![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Invitro: moet kunnen? | |||
Neen, voor niemand |
![]() ![]() ![]() |
3 | 30,00% |
Enkel voor kinderloze gezinnen - de vader moet vermeld worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Voor iedereen - de vader moet vermeld worden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 30,00% |
De vader moet niet vermeld worden - een risico op aandoeningen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
Ander |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk heb ik hier al vaak over nagedacht, maar het probleem met invitro is niet enkel ethisch (want dat staat vrij, me dunkt).
Onlangs las ik een artikel over een aantal jongeren in de VSA die dezelfde vader hadden, maar via invitro terecht waren gekomen bij een andere moeder (d'uh). De vraag die ik me stel is: wat als dit soort kinderen verliefd op elkaar wordt, en kindjes krijgt? Normaliter weten geen van beiden dat ze dezelfde vader hebben, maar het risico op aandoeningen voor het kind wordt wel groter.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want mijn halfzus heeft namelijk ook zo een kind gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom mag een donor maar een beperkt aantal kinderen verwekken (of wat de juiste term ook is).
Ik denk dat in België het aantal tot 10 beperkt is, om het risico op inteelt tussen de kinderen heel laag te houden. Vermits (naar schatting) 10% van de "natuurlijke" kinderen niet van hun officiële vader zijn, stelt zicht het "probleem" ook los van invitro fertilisatie.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg het, ik vind het ook wat futiel en zo, maar toen ik dat las van dat clubje...
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ben persoonlijk tegen elke vorm van kunstmatige zwangerschap ( niet namens vws gezegd ) , behalve indien dit om gezondheidsredenen nodig zou zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2006 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Is "kinderen krijgen" een recht ?
Moet dit recht van de in onze ogen gebrekkige natuur af gedwongen worden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geheel terzijde van wel of niet invitroseminatie vraag ik me af hoe de vrouw er zou tegenover staan moest men een kunstmatige baarmoeder zou kunnen ontwikkelen waar de man gewoon zijn zaadje deponeert en daar 9 maand later zijn kleine komt ophalen.
Want tenslotte is invitro ontwikkeld voor mensen met "problemen" en wordt het nu meer en meer toegepast op de manmoe vrouwen die gewoon een kleine willen zonder te weten waar de man zijn jas hangt! Uiteraard tegen een wetenschappelijk verantwoord prijskaartje. Want zo werkt de medische kant van de zaak wel...zijn ethische kant schuift nogal makkelijk op naarmate de centen dichterbij komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() een hetero-koppel dat na veel proberen niet in staat is om zelf een kind te verwekken, omdat één van beiden steriel is, zou deze kans wel moeten krijgen dacht ik.Nog beter zou zijn dat ze een kind adopteren , in een plaatselijk wezenhuis, maar dan moet dat wel minder moeilijk gemaakt worden als tegenwoordig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Proefbuis-incest bestaat niet.
Wat er wél bestaat is invitro-[SIZE=3]in[/SIZE]seminatie |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Enkel voor hetero-koppels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Jij precies ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Dat is reeds uitgebreid besproken in andere topics.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Als dat nu ook voor uw gezaag zou gelden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ah ja in de topic 'Homofobie en IQ: de relevantie'
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Het lijkt me sterk dat stephen- homofoob is hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen elke vorm van vruchtbaarheidsbehandeling.
Als een koppel door moeder natuur niet voorzien is van een goede vruchtbaarheid, dan is het niet de bedoeling dat die genen doorgegeven worden. De mens is de enige soort die zijn zwakken laat voortplanten. En dus als soort gedoemd is om te verdwijnen. |
![]() |
![]() |