![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ALBERT II, orator et rex
De liefhebbers konden weerom smullen. Andermaal slaagde onze illustere vorst Albert II er in om in vlekkeloos Nederlands, het Vlaamse landsgedeelte in zijn greep te houden met een ongemeen boeiende en onderbouwde redevoering, een Demosthenes overwaard. De tonen van de Brabançonne, in een versie van het Nationaal orkest van België, zinderden nog na in mijn bewogen gemoed, toen de imposante verschijning van onze monarch als een geruststellende, ingoede Alvader, het scherm vulde, om zich op deze feestelijke dag tot de natie te richten. Als keiharde intro ofte captatio benevolentiae, verraste Albert ons met een referentie aan het hoogstaande morele testament van zijn overleden broer Boudewijn. Diens beleidsleinen, solidariteit, respect, streven naar eenheid rechtvaardigheid, weefde hij als rode draad doorheen zijn feestrede. Hij herinnerde ons aan Boudewijns bekommernis voor de minderheden in onze eigen maatschappij die door omstandigheden niet met dezelfde gunsten door het leven bedeeld werden. Ook diens streven naar eenheid, zowel op nationaal, Europees als mondiaal vlak, zette hij in de kijker. Met aandrang verzocht hij ook de internationale gemeenschap de gelijke rechten van vrouwen niet uit het oog te verliezen. Als uitsmijter, dankte onze goede vorst de natie voor de massale huldeblijken, hem toegestuurd ter gelegenheid van zijn tienjarig koningsschap. Zoals steeds kwamen de wijze woorden als parels van zijn lippen gerold. Wars van de désapreciatie van een te verwaarlozen fanatiek deeltje van zijn bevolking, maakte de koning ons in hartverheffende bewoordingen, deelgenoot van zijn nobel streven en bekommernis om het welvaren van al zijn onderdanen. Als een volmaakte redenaar wist hij mij en alle andere Belgen van goede wil tot in het diepste van onze ziel te ontroeren door zijn bezadigde stijl en toon van zijn elocutio. Proficiat en bedankt goede Koning, wij houden van U (en uw knappe schoondochter Tilleke ![]() ![]() ![]() ![]() Superstaaf®
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Wanneer het onze koning zijn bedoeling is om zijn ''volk''te deprimeren met zijn ''gefundeerde'' toespraak
![]() Welk nut heeft het om een toespraak te houden om 12.50u(VRT)en deze om 13.00u nog ééns volledig te laten horen ![]() Bepaald onze koning binnen onze democratie zelf de inhoud van deze teksten ![]()
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Mijne tv stond rap op nen andere zender 8)
![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast felicitaties aan onze vorst, ook een welgemeende proficiat voor Superstaaf®, die qua welsprekendheid zeker niet voor onze Koning moet onderdoen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe gevleugelder de woorden, hoe lichter de inhoud
![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Vooral de passage over nationale eenheid in verscheidenheid en verdraagzaamheid vond ik knap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Vooral de passage over nationale eenheid in verscheidenheid en verdraagzaamheid vond ik knap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mens heeft ook recht op een onbekommerde feestdag. Hij heeft al genoeg zorgen aan zijn arme hoofd vanwege splijtende secessionisten en schismatieke separatisten ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ontroering stijgt ten top. Morgen zal het al helemaal geen doen zijn. Voor mijn verslag van het Te Deum, défilee en aansluitende tricolore mega-manifestatie in Brussel zal je tot dinsdag in de late uurtjes of zelfs woensdag moeten wachten, want ik ga er een bonk op geven en mij te buiten gaan aan spijs, drank en vertier............ Proficiat Albert II Leve België ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij je zin. ![]() Fraai is wél anders tegenover iemand die jullie op http://forum.politics.be/viewtopic.p...isten+feestdag wél probleemloos jullie pretje gunde en een leuke dag toewenste Citaat:
![]() ![]() ![]() Andermaal verschrikkelijk bedankt dat het zweet van uwe rug zeikt. ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar kan de gemiddelde Vlaams-nationalist - groot Nerderlander (?
![]() ![]() Maar DAT wisten we al hé ![]() Stelletje SUKKELS! ![]() LEVE BELGIE! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4982
Hier vind je de volledige toespraak. (met dank aan John Stufflebeam)
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge kunt misschien eens uitleg geven bij uw 'wijze' woorden om te beginnen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() eerst een deftige mening hebben hé!! ![]() Nu ge het zegt; 'k had eigenlijk nog een vraag : wanneer loop je over naar een andere partij? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
2. Indien een andere partij dan de N-VA mijn standpunten beter verwoord, wat voorlopig nog lang niet het geval is. 3. Zijn we weer eens op de man aan het spelen? Wat heb ik nu weer verkeerd gezegd dat je in blinde razernij mij weer in verschillende topics onder vuur aan het nemen bent. 4. Ik heb nog maar 1 deftige reply gelezen op mijn initiële posting, en die kwam van Johan C (een regionalist ![]()
![]() |