijk van het aantal inschrijvingen, deze worden beperkt tot 8 personen. Tijdig inschrijven luidt de boodschap!! - De lessen omvatten 72 uur theorie en 20 uur praktijk. - Deze modulle houd de basis besturing van het toestel in. Na deze modulle zal de leerling zowel een solo circuit alsook solo grondwerk ( grondwerk: is het bestuuren van de helikopter tot op een hoogte tot max 2 meter) kunnen uitvoeren. De theorie zal zich dan ook vooral op deze basisonderdelen van het vliegen richten. 2 weken schorsing van de lessen ![]() - Hierin zullen eventueel inhaallessen en bijsturings cursussen voorkomen. Module 2: - De lessen omvatten 69 uur theorie en 20 uur praktijk. - Op het einde van deze module zal de leerling in staat zijn om zelfstandig (solo) te navigeren. - In deze module zijn er 2 weken schorsing van de lessen ingelast en dit gedurende de herfstvakantie. Module 3: - De lessen omvatten 75 uur theorie en 15 uur praktijk - Deze module zal de leerling klaarmaken voor de uiteindelijke examens bij het Bestuur der Luchtvaart Eind examens: - Het theorie examen wordt afgenomen in de gebouwen van het Bestuur der Luchtvaart. - Het praktijk examen wordt in het toestel zelf afgenomen en dit met behulp van een persoonlijke afspraak tussen leerling piloot en examinator. Samenvatting: Het volledig pakket bestaat uit 216 uur theorie en 55 uur praktijk opleiding.
__________________
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
|
![]() Ik zou juist hetzelfde geantwoord hebben
![]()
__________________
Linkiewinkie van beroep |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
|
![]() Het gaat om militaire luchtvaart beste "schaduwgemeenteraadslid" en niet om de burgerluchtvaart. Daar zou het hondenprinsje Laurent inderdaad piloot kunnen worden, maar in het leger kan hij dat niet, en toch is hij het, althans volgens officiële bronnen!
Wat is de verklaring daarvoor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
Geregistreerd: 21 juni 2003
Berichten: 522
|
![]() De belangrijkste medische vereisten waaraan je moet voldoen om militair
piloot te worden ![]() Medisch gestalte tussen 1,62 m en 1,95 m. maximum gewicht 95 kg en een goede geproportioneerde lichaamsbouw (normale verhouding tussen gewicht en lengte). voor elk oog afzonderlijk moet de gezichtsscherpte , zonder correctie met bril, contactlenzen, radiare keratomie (krasjes) of operatie (zoals lasik), 10 op 10 zijn. kleurenblindheid is een uitsluitingsfactor. goed verzorgd gebit. Psychotechnisch Voor de psychotechnische proeven is geen voorbereiding nodig. Psychotechnische proeven zijn proeven waarin het logisch denken, het redeneringsvermogen en de motivatie getest worden. Psychomotorische proeven zijn proeven waarbij het coördinatie-, reactie- en concentratievermogen getest worden. Over deze proeven kan geen verdere documentatie of informatie bezorgd worden. en verder ... Personen die aan chronische ziekten lijden of die letsels van een ernstige aandoening hebben, lopen zeker kans ongeschikt te zijn en dienen dit na te vragen. Het zicht is het belangrijkste zintuig voor een piloot en moet vanzelfsprekend optimaal functioneren. Dus gezichtsscherpte 10/10, kleurenzicht en dieptezicht volledig normaal. Geen enkele afwijking is hier toegestaan. De kandidaat ondergaat een grondige oftalmologische evaluatie. Het gehoor en evenwichtsgevoel moeten volledig normaal zijn. Om alle radiocontact mogelijk te maken, mag er geen groter verlies dan -15dB zijn op de frequenties van 250 tot 3000 Herz (spraakzone). Iemand met lucht- of wagenziekte kan zijn vliegdroom best vergeten. Kandidaten met spraakstoornissen zullen dit gebrek eerst moeten wegwerken. Jachtpiloten ademen door een masker en moeten dus vrij zijn van elke chronische aandoening van de luchtwegen die ademnood of hoestbuien kan uitlokken (zoals astma). De tanden dienen goed verzorgd te zijn; een losse tandprothese kan storend zijn bij het gebruik van het zuurstofmasker en is dus niet aangewezen. Goed verzorgde vullingen zijn toegelaten. De spijsverteringsorganen moeten normaal werken. Elk letsel of gevolg van vroegere heelkundige ingrepen (behalve appendicitis) kan oorzaak zijn van ongeschiktheid. De normale werking van het hart wordt grondig geëvalueerd met ECG (echocardiografie) en maximale inspanningsproef (ergometrie). Er mogen geen afwijkingen zijn. De maximale bloeddruk is 150/90 mm Hg. Een gezonde lichaamsbouw en een goede conditie zijn vereist