![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De prijs der liefde
Met deze titel wil ik het hebben over mensen die in onze samenleving worden tegengewerkt op financieel vlak om samen te wonen of trouwen. Waarom ontmoedigt onze overheid mensen om samen te leven door ze een straf op te leggen als twee inkomens samenkomen, BV. Een gehandicapte trekt invaliditeit en een tegemoetkoming van Brussel(Het Vlaams fonds) wel als hij wil samenwonen, neemt men zijn tegemoetkoming van het Vlaams Fonds af wat een verschil van ongeveer 1/3 van zijn inkomen is. Welk belang heeft die overheid om mensen te laten alleen leven? Ik vind dit een echte schande
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() een zinnige opmerking duveltje.
Hetzelfde geldt voor koppels met of zonder kinderen die leven van een vervangingsinkomen , een 'gezinshoofd' met partner ten laste en kinderen trekt niet meer dan een alleenstaande moeder met kinderen ten laste
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan dan wel als je met twee kan werken hé?
![]() Vanwaar deze straf dan geven aan twee mensen die dikwijls niet kunnen werken hé. Ik noem dat discriminatie Gestraft worden omdat je gehandicapt ben. Maar zelf bij werkloze mensen vind ik het niet kunnen dat men mensen gescheiden houdt
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat die mensen financieel gestraft worden door hun onmogelijkheid tot werken.
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In jouw voorbeeld worden degenen die niet samen wonen dan gestraft tov degenen die wel samen gaan wonen (in de veronderstelling dat men het heeft over mensen met een soort vervanginkomen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat vervangsinkomen is wel die gehandicapte zijn inkomen wat meestal dan nog niet erg veel is. Nogaals omdat hij niet in staat is om te werken mag men een deel van zijn inkomen afnemen als hij wil samenleven met een levensgezel. Dus als ik U goed begrijp mag men ook van een pasgetrouwd koppeltje die beiden werken een deel van hun inkomen afnemen omdat ze dan één huishuur hebben en een energie kost enz... Ik vind dat raar
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de enige die er belang bij heeft dat mensen niet teveel samenwonen is de immobiliensector, pandjesmelkers enz
de sociale wetgeving is dan ook in functie van deze sector opgesteld en niet in functie van degene die een uitkering genieten. hier blijkt weer maar eens uit wiens belangen de overheid behartigd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2006 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() het kapot maken van het sociaal weefsel en de spontane onderlinge solidariteit is in het algemeen genomen bovendien altijd in het voordeel van het kapitalisme.
kapitalisme kan enkel draaien op geisoleerde burgers die niks aan mekaar kunnen vragen maar voor alles wat normaal gratis is moeten betalen. allemaal zo gedaan dus om hun handeltje niet te doen ophouden met draaien armoede is een symptoom van sociaal-economisch isolement !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2006 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is toch een wereld van verschil hoor als ze er dikwijls bijna de helft op achteruit gaan. Ik ken de juiste cijfers niet maar ik weet zeker dat er duizenden mensen daar die schandalige tactiek van onze overheid mensen uit één houd. Gewoon de zelfde manier van belasten zoals ze met dat jong koppeltje zouden doen hé meer vragen de alleenstaande gehandicapte niet hoor
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog erger wordt het bij twee mensen die stempelen en die willen samenleven. Dan valt er één inkomen gewoon weg. Spreken over discrimineren hé
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom denk je dat steeds meer mensen niet trouwen of wel samenwonen maar hun domicil ergens anders hebben
ge hebt gewoon schrik om een deel van uw inkomen te verliezen hetgeen er dus dik in zit en ik kan dus heel goed begrijpen waarover duveltje het heeft allemaal zitten ze achter ons geld aan ![]() ![]()
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
als de overheid niet enkel in woord maar ook in daad iets tegen pandjesmelkerij wil doen dan moet ze gewoon die discriminatie afschaffen. ook mensen die leven van een uitkering hebben immers het recht om te gaan wonen met wie zij willen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2006 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het hier over minstens 66% handicap,die krijgen dan ook maar pas een tegemoetkoming van het Vlaams Fons
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En die kosten zijn toch niet hoger omdat hij bij u komt wonen? Ook één maal meubelen, één maal electrisch materiaal (vb. één ijskast, televisie, radio), ...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dit probleem zwaar onderschat wordt, zowel voor die gehandicapte als voor die werkloze. Duizenden mensen is België zijn hier het slachtoffer van wat een regelrechte schande is