![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Cipiers in Brugge staken voor meer personeel.
Sinds jaar en dag zijn er de helft gevangenissen tekort, personeel tekort. Justitie en politici pakken dat aan door gevangenen vrij te laten op 1/3 van hun straf, door electronische bewaking. Verder schuwt Justitie zich er niet voor hele bendes drugshandelaars en witteboordcriminelen in trosjes te laten vrijlopen door ze vrij te spreken. Dat is ook een manier om op kosten aan investering en personeel te besparen. Dat hebben we gezien met de vrijspraak van een drugsbende, nadat de telefoonafluistering door cassatie als 'te flou' verworpen werd als bewijs. Dat hebben we ook weer eens gezien met de vrijlating van Didier Pineau Valencienne (grootfraudeur en topdog van Schneider), die weliswaar schuldig bevonden werd, maar niet veroordeeld. Die laatste rechterlijke kronkel is overigens een baanbrekend precendent door België op het gebied van spitstechnologische rechtspraak. De postmoderne rechtspraak, zou je kunnen zeggen. Dat zien we voortdurend als er weer eens een verjaring aangegrepen wordt om schuldigen uit de ontbrekende gevangenissen te houden. Het word tijd dat men dringend gevangenissen bouwt voor een bepaalde soort rechters en politici, die de veiligheid van de burger continu in gevaar brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Altijd te weinig personeel, altijd te weinig loon. En maar zagen, Verzuurd zijn die cipiers... en voor't Vlaams Belang stemmen ook nog es (volgens kwaai tongen)
Ik stel voor dat we die brugse cipiers buiten smijten, en poolse bodyguards in de plaats nemen. Als de plaatselijke arbeiderspoel niet wilt werken, dan moeten andere bronnen van werkkrachten aangesproken worden. Laatst gewijzigd door Raven : 8 april 2006 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen slapen ze wel weer met tientallen of nog meer op de grond in de gevangenissen.
Ja het is luxe...zo op de grond slapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechtste zaak denkbaar, krijgt oom agent dan een procentje om ze binnen te brengen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan liever een nachtje op de grond slapen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niet tevreden mee, behalve de uitbaters natuurlijk.