en er mogen geen afwijkingen zijn aan het skelet en het bewegingsstelsel. Een RX (röntgenopname) van de wervelzuil zal nagaan of er geen ernstige scoliose (meer dan 15°) bestaat of andere letsels (Scheuermann, spondylolyse, enz.). Omwille van cockpitafmetingen zijn er beperkingen voor gewicht en lengte: Gewicht : max. 95 kg Lengte : min. 162 cm en max. 195 cm Dijbeenlengte : max. 66 cm Beenlengte : min. 99 cm Romplengte : max. 101 cm De medische onderzoeken omvatten verder een grondig bloedonderzoek (met AIDS test), longfunctieonderzoeken en een electroëncefalogram. Elke kandidaat moet een proef in de lagedrukkamer ondergaan om na te gaan of de doorgankelijkheid van de buis van Eustachius vlot gebeurt (aanpassing van de middenoordruk aan de bestaande luchtdruk). Eens dit zuiver medisch gedeelte afgewerkt, komt de kandidaat in handen van de psycholoog voor de psychische evaluatie en een uitgebreide batterij psychomotorische testen. Indien je je opnieuw inschrijft binnen de 12 maanden, blijven de resultaten van de medische en psychotechnische proeven waarvoor je geslaagd bent, tellen. Het is onmogelijk om op telefonische of schriftelijke aanvraag uitsluitsel te geven over je geschiktheid; zodoende raden wij je aan je in te schrijven en deel te nemen aan de testen. Op deze manier heb je definitief bevestiging of je al dan niet geschikt bent als kandidaat piloot.
__________________
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
Geregistreerd: 21 juni 2003
Berichten: 522
|
![]() Op 1 september 1977 brachten Paola en Albert hun zoon naar het Pius-X-instituut in Antwerpen, waar hij de lagere humanoira afmaakte. De hogere volgde hij, in het Frans, aan de Koninklijke Kadettenschool in Laken. Zijn legerdienst sleet hij bij de zeemacht, waar hij later officier werd. Toen hij 26 was, haalde hij zijn duikersbrevet met een duik naar een wrak in de Westerschelde in Vlissingen. Koning Boudewijn spelde hem een jaar later zijn 'vleugels' op als helikopter-piloot.
__________________
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
|
![]() Citaat:
Ah ja, nog iets: SO WHAT??
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie! Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
|
![]() Citaat:
![]() Stel dat jij pilote zou willen worden in het leger, maar je draagt een bril. Dan mag jij je droom opbergen. Prins Woef kan zonder probleem daar piloot worden.... Eerlijk hé?!? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
|
![]() Enkel ceremonieel... SO WHAT?
![]()
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En ze blijven maar zoeken en zoeken en zoeken. Deze krijgt een eervolle tweede plaats n�* de postzegel van 'Knut' ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
|
![]() Citaat:
[size=6]Maar er zijn wel belangrijkere en oneerlijkere dingen in de wereld. [/size]
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie! Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
Geregistreerd: 21 juni 2003
Berichten: 522
|
![]() Prins Laurent
Curriculum vitae van Prins Laurent Prins Laurent, de jongste zoon van Koning Albert II en Koningin Paola, is op 19 oktober 1963 te Brussel geboren. Hij doet zijn middelbare studies, gedeeltelijk in het Nederlands, aan het Pius X College te Antwerpen en, gedeeltelijk in het Frans, in de Koninklijke Kadettenschool te Laken (Brussel). Daarna gaat hij naar de Koninklijke Militaire School. Wanneer hij deze school verlaat, kiest hij om bij de Marine te dienen, zoals zijn vader dat reeds voor hem had gedaan. Hij krijgt zijn marinevorming aan boord van verschillende fregatten en mijnenjagers. In september 1985 wordt hij tot Vaandrig-ter-Zee 2de klasse benoemd en op 30 oktober van datzelfde jaar legt hij de eed als officier af. Zoals alle andere dekofficieren van de Marine moet hij zich in een of ander activiteitsdomein specialiseren. Prins Laurent kiest voor de specialiteiten : duiker en helikopterpiloot. Op 20 juli 1989 overhandigt zijn vader Prins Albert, Prins van Luik, toen Divisieadmiraal, op de Burg in Brugge hem het kenteken van duiker tijdens een plechtige wapenschouwing ter gelegenheid van de Dag van de Marine. In september 1989 wordt Prins Laurent bevorderd tot Luitenant-ter-zee. Enkele maanden later, na zijn vorming te hebben voltooid, overhandigt wijlen Koning Boudewijn, zijn oom, hem de vleugels van helikopterpiloot. Prins Laurent werd op 15 november 1994 tot Fregatkapitein bevorderd. Eens zijn