![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Het zal sommige bezoekers, lezers en forumleden allicht zijn opgevallen: dit forum is geen spiegel van de maatschappij: er is een verbazend overgewicht aan (extreem-)rechts.
Uit de inhoud, onderwerpen, en peilingen blijkt dit ten overvloede. Dat vraagt om enige toelichting. Een eerste mogelijkheid is dat extreem-rechts meer behoefte heeft om van zich te laten horen, omwille van hun karakter, of omwille van de perceptie dat ze in de gangbare media onvoldoende aan bod komen. Een andere verklaring is de aanwezigheid van Cyber-Hooliganisme: eindloze reeksen van persoonlijke beledigingen, spot, in discrediet willen brengen,..., maar, en dat is opmerkelijk: uitlokken tot belediging, in de hoop dat de mod's dan sancties zouden nemen en dat de ongewenste "linkse " zo zichzelf van het forum verwijdert. Verbazend is ook dat die mod's daar zo makkelijk in meelopen. Eén ding moet duidelijk zijn: als deze site een forum wil zijn waarvan in de posts over politiek wordt gesproken en niet over de forumleden die posten, dan hebben de mod's nog massa's werk voor de boeg. Houd het forum rein. Bezondig u niet aan Cyber-Hooliganisme zoals de hier opererende leden van het VB-Cybercafé, die wel iedereen "uitmaken voor rotte vis", maar het "niet tof" vinden als ze daarom "onbeschoft" genoemd worden.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ben hier nu al een tijdje als linkiewinkie op het forum en kan uw stellingen niet bevestigen, moet ze zelfs ronduit tegenspreken. Het enige dat mij opvalt is dat de linksen doorgaans menen dat dit een rechts forum is en de rechtsen dat het een links forum is.
inderdaad is dit forum geen spiegel van de maatschappij want hier zijn enkel mensen die op één of ander manier in politiek geinteresseerd zijn. En het gros van de bevolking interesseert dat geen ene reet. in alle geval moesten ofwel de linksen of de rechtsen hier worden geband dan zou dit forum totaal geen zin meer hebben en zou er niet meer gedicussieerd worden. het zou maw stilvallen wegens te weinig tegenstelling.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 april 2006 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 april 2006 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat (extreem)-rechtsen het forum te links vinden, verbaast mij overigens niet: elke post, al was het er maar één, zou hen één te veel zijn. Het gaat ook niet alleen over de inhoud, maar ook of vooral over de manier van posten: spreken over forumleden ipv over onderwerpen bv. , is uit den boze als je tenminste wil tegemoet komen aan een legitieme behoefte aan veiligheid op dit forum. Zolang dit forum dat niet kan garanderen is deze site "shit".
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk, en ieder doet er natuurlijk mee wat hij wil, vind ik dit beter dat men elkaar eens goed zijn gedacht zegt met woorden, ook al is het er dikwijls over, dan dat men elkaar voor zijn gedacht zou vermoorden. Nu is het goed dat je die vraag stelt, maar, zou je dat ook gedaan hebben mocht er staan "ongewenste rechtse", niet dat ik een extreme ben, maar dit voorval heb ik aan de lijve ondervonden op een ander forum, en toen vond men het wel goed, maar dan van linker zijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ieder, van wie de legitime behoefte aan een veilige discussie niet is gegarandeerd, kan dit aan de orde stellen. We discussiëren over inhoud en standpunten, niet over de personen (=forumleden!!!) die ze verkondigen. Laat staan dat het aanvaardbaar is dat sommige cyber-hooligans anderen proberen te manipuleren met de expliciete bedoeling ze van het forum (en met hen hun ongewenste mening) verwijderd te zien. In een debat is intimideren het laagste van het laagste, de schaamte voorbij. Dat is nochtans dat de standaardtactiek van "VB-Cybercafé".
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 25 april 2006 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
1. Ad hominem argumenten (ook wel bekend als 'op de man spelen') zijn schering en inslag. 2. Verwijzen naar andere onderwerpen die totaal niets ter zake doen, komen helaas ook vaak voor. Over het al of niet 'links' of 'rechts' zijn van het forum, durf ik geen uitspraak te doen, omdat mijn politieke overwegingen daarin waarschijnlijk wel zullen meespelen. 'k Heb nu net gezocht op Google naar de types argumenten, en de reden waarom ze goed (of juist minder goed) zijn. Helaas heb ik ze niet gevonden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je op Wiki ook wel iets zal vinden, als je ook zoekt op "drogredeneringen".
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nochtans behoorlijk eenvoudig : iedereen kan nog steeds vrij beslissen NIET te reageren op posts die te beledigend of te onnozel zijn.
Wat niet wil zeggen dat posts waarop ik niet reageer te beledigend of te onnozel zijn, hé. Soms ben ik te moe, of heb ik gewoon te veel andere dingen te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Forumleden aanzetten tot overtreding van het forumreglement, zoiets als "het uitlokken van misdaad", om onderwerpen of het forum zelf te monopoliseren, is onbehoorlijk en schadelijk voor de geloofwaardigheid van een echt politiek forum. Ik vind dat forumleden in een veilige omgeving moeten kunnen zeggen wat ze te zeggen hebben, dwz zonder het risico op eindeloze scheldpartijen en bijdragen die er geen zijn. Tenslotte investeren we onze tijd, en mag dat de moeite waard zijn.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 25 april 2006 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb me hier als linkse nog nooit geïntimideerd gevoeld. Je zal de reden voor die spot en kritiek aan uw adres dus ergens anders moeten zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik een argument geef over een onderwerp, verwacht ik een antwoord over dat onderwerp, geen scheldwoorden of persoonlijk opmerkingen, bedreigingen, onbeschoft aandringen, schendigen van de privacy, uitlokken tot het zeggen van een "verkeerd woord", onzinnig parafraseren, enz. Ik verwacht een normaal "gesprek". Het antwoord van jaani hierboven (nr 14) is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet. De beschrijving cyber-hooliganisme is voor zijn bijdragen zeker op zijn plaats. Mijn kritiek op het VB-cybercafé betreft dan ook in de eerste plaats dit soort praktijken, die voor sommigen blijkbaar een vaste gewoonte zijn geworden, misschien bij gebrek aan alternatief.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 25 april 2006 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() trouwens, katje, noem ze eens, die extreem-rechtsen? En kom niet af met 'alle flaminganten' of zoiets onnozel, want dan zal ik je moeten vragen je beweringen te staven.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Je zet aan tot overtreden van het forumreglement.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welk reglement?
Je zegt dat er veel extreem-rechtsen zitten hier. Namen noemen dus, om je beschuldigingen te onderbouwen. Er staat nergens in het reglement dat je mensen niet extreem-rechts mag noemen. Anders was een kwart van het forum al geband geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hier zitten vooral veel selectieve lezers
![]() En mensen die geen enkele blijk hebben soms van reflectie .... ![]() Laatst gewijzigd door pinbag : 25 april 2006 om 23:53. |
![]() |
![]() |