![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dronkenschap verboden in Texaanse cafés
Slecht nieuws voor caféklanten in de Amerikaanse staat Texas. Zij moeten voortaan op hun hoede zijn voor undercoveragenten. Er wordt namelijk controle gedaan in uitgaansgelegenheden. Bedoeling is om de dronken mensen bij de kraag te vatten. In een voorstad van Dallas werd onlangs de eerste controleactie gehouden. In 36 verschillende bars werden 30 dronkelappen gearresteerd wegens openbaar dronkenschap. Volgens de autoriteiten is dronkenschap ook in cafés verboden, omdat het openbare gelegenheden betreft. Het uiteindelijke doel van de acties is voorkomen dat een cafébezoeker onder invloed van alcohol de auto in stapt. Ook wordt de relatie gelegd dat vechtpartijen en ongelukken meestal ontstaan omdat mensen onder invloed zijn. Het Nieuwsblad --------------- hoe komen ze erbij? mensen mogen zich niet meer amuseren! en komaan, waar dienen café's voor: mensen drinken en hebben sociaal contact. Wat vaderke staat daar mee te maken heeft is mij een raadsel. Precies of die hoge peren drinken nooit nen dure cognac of whiskey in hun sjieke salons. hypocrieten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat heeft plezier maken nu met dronken te zien ? Ik kan me perfect amuseren op café zonder zat te zijn.
Maar deze regelgeving is wel erover vind ik .
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dit nu zero tolerance?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 24 maart 2006 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus valt iedereen onder openbare dronkenschap vanaf 1-2 glazen. Werk aan de winkel. En als het om 'crimineel zatte' mensen gaat, hebt ge dan undercoveragenten nodig om dat te weten? Ik ruik en hoor ze meestal al van ver. Of gaan die undercovertjes zitten wachten tot het feest op gang dreigt te komen en ze dan in de boeien te slaan ? Een wettelijk geïnstalleerde branche 'partypoopers'. Tof jong ! Ik geloof er toch niet veel van. Als het waar is, dan is het behoorlijk absurd en onvoorstelbaar asociaal.
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() in Saudi Arabië word iemand die dronken over straat loopt gearresteerd, en vervolgens in het openbaar gegeseld...maar dat is dan ook het land der cow-boys niet.Sinds Bush opgehouden is met zuipen, en hij geregeld met Onze Lieve Heer een babbeltje doet, word het daar in Texas hoe langer hoe saaier precies.Moesten ze zoiets in België doen, in het week end, dan zit half het land achter slot en grendel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Enkele bedenkingen:
1. Ge zult maar de ouder zijn van een kind dat omver gereden werd door een zatlap die zich wilde amuseren en dus niet beter wist dan zich laveloos door zijn sociale contacten heen te slempen. 2. Indien (overmatige) alcoholcomsumptie een conditio sine qua non is om plezier te maken, dan schort er wat aan de mens. 3. Het is normaal dat een maatschappij zich beschermt tegen uitwassen (vechtpartijen, vandalisme, dodelijke ongevallen...) en als dat betekent: dronkenschap aan banden leggen, ach ja, dat moet dan maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() ![]() ![]() zaaaaalige foto brigand |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Typisch Belgisch om zoiets te posten...
Openbare dronkenschap is in Belgie verboden, net zoals hier. 't Verschil is dat ze er hier iets aan doen (ik woon tegen Dallas, en ik heb er geen enkel probleem mee: ik drink waarschijnlijk meer dan heel dit forum gecombineerd, maar ik denk er nog niet aan van op cafe te gaan en dan met m'n 4-ton zware auto naar huis te zitten karren...). Andere voorbeelden zijn stop-borden: in Belgie staan die er voor de show; hier staan die er om te stoppen (en als je dat niet doet, kan je je verwachten aan een boete of celstraf), of 20MPH zones aan scholen: in Belgie hoef je je niet te houden aan die snelheidsbeperkingen nabij scholen... Dat is hetzelfde Belgie dat pedofielen vrij laat na een jaartje of twee in de gevangenis... Misschien is het omdat ik kinderen heb... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdoken vorm van drooglegging is dit.
Laat cafe's toe waar alcohol verkocht wordt. Laat toe dat de klanten dit consumeren. Laat de klanten BETALEN voor hun consumpties. En pluk ze dan van de toog. Het enige verschil met een echte drooglegging is dat je de mensen eerst nog laat betalen voor hun drank (kassakassa) en ze er daarna nog eens een s een boete voor geeft (kassakassa). Drooglegging heeft hetzelfde effect maar je moet dan wel de kassakassa's schrappen en daar wringt het schoentje. Stomme Amerikanen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() ![]() Maar het is weer een beroving van één van onze laatste stukjes vrijheden. Door voortdurend de mensen meer en meer tegen hunzelf te beschermen worden wij stillaan "geassimileerd". Miljarden cellen werken samen om een uniek individu te creeren, die zich vrij kan bewegen,en in zekere mate vrij redeneren,en dat wordt dan in een bokaal gestopt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ik heb er geen probleem mee als men in mijn plaats denkt, als het maar bij denken blijft.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze hebben nu wel iets anders uitgevonden, een goedkoop alternatief om de politiesalarissen niet te moeten verhogen. Men mag niet meer drinken op straat, Russen negeren dat natuurlijk, met als gevolg dat de politie dagelijks een mooie oogst aan "boetes" kan binnenhalen. Laatst gewijzigd door tomm : 28 maart 2006 om 01:46. |
|
![]() |
![]() |