militaire vorming beëindigd, vertrekt Prins Laurent naar de Verenigde Staten waar hij stage loopt in verschillende privébedrijven uit de farmaceutische, luchtvaartkundige en vrijetijdssector, vervolgens bij het Internationaal Monetair Fonds, bij de Wereldbank, alsook bij de Verenigde Naties in het kader van de programma's voor ontwikkeling en leefmilieu. Terug in België volgt hij een stage bij de Europese Commissie waar hij deelneemt aan reflecties over de kwaliteit van het leven en van het leefmilieu. Hij ontvangt de Prijs Emile Noël voor zijn originele bijdrage tot de Europese eenmaking. In 1994 wordt Prins Laurent Voorzitter van een v.z.w. die tot doel heeft ieder initiatief te nemen inzake natuurbehoud en verspreiding van schone technologie, met inachtneming van de economische en sociale aspecten. Deze vereniging, die de naam "Koninklijk Instituut voor het Duurzame Beheer van de Natuurlijke Rijkdommen en de Bevordering van Schone Technologie" (KINT) draagt, vervult een nuttige rol door het beleid van de Gewestregeringen inzake natuurbehoud en schone technologie te steunen en te promoten. Prins Laurent is eveneens Voorzitter van de Stichting, die naar hem is genoemd, voor het welzijn van huisdieren en wilde dieren. Opgericht in 1995, beoogt deze stichting een verbetering in de relaties tussen de mens en de dierenwereld. De Prins is eveneens Voorzitter van de "European Research Group for Alternative Toxicity Testing" (ERGATT). Prins Laurent is senator van rechtswege en legde op 31 mei 2000 de grondwettelijke eed af. Prins Laurent volgt eveneens met belangstelling de activiteiten van het Nationaal Orkest van België. Het huwelijk van Prins Laurent met Prinses Claire werd op 12 april 2003 voltrokken in Brussel.
__________________
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: West Vlaanderen
Berichten: 365
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
|
![]() Natuurlijk bestaan er grotere onrechten dan dit specifieke geval! Het toont enkel wel mooi aan dat die koninklijke profiteurs hier bepaalde privilegies genieten. Als ze dat voor het leger krijgen, krijgen ze dat ook in andere zaken, waar de burger niets van afweet en waar het wel van belang kan zijn. En toch zijn er sullen die ontkennen dat ze dergelijke privilegies hebben!!!
De bankwereld bijvoorbeeld, toch eigenaardig dat Baudoin, de "priester-koning" eind de jaren '80 het privéfortuin van de Saksen-Coburg maffiaclan kon verhuizen naar Noord-Amerika vooraleer de regering een munthervorming zou doorvoeren die nadelig zou zijn voor spaarders en beleggers. Maar ja, ook hier "so what" zeker? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
Geregistreerd: 21 juni 2003
Berichten: 522
|
![]() Speciaal voor ons Mieke79
![]() Prins Filip, oudste zoon van Koning Albert II en Koningin Paola, is de eerste in lijn voor de troonopvolging en draagt in die hoedanigheid de titel van Hertog van Brabant. De Prins werd geboren te Brussel op 15 april 1960 en werd Filip Leopold Louis Marie gedoopt. Na zijn humaniora, in het Nederlands en in het Frans, volgt de Prins van 1978 tot 1981 de cursussen aan de Koninklijke Militaire School met de 118de Promotie Alle Wapens. Hij verblijft nadien twee maanden in het Trinity College van de Universiteit van Oxford (Groot-Brittannië) en zet vervolgens -vanaf september 1983- zijn universitaire vorming verder aan de Graduate School van de Universiteit van Stanford in Californië (Verenigde Staten van Amerika). Hij behaalt er, op 16 juni 1985, het diploma van "Master of Arts" in de Politieke Wetenschappen.
__________________
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Parlementslid
Geregistreerd: 5 april 2003
Locatie: Erewhon
Berichten: 1.744
|
![]() Citaat:
Owja, even mijn argumentatie versterken met 2 paar rollende oogjes: ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
|
![]() Citaat:
Anyway, ik heb het niet voor die mannen die alles zomaar op een schoteltje aangereikt krijgen omdat ze toevallig royalty zijn, maar ik trek het me niet aan ook niet... Ne welgemeende... whatever!
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie! Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
Geregistreerd: 21 juni 2003
Berichten: 522
|
![]() Geachte Suits You, Sir;nederlanders zijn steeds een ras appart geweest
![]() ![]() Wanneer wij in vlaanderen dit durven zeggen ![]()
__________________
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |