Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2005, 12:21   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Wie is de ECHTE moordenaar van de Libanees Hariri?

Wie heeft er de meeste baat gehad bij de moord?

Syrie in ieder geval niet. Er is nu immense druk om de troepen weg te trekken uit Libanon. De druk komt zowel van de Libanese oppositie als uit het buitenland. Denk je echt dat Syrie dit niet kon incalculeren? Syrie moet wel heel stom zijn om Hariri om te laten brengen. Wie zijn degenen die van deze situatie profiteren? Inderdaad, de Amerikanen en Israeliers. De door de Syriers gesteunde Libanese overheid heeft jarenlang onderdak verleent aan de Hezbollah. Met het verdwijnen van de Syriers zal hun positie nog moeilijker worden. Ik vraag jullie niet te geloven wat de media jullie met een paplepel probeert in te gieten. De Israelische en Amerikaanse geheime diensten dienen hoofdverdachten te zijn.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 12:30   #2
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

doe je oogkleppen af man ; wat heeft Israël nu aan de moord op die expremier, Syria wou gewoon een moeilijk man wegruimen en dan stelt het syrische regime zich geen vragen dan doen ze gewoon
Oud 22 februari 2005, 12:36   #3
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
doe je oogkleppen af man ; wat heeft Israël nu aan de moord op die expremier, Syria wou gewoon een moeilijk man wegruimen en dan stelt het syrische regime zich geen vragen dan doen ze gewoon
Doe je oogkleppen af? Ik ben niet degene die de oogkleppen af moet doen.

Hariri is nu een martelaar geworden en er is immense druk op Syrie. Wie heeft hier voordeel van gehad? Heeft Syrie hier voordeel van gehad? Gebruik je hersens Garfield.
Oud 22 februari 2005, 12:36   #4
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

[font=Times New Roman]Imad Mughniyeh[/font]
Oud 22 februari 2005, 12:38   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Wie heeft er de meeste baat gehad bij de moord?

Syrie in ieder geval niet. Er is nu immense druk om de troepen weg te trekken uit Libanon. De druk komt zowel van de Libanese oppositie als uit het buitenland. Denk je echt dat Syrie dit niet kon incalculeren? Syrie moet wel heel stom zijn om Hariri om te laten brengen. Wie zijn degenen die van deze situatie profiteren? Inderdaad, de Amerikanen en Israeliers. De door de Syriers gesteunde Libanese overheid heeft jarenlang onderdak verleent aan de Hezbollah. Met het verdwijnen van de Syriers zal hun positie nog moeilijker worden. Ik vraag jullie niet te geloven wat de media jullie met een paplepel probeert in te gieten. De Israelische en Amerikaanse geheime diensten dienen hoofdverdachten te zijn.
Ik weet het niet... Eerstdaags zal ik het wel vernemen van Nick DemocratSteve, U kent hem wel... onze onderzoekjournalist, die zich waarschijnlijk ter plaatse zal bevinden en die vermoedelijk tot het besluit zal komen dat het de Joden en de Amerikanen waren... Eoals U trouwens ook beweert...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 12:49   #6
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik weet het niet... Eerstdaags zal ik het wel vernemen van Nick DemocratSteve, U kent hem wel... onze onderzoekjournalist, die zich waarschijnlijk ter plaatse zal bevinden en die vermoedelijk tot het besluit zal komen dat het de Joden en de Amerikanen waren... Eoals U trouwens ook beweert...
Ik heb niets tegen Joden en Amerikanen. Ik neem echter niet alles klakkeloos over wat de media zegt. Je moet kritisch zijn op de berichtgeving. Op dit moment is niet bekend uit welke hoek de moordenaar komt. Wanneer je alleen de gevolgen van de moord in acht neemt, is het naar mijn mening aannemelijker dat de Syriers niet achter de moord zitten.
Oud 22 februari 2005, 12:59   #7
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen Joden en Amerikanen. Ik neem echter niet alles klakkeloos over wat de media zegt. Je moet kritisch zijn op de berichtgeving. Op dit moment is niet bekend uit welke hoek de moordenaar komt. Wanneer je alleen de gevolgen van de moord in acht neemt, is het naar mijn mening aannemelijker dat de Syriers niet achter de moord zitten.
Misschien moet je stante pede naar Libanon vertrekken om de honderduizenden libanezen van je theorie in te lichten, want die zijn allen nog in de waan dat het vanwege de "Syrial Killers" kwam... Volgens mijn laatste contacten met Libanin sinds gisteren...

Maar ik kan je al geruststellen. de AEL, Jahjah en A zus moet je niet meer overtuigen. Die weten er ook al zo veel van als jezelf

Laatst gewijzigd door nadine : 22 februari 2005 om 13:00.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 13:01   #8
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Het was kolonel Black, met de kandelaar in de bibliotheek...
Oud 22 februari 2005, 13:19   #9
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Het was kolonel Black, met de kandelaar in de bibliotheek...
Misschien wel de jood "Eisberg", die ook al de Titanic tot zinken bracht (men wacht op een verbeterde versie van de film door Michel Moore die het complot tegen de Titanic zal uitleggen)
Oud 22 februari 2005, 13:49   #10
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Misschien wel de jood "Eisberg", die ook al de Titanic tot zinken bracht (men wacht op een verbeterde versie van de film door Michel Moore die het complot tegen de Titanic zal uitleggen)
Maar de titanic is helemaal niet gezonken na een aanvaring door een ijsberg. Er zijn bewijzen dat Bush daar achter zat. Opa Bush wel te verstaan, heeft zelf de roeiboot bestuurd waarmee ze een gat hebben gevaren in de Titanic...
Oud 22 februari 2005, 14:29   #11
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Maar de titanic is helemaal niet gezonken na een aanvaring door een ijsberg. Er zijn bewijzen dat Bush daar achter zat. Opa Bush wel te verstaan, heeft zelf de roeiboot bestuurd waarmee ze een gat hebben gevaren in de Titanic...
Ik denk dat we dringend steveweed en de kaalkop van dat strondfront nodig hebben om ons eruit te helpen. Ik blijf ondertussen bij de versie van Mr Eisberg en wacht op Moore om dat te bewijzen met zijn nieuwe film.
Oud 22 februari 2005, 14:51   #12
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

nadine, waarom reageer je niet serieus op dit topic? Ik maak plausibele aannamen.
Oud 22 februari 2005, 15:15   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat deden die Syriers trouwens al die jaren in Lebanon? Niemand een probleem met deze bezetting?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 15:37   #14
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Wat deden die Syriers trouwens al die jaren in Lebanon? Niemand een probleem met deze bezetting?
Circe, wat deed jij de laatste dagen toch? Ben je nog niet op de hoogte van het nieuwe PC-woord "voogdij" en niet "bezetting" dat hier nu volgens onze media MOET gebruikt worden. Je moet je woordenschat toch eens bijwerken
Oud 22 februari 2005, 15:39   #15
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
nadine, waarom reageer je niet serieus op dit topic? Ik maak plausibele aannamen.
Op serieuse topics reageer ik wel serieus. Hier is niets plausibel aan! Als je dat zelf nog niet hebt ontdekt slaat het naamwoord misschien ook op jezelf nog over....
Oud 22 februari 2005, 16:16   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Circe, wat deed jij de laatste dagen toch? Ben je nog niet op de hoogte van het nieuwe PC-woord "voogdij" en niet "bezetting" dat hier nu volgens onze media MOET gebruikt worden. Je moet je woordenschat toch eens bijwerken
Oops sorry! Inderdaad weinig TV gekeken de laatste dagen.

De Syrische VOOGDIJ dus... net zoals de Marokkaanse VOOGDIJ over de Westelijke Sahara mag ik vermoeden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 17:46   #17
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe je oogkleppen af? Ik ben niet degene die de oogkleppen af moet doen.

Hariri is nu een martelaar geworden en er is immense druk op Syrie. Wie heeft hier voordeel van gehad? Heeft Syrie hier voordeel van gehad? Gebruik je hersens Garfield.
Syrië heeft idd veel gewonnen bij de moord op Hariri. Immers, Hariri zou Syrië buiten hebben geschopt. Nu die politieke leider uit de weg is, is er misschien wel een beetje stoom op de ketel, maar de oppositie is nu wel verdeeld en misschien kan een machtsstrubbeling om hariri op te volgen hen zelfs helemaal onbeduidend maken.

Ik zie niet in wat Israël of Amerika te winnen heeft bij deze moord. Zij willen net niets liever dan dat Syrië zich zou terugtrekken, iets waar Hariri voor gezorgt zou hebben.
Oud 22 februari 2005, 17:53   #18
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In't ergste geval, laten we aannemen dat er een burgeroorlog uitbreekt... Wie wint hierbij? Israël? Amerika?

Opnieuw... Syrië. Burgeroorlog is net de reden waarom ze zijn binnengevallen. Als het daar rustig is... wat in hemelsnaam doen zij dan daar nog?

Basisprincipe van causualiteit. Als je taak is de orde te handhaven, maar er is reeds verschillende jaren orde & rust... om te voorkomen dat je nutteloos bent, ga je chaos moeten zaaien om jezelf terug een doel te geven, en uit die chaos terug orde te krijgen.

Analoog voor Syrië.

Arafat hanteerde net hetzelfde principe. Als er vrede heerste (zoals na Oslo) en de mensen niet in de frontlijnen zitten tegen het IDF, dan zitten de mensen thuis en stellen ze zich, in hun gebrek aan bezigheid, zich vragen over hun positie EN HUN LEIDERS. Arafat populariteit daalde na Oslo dan ook exponentieel omdat (en dat weet iedereen wel) Arafat een corrupte homo-zak was. Dussss... hij lanceerde de 2de intifadah.

Als ze stenen aan't werpen zijn op Israëlische soldaten, dan houden ze zich niet bezig met politiek.
Oud 22 februari 2005, 17:56   #19
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Voor jou ligt dat uiteraard anders. Er zijn geen leiders die de nationale inkomsten opsouperen, waardoor er niets voor jou (het volk) overblijft.

Bijgevolg kan u lekker wemelen in uw haat tegen joden & amerikanen (wat ik niet afkeur), maar steun je mensen als Arafat, en neem je de verdediging op van On-Islamitische landen als Syrië. Best dat je eens je prioriteiten legt, bij je geloof of bij je buurland.
Oud 22 februari 2005, 18:14   #20
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Israelische en Amerikaanse geheime diensten dienen hoofdverdachten te zijn.
Zoals in sommige van die goedkope films gemaakt om nooit in de bioscoop te verschijnen, maar enkel en alleen voor op de videomarkt of televisie?
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be